Gå til innhold

Amming etter narkose?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg har eit planlagt inngrep i januar/februar som skal skje under narkose. Eg veit sjølsagt at eg kan og skal spør kirurgen eller sjukesøstrene om det når den tid kjem, men før vil eg gjerne høre litt erfaringer fra andre. No er jenta mi bare 4 uker gammal, så ho 4-6 måneder gammel når det er aktuelt. Har begynt å planlegge pumping og det å lage eit lite lager av melk Klart til dess, men Kor lenge må ein gå uten å amme?

Finner lite fakta på nett om det..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sist en av "mine" mammaer var i narkose måtte hun avstå fra amming i 12 timer. Men hun hadde en lett og kort narkose, jeg vet ikke om det er snakk om lengre tid ved lengre narkose. Pumpe seg opp melk på forhånd er lurt, husk også å pumpe på sykehuset selv om du må kaste den bort.

Skrevet

Takk. Er bare dagkirurgi, så får håpe på noke så lett

Skrevet

Pass på å gi henne flaske jevnlig frem til du skal opereres. Det er ikke noe gøy å måtte tvinge henne til flaske rett før hvis hun ikke er vant til det. La pappaen gi henne flaske en gang i uka hele tiden sånn at hun ikke plutselig nekter fordi det er for lenge siden sist. Selv om hun tar flaske nå er det ikke sikkert hun gjør det om en måned eller to hvis hun ikke har fått det i mellomtiden...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...