Gå til innhold

Hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 6 åring som skriker og er sint for alt..hvis d ikke blir på hans måte eller noe blir feil så hyler han..går ikke ann finne på noe uten at han hyler.noen som har noe råd? prøvd d meste. blir sprø av skriking.slår og er sinna som bare d. skriker stort sett hele tia.blir sprø.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle opplever vi vel trass innimellom, men en så stor gutt burde begynt å få kontroll på følelsene sine. Er det noe han ikke får til å prate om som kan gi uttrykk i sinne og slag? Hvis man ikke får til å snakke om ting som er plagsomt, kan mange barn reagere slik... Du skriver ikke så mye, men det kan jo være noe å tenke på :)

Skrevet

Ja! Jeg har en 6 år gammel jente som alltid har vært rolig og "stabil" i humøret. Aldri opplevd trassalder- men nå:

Veldig mye er helt krise for henne og hun hyler som om verden går under om ikke ting blir som planlagt.

Så lærte jeg at 6-årsalderen er en førpubertet/ krise periode. Armer og bein er i veien og livet er ikke veldig lett lenger.

Hun må få lov til å uttrykke seg, at hun er sint lei seg osv . Det må få komme ut.. Men slåing osv. Er ikke greit ( men det har skjedd en gang)

Har ikke så mange flere råd enn at du må være tålmodig og kanskje prøve å se etter hvorfor han reagerer sånn ? Hvis at du forstår han, han trenger antakeligvis litt ekstra støtte nå.

Skrevet

Vi opplever det samme her, og jeg har skjønt at 6-7 års alderen er en kriseperiode. Gutten her reagerer så sterkt på alt for tida, han er mye sur og tverr, alt mamma gjør er teit. Han griner og skriker hvis han får nei til ting, samme hvor tåpelig det er. Han hyler når han må avslutte noe, uansett forvarsel og forbereding. ingen slåing, men jeg blir jamen irritert av bråkmaker og gjeipen uansett...

Argh, gleder meg til det går over.

Skrevet

ja hoff...vi bor i rekkehus og synes d er kjempe ekkelt når han skriker og hyler for alt.. han har vært litt sånn kjempe lenge men no i d siste har d blitt verre..enda da har vi prøvd med belønningssystemer osv..

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...