Gå til innhold

Hvordan kommer generasjon optimal til å bli som store tro?

Anbefalte innlegg

Gjest thricane
Skrevet

Som småbarnsmor har jeg stadig opplevd at jeg eller andre i samme situasjon blir kritisert for ikke å velge det optimale for barna.

Ang bilsikring holder det ikke med lovpålagt, det skal være optimalt. Hvor lenge kan du som mor være borte fra barnet, igjen, det som er optimalt for barnet. Dette gjelder alt fra fritid, skole, ferier ....... Velger du ikke det optimale så er du fritt vilt blant andre småbarnsforeldre som lager sin økologiske mat, fullammer til 6 mnd og leker i timesvis med barna hver dag. (ja det optimale vet du).

Men hvor godt rustet er de for en ikke så optimal verden som voksne? Med urettferdighet, uenighet, konflikter og kyniske mennesker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Kunne blitt en interessant diskusjon om du ikke blandet epler og pærer så og si.

Når det gjelder liv og helse (unødvendig å utsette barnet for større risiko ved å ikke sikre best mulig i bil f eks) synes jeg man godt kan være kompromissløs.

Når det gjelder oppdragelse, tilstedeværelse og kosthold synes jeg det er greit å gå for "bra nok"..

Endret av ★

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...