Gå til innhold

Nabo som jobber i barnevernet som er flink og "passe" på hva som er bra for våre barn:(


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det tenkte jeg også. Hvordan vet hun sikkert at dere ikke kom hjem med taxi og gikk rett i seng? Sitter hun ved vinduet og passer på hele kvelden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje hun er snill og faktisk advarer dere? Kanskje barnevernet i deres kommune er strenge på det med å ha barn med på fest?

 

Barnevernet kan ikke være "strenge" på et fenomen som ikke har bestemt fasit. Det finnes mange voksenfester uten alkohol for eksempel. Det finnes 50-, 60-, 70-årslag til bestemor og oldemor, der barna er med til kl 10-11 på kvelden, når alkoholserveringa begynner. Det er IKKE farlig at et barn ser sin forelder drikke ETT glass vin eller EN øl. Det er hemmelighetskremmeriet rundt alkohol og fy-fy holdning som gjør at alkohol virker spennende i tenårene. Mine barn vet at samboer drikker en øl i ny og ne, og de forstår at det er voksendrikk man nyter av og til. De har aldri sett ham full, og har ikke tatt noe skade av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun er snill og faktisk advarer dere? Kanskje barnevernet i deres kommune er strenge på det med å ha barn med på fest?
Jeg skulle gjerne likt å se den kommunen som faktisk bruker kapasitet og tiltak på ellers gode foreldre som tar meg seg barn et sted det drikkes alkohol. Den kommunen finnes ikke, så vidt meg bekjent. Jobber selv i barnevernet og har i hvert fall litt oversikt over kommunene i region øst.

Problemet er jo at foreldre som fester med barn hjemme ikke tar seg av barna på en skikkelig måte. Enten får ofte barna for mye ansvar, eller så blir de ikke fulgt skikkelig opp.

Jeg snakker ikke om foreldre som tar en øl til maten, men fester/drikker og blir fulle.

Barn bør ikke oppleve fulle folk, og det er barnevernet i min kommune enige i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ei latterlig dame! Dette går vel langt over streken for hva hun trenger å blande seg opp i. Fatter ikke at folk klarer å være så frekke. Ser de ikke hvordan de fremstår for andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun er snill og faktisk advarer dere? Kanskje barnevernet i deres kommune er strenge på det med å ha barn med på fest?
Jeg skulle gjerne likt å se den kommunen som faktisk bruker kapasitet og tiltak på ellers gode foreldre som tar meg seg barn et sted det drikkes alkohol. Den kommunen finnes ikke, så vidt meg bekjent. Jobber selv i barnevernet og har i hvert fall litt oversikt over kommunene i region øst.
Problemet er jo at foreldre som fester med barn hjemme ikke tar seg av barna på en skikkelig måte. Enten får ofte barna for mye ansvar, eller så blir de ikke fulgt skikkelig opp. Jeg snakker ikke om foreldre som tar en øl til maten, men fester/drikker og blir fulle. Barn bør ikke oppleve fulle folk, og det er barnevernet i min kommune enige i.

 

Men hvordan kan naboen til HI vite hvor mye alkohol som drikkes, hvor barna oppholder seg, at de ikke overnatter hos en barnevakt og så videre? Hvor kommer dette vidtgående kunnskap fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde svart henne "vi har kommet hjem for en time siden og holder på å legge oss, takker for engasjementet men vi er voksne mennesker som klarer å ta fornuftige valg selv". Hvis hun hadde dukket på døra for å sjekke, hadde jeg anmeldt henne for trakassering og bedt sjefen om å permittere henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje hun er snill og faktisk advarer dere? Kanskje barnevernet i deres kommune er strenge på det med å ha barn med på fest?
Jeg skulle gjerne likt å se den kommunen som faktisk bruker kapasitet og tiltak på ellers gode foreldre som tar meg seg barn et sted det drikkes alkohol. Den kommunen finnes ikke, så vidt meg bekjent. Jobber selv i barnevernet og har i hvert fall litt oversikt over kommunene i region øst.
Problemet er jo at foreldre som fester med barn hjemme ikke tar seg av barna på en skikkelig måte. Enten får ofte barna for mye ansvar, eller så blir de ikke fulgt skikkelig opp. Jeg snakker ikke om foreldre som tar en øl til maten, men fester/drikker og blir fulle. Barn bør ikke oppleve fulle folk, og det er barnevernet i min kommune enige i.
Men hvordan kan naboen til HI vite hvor mye alkohol som drikkes, hvor barna oppholder seg, at de ikke overnatter hos en barnevakt og så videre? Hvor kommer dette vidtgående kunnskap fra?

 

Der er jeg enig med deg.Og det er derfor jeg tror naboen er snill som passer på. HI pleier vel å ha med barna på fest, og så forteller barna om dette i etterkant.

Det er sikkert kjempevanskelig å ikke lage en sak på slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan faktisk kjenne meg litt igjen. Da jeg var nyutdannet førskolelærer skulle jeg hele tiden fortelle broren min hva som var lurt og ikke, hva han burde gjøre... Han ble mild sagt dritt lei.

Jeg hadde jo ikke barn den gangen, og nå som jeg selv har barn ser jeg jo mye fra en ganske annen vinkel.

 

Men dette som naboen din driver med er jo syklig. Hun bør få seg en smekk på lanken. Ring sjefen hennes.

 

Når du jobber i barnevernet skulle man tro man så så mye grusomheter at man ikke hang seg opp i at naboen hadde ungene litt lenge oppe en kveld. NEI, dette er å gå ALT for langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er jo mest sannsynlig ikke slik fordi hun ønsker å være kjip, men fordi hun er oppriktig bekymret, selv om hun kanskje har eller ikke har grunn til det. Det er da ingen grunn til å synke til samme nivå som henne, og skulle gjøre det vanskelig for henne!

 

Fortell henne på en grei måte at dere tar godt vare på barna deres HI, og at hun virkelig, virkelig ikke trenger å bekymre seg :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...