Gå til innhold

Når kommer magen?


solhilsen

Anbefalte innlegg

Jeg er 15 uker på tirsdag, men magen er faktisk helt flat fortsatt. Er i perioder oppblåst, men noen "gravidmage" har jeg definitivt ikke. Er høy og slank og aktiv - det kan kanskje ha noe å si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det varierer vel veldig når den kommer uansett størrelse og slikt såvidt jeg har sett. For meg har jeg vært OPPBLåST siden uke 5, det ga seg rundt uke 12, nå, i uke 17 så begynner det å se bli en litt tydeligere gravidmage. Jeg er høy, men ikke så veldig slank, men kan nok defineres som normal (i alle fall før graviditeten), får ta til takke med det! :P Jeg har vært aktiv frem til et stykke ut i graviditeten, litt mindre nå, ut på tur i skogen/fjellet ca 2 ganger i uka nå (og så ABSURD tungpustet plutselig, en smule deprimerende etter å ha hat grei kondis ganske lenge :P).

Jeg kan laste opp et bilde om du vil, men synes det er litt flaut, så bare om du vil sammenligne mage! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har begynt å få en veldig fin gravid mage og jeg er i uke 15.

hatt den i noen uker nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 13 uker, og jeg har ikke fått mage... Men om morgenen, når jeg fremdeles ligger i senga, tissetrengt, har jeg ei skikkelig kul rett under navlen, som er steinhard. Når jeg kommer meg på do, forsvinner den (noen ganger synes jeg fremdeles jeg har en liten kul der, men er usikker på om det er sant, eller bare ønsketenkning)... Så det er helt klart en endring i mageregionen, men jeg er fremdeles flat, om jeg kan kalles det (er normal-slank, men ikke av de minste typene, og er slettes ikke aktiv, for jeg er så vilt sliten og dårlig hele tida) Men gleder meg til magen kommer! Jeg håper det ikke er så altfor lenge til nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er høy og slank, og er nå midt i uke 16. Magen kom for ca tre uker siden, og nå er det helt umulig å "skjule" den lenger ;) både mamma og lege sa at de sikkert kom til å ta tid før magen vistes pga høyden/fasongen min og at jeg er førstegangs, men får stadig kommentarer på at magen er stor til a jeg er så kort på vei. Synes foreløpig det bare er stas :) men det er vel veldig individuelt, og høyde/kroppsbygning kan nok ha innvirkning! Jeg ville kost meg med å bruke alle mine fineste klær før du plutselig ikke får på deg noenting lenger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 16 uker i dag, og har utover det å være abnormalt oppblåst, ingen synlige magelige tegn på at jeg er gravid. Jeg er imidlertid 90 % sikker på at det er livmoren jeg kjenner noen centimeter under navlen, den fyller litt og gjør at buksen kjennes litt trangere ut enn normalt.

 

Vanligvis blir jeg økende oppblåst utover dagen, og ser av og til høygravid ut etter kveldsmat, hehe. Gleder meg til det blir mer enn bare luft:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart 16 uker her, og magen er så altfor tydelig... Hadde håpet det skulle vare litt lenger før den kom, men har vært det omtrent siden dag 1. I starten pga at jeg var oppblåst, men nå er det også babymage med i bildet. Synes gravidmager er vakkert på andre, men av en eller annen grunn takler jeg det ikke på meg selv... :( Men er jo forbigående, og er så uendelig takknemlig for dette barnet :wub:

 

Er forresten annengangs, og forrige gang kunne jeg skjule det til ca halvveis. Men magen kom i rakettfart etterpå, og jeg fikk både brokk og diastase. Er nok derfor magen et så stor så tidlig nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 15+4 nå, å har heller ikke fått noe mage. Kan nok kanskje se antydning til den når jeg står naken på badet, men ikke noe mer en antydninger. Er ikke supertynn, men normal. Ikke paddeflat mage til vanlig men;P

 

Gleder meg også til den kommer, og synes det er litt ekkelt at jeg ikke kan kjenne den enda.. Er så redd for at noe skal være galt hele tiden.

 

Heldigvis så er det bare 3.5 uke til ul, og skal flytte i mellom der, så håper dagene kommer til å gå fort frem til da,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 16+3 og har fått veldig stor mage siste uken. Ser ut som jeg er fødeklar allerede!! Hehe! Tror nok det kommer av at jeg er bare 153cm høy samt at jeg nå har begynt å slite m forstoppelse.. Var ikke akkurat slank før heller, men nå er det veldig tydelig gravide mage og ikke feitemage!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magen min har også kommet i løpet av de siste 1-2 ukene. Er 17 uker nå. Når jeg ligger på ryggen, kjenner jeg tydelig livmora nederst i magen. Mye hardere og rar :) Og så TROR jeg at jeg kjenner noen sjeldne spark på samme plassen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Tja...16 uker og ganske oppblåst mage som jeg vil si står rett ut. Mye er nok oppblåsthet...og ikke selve babyen! Uansett er det en dump på magen som står ut, og det ser selvsagt mistenkelig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er nå 18 uker og har enda ikke fått noe mage;P

Den kommer nok fort nok trøster jeg meg med. gjør jo ikke noe å kunne bruke mine egne klær litt til;) å greit egentlig siden jeg ikke har så lyst at ALLE trenger å vite at jeg er gravid;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 18+6 i dag og magen har virkelig slått seg ut de siste ukene, rett og slett strutter! Men så har jeg klart å balle på meg en del kilo i det siste også da, og har nådd +4,6 i dag, yay.... Tror ikke alt det er mage altså, men noe er nok disse massive muggene, resten er rett og slett spekk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 19+1 i dag, og har sånn mage som vises, og som folk ser på, men ikke tør spørre, hehe. Her kom den over natta, bokstavelig talt for et par uker siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...