rosaprosa Skrevet 26. august 2012 #1 Skrevet 26. august 2012 Er ei jente på 16 år som har gått på p-sprøyten i to mnd nå. Men i det siste har jeg hatt utrolig med humørsvigninger, jeg må tisse ofte, brystene mine er ømme, jeg har hatt noen små smerter i livmoren, er sulten hele tiden og har bare hatt småblødninger en dag og lurer på om det kan være stikkblødninger? Jeg veit jeg er ung men har samboer som jeg har vært sammen med i 1 år nå. Jeg veit jeg ikke er helt klar men hadde jeg vært gravid hadde jeg beholdt barnet. Hvordan merket dere at dere var gravide, og var det noen som brukte prevensjon? Min mor gikk på pillen da hun ble gravid med meg. Burde jeg ta en test?
Mrs. Bouquet Skrevet 26. august 2012 #2 Skrevet 26. august 2012 Har du hatt sex med motsatt kjønn kan det hende du er gravid. Ta en test.
Love my kidz Skrevet 26. august 2012 #3 Skrevet 26. august 2012 Når du starter med hormonell prevensjon så er det vanlig med bivirkninger som du beskriver. Men man kan jo ikke vite dette sikkert, så kjøp deg en test i morgen du
Anonym bruker Skrevet 26. august 2012 #4 Skrevet 26. august 2012 Ta en test. Alle merker symptomer forskjellig.. mitt første tegn var uteblitt mens. Er du ikke gravid så vent for all del til du har fast inntekt med å få barn. Det koster penger og en engangsstønad varer ikke evig. Fest ferdig og vær barn/ungdom noen år til. Det er mye ansvar å ha barn.
Florida11 Skrevet 26. august 2012 #5 Skrevet 26. august 2012 I utgangspunktet skal vel p-sprøyta være trygg prevensjon, men ingenting er 100%... Det høres ut som du har symptomer på graviditet, men slike symptomer kan også være der uten at man er gravid. Men, jeg ble selv gravid tre ganger på prevensjon så jeg vet det kan svikte... Det er ikke gøy å gå rundt og lure slik, det kan til og med forsterke symptomene (kroppen vår er litt rar sånn). Ta en test for sikkerthets skyld du, det kan ikke skade. Hvis du ikke har råd til test, får du slikt hos helsesøster eller hos Amathea. Så slipper å ikke vite :-) Lykke til!
rosaprosa Skrevet 26. august 2012 Forfatter #6 Skrevet 26. august 2012 Vet at det kan være bivirkninger og håper det, vil ha utdanning og jobb før jeg skal ha barn selv om kjæresten min har det. Vil jo selvfølgelig også leve livet mer først. Men tror kanskje jeg bare får ta en test for å være sikker da. Takk for svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå