Anonym bruker Skrevet 26. august 2012 #1 Skrevet 26. august 2012 Når jeg har O+ og far har B-, er det noen som helst fare for barnet i magen? er 26 uker på vei!
Gjest yrild Skrevet 26. august 2012 #2 Skrevet 26. august 2012 Det er bare et problem hvis du hadde vært -. Er selv rhesus minus og måtte ta disse antistoffsprøytene for at ikke kroppen skulle kjempe mot babyens blod (hvis blodet skulle kommet i kontakt med hverandre) som jo er sterkere og blir sett på som en trussel av kroppen min. He he... var det forståelig?
Anonym bruker Skrevet 26. august 2012 #3 Skrevet 26. august 2012 Mener at det kun er fare hvis mor er Rhesus - og bærer på et Rhesus + - barn. Men det går stort sett bra med første barn. Hvis det er slik så testes barnet med det samme det er født og mor får en sprøyte slik at hun ikke skal utvikle antistoffer mot rhesus +faktoren ved et evt senere svangerskap. Tror ikke det har noe å si for deg som har + selv. Correct me someone hvis jeg har feil
Tauriel Skrevet 26. august 2012 #4 Skrevet 26. august 2012 Det legen fortalte meg: er mor negativ, så får hun en sprøyte etter fødselen for å unngå evenryelle komplkasjoner ved neste svangerskap. Om far er positiv eller negativ har ingenting og si ;-)
Tabitha Skrevet 26. august 2012 #5 Skrevet 26. august 2012 Fars blodtype øker kun sjansen for at barna deres eller senere etterkommere blir Rhesus minus, den har ingenting å si for dine egne svangerskap.
*Miss Flua* Skrevet 26. august 2012 #6 Skrevet 26. august 2012 Som det blir skrevet får mor sprøyte etter fødsel hvis hun er rhesus negativ for å unngå antistoffer ved neste svangerskap, men bare hvis barnet er pluss! Jeg er selv negativ, men det var sønnen min også, så da slapp jeg sprøyte
Anonym bruker Skrevet 26. august 2012 #7 Skrevet 26. august 2012 takk for fine svar! var som jeg trodde, at det kun berørte de som selv er minus, altså mødrene! er beroliget nå!
Anonym bruker Skrevet 26. august 2012 #8 Skrevet 26. august 2012 Jeg har rhesus B negativ og her har det ikke vært komplisert av den grunn. Fikk en sprøyte i skinken etter første fødsel.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2012 #9 Skrevet 26. august 2012 Ingen far når mor er rhesus+ og far er rhesus-. Jeg er rh- mens barnefar er rh+. Jeg mistet første svangerskap og fikk sprøyte etter MA da de hadde funnet ut at jeg var rh-. Neste gang jeg ble gravid måtte jeg ta flere blodprøver gjennom svangerskapet for å sjekke at jeg ikke dannet antistoffer. Når barnet ble født sjekket de blodtypen hans. Når han også var rh- sånn som meg slapp jeg noe mer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå