Anonym bruker Skrevet 26. august 2012 #1 Skrevet 26. august 2012 Gjelder min stesønn på 4 år som er hos oss annenhver helg. Blir første julen vi er sammen og han kommer til oss i romjulen noen dager. Han snakket idag om at han gledet seg til nissen. Jeg HATER nissen og ingen nisse skal i huset her! Eller er dette bare opp til foreldrene?
Major HotLips Houlihan Skrevet 26. august 2012 #2 Skrevet 26. august 2012 Jeg syns du skal bøye deg og respektere en liten gutts juletradisjoner.
Goomba84 Skrevet 26. august 2012 #3 Skrevet 26. august 2012 Enig med Leona over her.. jeg syns at man skal aldri drepe gleden til en gutt på 4..
Himmel og hav Skrevet 26. august 2012 #4 Skrevet 26. august 2012 Du kan bare ti stille, tenker jeg. Du trenger ikke si noe som helst om hvorvidt nissen finnes eller ikke i det hele tatt. Hvorfor skulle du si det? Bare for å se han bli lei seg? Da ville jeg heller ha lagd en liten historie om at nissen er så travel at hos dere pleier han bare å sette en sekk på trappa og ringe på på julaften. Så slipper du unna nissen, og han får beholde litt av julemagien sin.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2012 #5 Skrevet 26. august 2012 Unnskyld men hvilket spørsmål er dette? Siden du legger til at dette er en stesønn, hadde du nektet dine egne barn også eller? Ikke kom her og si at du vurderer å si til en 4!!! År gammel gutt at nissen er bare tull!! Herregud!! Det er en "jobb" som forelder å gjøre barna glade, ikke være egoistiske! Jeg hater det så da lir det sånn! Det er snakk om 1 dag i året, pynter du ikke til jul heller du da?
Anonym bruker Skrevet 26. august 2012 #6 Skrevet 26. august 2012 Jo, jeg pynter til jul men ikke med nisser. Er akkurat flyttet inn hos far og vet han har mye nisser men den kampen får jeg ta med han. Når det gjelder at noen kler seg ut som nisse har de hatt det hvert år men nå blir jo ting selvsagt annerledes. Når jeg får barn får de ikke lov tro på nissen nei.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2012 #8 Skrevet 26. august 2012 Unnskyld men hvilket spørsmål er dette? Siden du legger til at dette er en stesønn, hadde du nektet dine egne barn også eller? Ikke kom her og si at du vurderer å si til en 4!!! år gammel gutt at nissen er bare tull!! Herregud!! Det er en "jobb" som forelder å gjøre barna glade, ikke være egoistiske! Jeg hater det så da lir det sånn! Det er snakk om 1 dag i året, pynter du ikke til jul heller du da? La til at det var min stesønn fordi at jeg hadde jo såklart hatt lov om han var min biologiske. Når en blir flere omsorgspersonen syns jeg det blir helt feil om jeg ikke skulle ha noe å si på det området.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2012 #9 Skrevet 26. august 2012 hvorfor kan du ikke ha nisse for å glede 4 åringen? ødelegger det julestemningen din eller noe??
Anonym bruker Skrevet 26. august 2012 #10 Skrevet 26. august 2012 sier til mine barn at nissen ikke finnes, når de spør meg om han er virkelig. når det gjelder stebarn så får det heller være opp til foreldrene. hva har du så fryktelig mye i mot julenissen? vi har ingen nisse tradisjon her hjemme hos oss, ingen som kler seg ut, og ingen illusjon om at nissen finnes. heller ikke tannfeen er virkelig
Gjest Heartbroken Skrevet 26. august 2012 #11 Skrevet 26. august 2012 Men hvis du hater nissen og stesønnen din gleder seg til nissen kommer - hvem syns du man skal ta hensyn til her? Jeg tenker du vet svaret på spørsmålet ditt selv og bare er ute etter å provosere her.
Tovehvit Skrevet 26. august 2012 #12 Skrevet 26. august 2012 Her prøver jeg fortviiiiiila å holde ved like nissen til min 9 åring(han har jo gjennomskua dette ). Så skal du rett og slett drepe nissen for en 4 år gammel gutt Jeg er virkelig glad for at du ikke er stemor til mine barn, for hadde du fortalt dette til min 4 åring. Jeg vet ikke hva jeg hadde gjort, men jeg skal love deg det at jula ikke hadde stått til påska det året. Så jeg håper du er en trolleanonym!
jente___ Skrevet 26. august 2012 #13 Skrevet 26. august 2012 Gledesdreper er vel et passende kallenavn for deg! Du høres rett og slett ut som den onde stemora som er med i alle historier!!
Koala *g07* Skrevet 26. august 2012 #14 Skrevet 26. august 2012 Hvorfor skal ting blir så mye annerledes for han på 4? Tror du ikke foreldrene hans ønsker å ivareta hans jul like bra som da de feiret som en familie. Det at du er inne i bilde er jo i seg selv ganske likegyldig når det kommer til dette barnets juleopplevelse. Regner med du er bare ute etter å provosere. Men det er nå en gang slik at det dessverre finnes nok av slike som deg.
Venter endelig nr2 😍 Skrevet 26. august 2012 #15 Skrevet 26. august 2012 Da synes jeg du skal finne deg et annet sted å feire jul i stedet for å ødelegge gleden til en liten gutt!!!
Helene Harepus Skrevet 26. august 2012 #16 Skrevet 26. august 2012 Jeg tror ikke du trenger å bekymre deg så altfor mye, det er ikke mange voksne som tror på nissen og denne gutten kommer garantert til med å skjønne det og. I mellomtiden skal du la ham få ha sine barnslige gleder i fred, noe annet er bare ondskapsfullt.
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 26. august 2012 #17 Skrevet 26. august 2012 Jeg tror ikke du trenger å bekymre deg så altfor mye, det er ikke mange voksne som tror på nissen og denne gutten kommer garantert til med å skjønne det og. I mellomtiden skal du la ham få ha sine barnslige gleder i fred, noe annet er bare ondskapsfullt. Jepp, og hun trenger ikke å bekymre seg for videre oppdragelse av guttungen siden far, hvis han er oppegående, vil dumpe ei som setter sine egne egoistiske behov foran hans sønn sine. Lykke til med det.
HeltAnonym Skrevet 26. august 2012 #18 Skrevet 26. august 2012 Hva er det som gjør at du hater nissen så sterkt da?? Det er jo en uskyldig juletradisjon, og har du virkelig tenkt å ødelegge julegleden til en 4 åring fordi DU ikke liker nissen? Jeg mener iallefall at julen er BARNAS tid, og da synes jeg 4 åringen skal få ha gleden ved å få nissen på besøk!
valkyrien Skrevet 26. august 2012 #19 Skrevet 26. august 2012 Det er ditt hjem også, så du burde ha noe å si. Men ta heller den diskusjonen med mannen din... Jeg kommer aldri til å la guttungen tro at nissen finnes, for jeg liker heller ikke nisser...
Anonym bruker Skrevet 26. august 2012 #20 Skrevet 26. august 2012 Hvordan går det an å ikke like Nissen da? Hva er feil med litt magi og eventyr i vår kalde verden? Jeg sier som Ally McBeal "jeg vet at nissen ikke finnes, men jeg tror på den likevel".
Gjest eelis+kian ♥ Skrevet 26. august 2012 #21 Skrevet 26. august 2012 (endret) Dere er nå morsomme, gitt. Du, som et voksent, reflektert menneske, hater julenissen (hehehe), så derfor skal ikke ungene dine heller få lov til å like nissen. Jeg får enda julegaver fra nissen, og synes det er en kjempeflott tradisjon, som jeg med glede viderefører til barnet mitt. Det er noe med mystikken og det å ligge våken natt til julaften og vente på at nissen kanskje kommer. Jeg og søstrene mine brukte å "overnatte" på rommene til hverandre i jula, mens vi ventet på nissen - det er nesten mitt favorittminne fra jula i barneårene Kan ikke fatte at dette i det hele tatt er et dilemma for deg, HI. La nå guttungen få ta vare på denne gleden enn så lenge. Svelg denne bittelille kamelen og skyv til side dine egne, noe snodige, forestillinger om hva som er viktig og ikke. Endret 26. august 2012 av eelis+kian ♥
Light of my life Skrevet 26. august 2012 #22 Skrevet 26. august 2012 Jeg er anti jul fordi vi hverken er relgiøse eller spiser kjøtt. I vår familie reiser vi alltid til sydlige strøk i slutten av desember (dvs julen) for å feire at det går mot lysere tider. Mine barn er klar over at både jesus og julenissen er fantasifigurer på lik linje med karius og baktus.
Gjest eelis+kian ♥ Skrevet 26. august 2012 #23 Skrevet 26. august 2012 Jeg er anti jul fordi vi hverken er relgiøse eller spiser kjøtt. I vår familie reiser vi alltid til sydlige strøk i slutten av desember (dvs julen) for å feire at det går mot lysere tider. Mine barn er klar over at både jesus og julenissen er fantasifigurer på lik linje med karius og baktus. Men det er jo en helt annen diskusjon
Light of my life Skrevet 26. august 2012 #24 Skrevet 26. august 2012 Jeg er anti jul fordi vi hverken er relgiøse eller spiser kjøtt. I vår familie reiser vi alltid til sydlige strøk i slutten av desember (dvs julen) for å feire at det går mot lysere tider. Mine barn er klar over at både jesus og julenissen er fantasifigurer på lik linje med karius og baktus. Men det er jo en helt annen diskusjon Hm, javel. Mitt poeng er at det er helt ok å være ærlig med barn. Skjønner ikke greia med at de på død og liv skal "tro" på noe oppdiktet tull så lenge som mulig.
Gjest eelis+kian ♥ Skrevet 26. august 2012 #25 Skrevet 26. august 2012 Jeg er anti jul fordi vi hverken er relgiøse eller spiser kjøtt. I vår familie reiser vi alltid til sydlige strøk i slutten av desember (dvs julen) for å feire at det går mot lysere tider. Mine barn er klar over at både jesus og julenissen er fantasifigurer på lik linje med karius og baktus. Men det er jo en helt annen diskusjon Hm, javel. Mitt poeng er at det er helt ok å være ærlig med barn. Skjønner ikke greia med at de på død og liv skal "tro" på noe oppdiktet tull så lenge som mulig. Men det er forskjell på å fra dag én si at Jesus og nissen ikke finnes, og å knuse en gutts forestillinger om jula. Dette er tydeligvis en gutt som tror på nissen, og da blir det helt hull i hodet av HI å si "Nissen finnes ikke, sådetså". Stakkars gutt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå