Anonym bruker Skrevet 26. august 2012 #1 Skrevet 26. august 2012 Trodde jeg hadde tisset på meg, men det viste seg at det var en god del blod i trusa, friskt, rødt blod. Da jeg tisset, ble hele vannet rødt, så jeg antar at det kom en del mer, og i løpet av den neste timen rant det bittelitt mer før det stoppet helt. Hva kan være galt? Var først sikker på at jeg skulle miste, men nå er det gått et døgn, og det er ikke kommet mer blod, så jeg er litt usikker. Var på legevakten, og han kjente på livmor og sånn, men sjekket ikke etter hjertelyd eller noe. Fikk endelig beskjed om at han ikke visste hva som kunne være galt, punktum. Han sa ingenting om at jeg burde kontakte fastlegen min. Lurte på om jeg burde kontakte fastlegen i morgen likevel, eventuelt bare prøve å skaffe en privat ultralyd for å se om alt er i orden. Noen som har opplevd det samme? Hva ville dere gjort? Har lite smerter, annet enn det jeg trodde var ligamentsmerter...
Gulosten™ Skrevet 26. august 2012 #2 Skrevet 26. august 2012 Når man er gravid kan man få en del blødninger som stammer fra skjeden, man kan ha hatt sex, tørket seg og kommet borti med en negl e.l. Det er veldig fort gjort, for blodårene blir ganske skjøre. Hvis du ikke har vært på ultralyd enda kan det være at morkaken ligger langt nede, og da kan det blø litt uten at det er farlig. Jeg ville kontaktet en jordmor, enten privat eller på helsestasjonen, og om de ikke gir deg noe bedre svar kan du ta en privat ultralyd. Fastlegen din kan også henvise deg til sykehuset.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2012 #3 Skrevet 26. august 2012 Når man er gravid kan man få en del blødninger som stammer fra skjeden, man kan ha hatt sex, tørket seg og kommet borti med en negl e.l. Det er veldig fort gjort, for blodårene blir ganske skjøre. Hvis du ikke har vært på ultralyd enda kan det være at morkaken ligger langt nede, og da kan det blø litt uten at det er farlig. Jeg ville kontaktet en jordmor, enten privat eller på helsestasjonen, og om de ikke gir deg noe bedre svar kan du ta en privat ultralyd. Fastlegen din kan også henvise deg til sykehuset. Takker for svar. Kan jo håpe at det er noe udramatisk, men tenker selvsagt MA eller truende abort med en gang. HI
Gulosten™ Skrevet 26. august 2012 #4 Skrevet 26. august 2012 Forstår veldig godt at du blir skremt, jeg har aldri blødd en eneste dråpe i mine svangerskap, men hadde nok blitt litt engstelig
Anonym bruker Skrevet 26. august 2012 #5 Skrevet 26. august 2012 Har du vært på UL? Jeg var selv på UL i uke 12, og fikk beskjed om at morkaken lå foran, og ganske langt nede. Da blør man lettere. I uke 14 hadde jeg faktisk en ørliten blødning, men den var brun. Kun en flekk i trusen, ingenting mer. Fikk likevel time hos fastlegen min på dagen. Han sjekket med apparatet, og hørte babyens hjertelyd umiddelbart. Dermed kunne jeg puste ut. Han sa at hvis han ikke hadde hørt hjertelyd hadde han sendt meg til sykehus for en sjekk (til tross for at dette var en svært liten, brunlig blødning og null smerter). Sannsynligvis er det ikke noe farlig som har skjedd hos deg (det kan skyldes sex eller fysisk aktivitet), men jeg ville ha bestilt time hos lege for å sjekke det ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå