lillypie Skrevet 26. august 2012 #1 Skrevet 26. august 2012 Litt merkelig å spørre om d kanskje,men er førstegangs å vil gjerne ha klarhet i hva som skjer inni her. Er 34+4 i dag.De siste dagene har jeg kjent stikking oppi der.Etter hva jeg har lest så er d en del av modningen og at ungen fester seg.El? Har merket at h*n har snudd seg da jeg har kjent spark i ribbeina et par uker.Hvis d er sånn at stikkingen er festing burde da ikke magen synke og sparkene mot ribbeina slutte?Og vil jeg se en drastisk endring av mageformen når den har sunket el kan d være litt mer diskre? Også lurer jeg på hvordan nedpress,maserier og evt kynnere for den slags skyld,er/føles. Har jo hatt kynnere lenge(mener jeg) og d har ikke vært særlig ubehagelig annet enn at magen har blitt veldig hard.Har noen ganger blitt sliten av d,men ellers er d greit igrunn.Har ikke tenkt på om d har kommet med jevne mellomrom heller forresten. Nå har jeg ikke d så ofte,bare hvis jeg gjør for mye,men har mensmurringer så å si hver morgen før jeg står opp.Også normalt og greit skjønner jeg. D som er nå er at d oftere føles som d trykker litt nederst i magen.Nesten på samme måte som d gjorde da livmoren vokste over skambeinet i begynnelsen.Altså ikke ut av slufsa for å si d sånn Ikke ubehagelig heller bare et trykk,men magen blir ikke hard som ved kynnere.Hva er så dette? Hvis d jeg har prøvd å forklare ikke er noe,men normale uforklarlige greier,hvordan føles da nedpress og maserier ut egentlig?Og er d helt sikkert at jeg vil kjenne d og syntes d er vondt? Sikkert mange som syntes jeg er tett nå,men d er nå sånne ting jeg lurer på nå som d nærmer seg slutten
Arie Skrevet 26. august 2012 #2 Skrevet 26. august 2012 Tja, mange spørsmål Jeg kan nok ikke svare på alt. Men slike "knivstikk"nederst ved skambeinet gjenkjenner jeg som at hodet er nede i bekkenet. Jeg husker det godt fra forrige graviditet og er kommet dit nå. Jeg merker at magen blir skjev og hard på den ene siden f.eks når barnet snur seg med ryggen frem på magen min. Selv om hodet er ned, snur ungen ryggen rundt. Da kan jeg bli litt uvel og kjenner trykk på både tarm og blære. Det er dette som er nedpress vil jeg tro. Men det er ikke kynner for da blir hele magen hard. I min forrige graviditet ble kynnerne sterkere de to siste ukene før fødsel. Den siste uken gikk de gjevnlig. Det var ikke vondt, men ubehagelig og det kunne følge med slike stikk og litt mensvondt. Så dette vil jeg tro var modningsrier. JEg var to cm dagen før fødsel, uten at jeg følte jeg hadde hatt rier. Maserier tror jeg er rier uten at du åpner deg. Dette har jeg ikke hatt. Jeg veit ikke om jeg har alle begrepene korrekt. Men dette er ihvertfall min ordliste
lillypie Skrevet 26. august 2012 Forfatter #3 Skrevet 26. august 2012 Tusen takk for svar Mye en skal lure på når en ikke har vært igjennom d før. Kjenner som du sier også at h*n snur ryggen frem men blir heldigvis ikke uvel av d.Men hadde håpa at h*n skulle sige litt lenger ned snart sånn at d ikke presser så oppover.Får jo nesten ikke plass til noe mat i magesekken når d er på d verste
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå