Gå til innhold

Og prisen for årets mest egoistiske mann går til...

Anbefalte innlegg

Skrevet

mannen min!

I dag morges så jeg at lillemor på 6 mnd har fått tilbakefall av noe plagsomt og vondt (nevner ikke hva for vil ikke bli gjenkjent). Hun har hatt dette før og fått behandling, men i dag er det helt ekstremt. Det er ikke farlig eller haster (så kunne gått til lege i morgen), men siden det er smertefullt for henne så ville jeg likt å gå til legevakt. Dessuten er det bekymtingsverdig at hun får det igjen så kort tid etter behandlig.

Sier dette til mannen når jeg står opp, kl 09, og han sier, "Men jeg har ikke fått nok søvn, jeg trenger å sove mer, smør henne med litt krem, så ringer vi legevakt etterpå."...

Er han egoistisk, eller er det jeg som overdriver?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det noe han kan gjøre som du ikke kan gjøre?

Skjønte ikke innlegget helt, egentlig.

Hvis du allerede var våken, kunne ikke du bare gjort som han sa og smurt det på selv? Hvorfor skulle han stå opp for å smøre henne hvis du likevel var våken?

Gjest peacock
Skrevet

Det er vanskelig å svare på når vi ikke vet hva som er galt, hvor alvorlig det er eller hvor vondt det er...

Du skriver at du Så at noe var galt i morges - men om ikke ungen hylte var det kanskje ikke så vondt? Om tilstanden ikke er alvorlig og barnet ikke har vondt skjer det kanskje ikke noe ved å vente en time?

Men ja, om barnet er sykt eller har vondt og mannen din ikke vil stå opp kl 9 (!) for å dra til legevakten synes jeg han er egoistisk.

Skrevet

Kan du ikke ringe legevakten selv? Hvis det ikke er skikkelig akutt, er det vel uansett like greit å vente til fastlegen våkner... I og med at hun har hatt det før, vet dere jo hva det er.

Skrevet

Kan du ikke ringe legevakten selv? Hvis det ikke er skikkelig akutt, er det vel uansett like greit å vente til fastlegen våkner... I og med at hun har hatt det før, vet dere jo hva det er.

Og det skulle være fastlegen åpner, selvsagt:)

Skrevet

Hvorfor må begge opp for å ringe legevakt?

Skrevet

Hvis det er plagsomt og smertefullt for barnet så fatter ikke jeg hvorfor man skal vente til i morgen...? Ville dratt med en gang til legevakt, og mannen ville fått høre hva jeg mente om en sånn egoistisk oppførsel.

Skrevet

Kan jo være at hun ikke har lappen da;)

Skrevet

Kan jo være at hun ikke har lappen da;)

Trenger ikke lappen for å operere en telefon. Han kan stå opp når man har avtalt med legevakt om hun ikke kan kjøre..
Skrevet

Saken var at han driter i å engasjere seg, gidder ikke se på henne engang, før han sier at han trenger søvn. Uansett om det er en god grunn til legevakt eller ei, så tenker han på sine behov først.

Det var samme historien da jeg fikk brystbetennelse. Da hadde han tømmermenn og ba om å få bli hjemme. Men da var jeg så dårlig at jeg kunne ikke dra på legevakten alene. Så etter mye om og men, så kjørte han meg.

Skrevet

Da bør du ikke satse på å få flere barn med denne "mannen"!

Skrevet

Saken var at han driter i å engasjere seg, gidder ikke se på henne engang, før han sier at han trenger søvn. Uansett om det er en god grunn til legevakt eller ei, så tenker han på sine behov først.

Det var samme historien da jeg fikk brystbetennelse. Da hadde han tømmermenn og ba om å få bli hjemme. Men da var jeg så dårlig at jeg kunne ikke dra på legevakten alene. Så etter mye om og men, så kjørte han meg.

Det blir noe annet, da fortjener han bank..
Skrevet

Skjønner i grunnen ikke disse som svarer at hun vel bare kan gjøre både det ene og det andre alene..... Man er da to om barnet (i hennes og mitt tilfelle) og da forventer jeg at når det er noe spesielt så tar begge ansvar.

Om det er noe med lillegutt - hva som helst utover "normalen" - så bryr vi oss begge to, både jeg og pappa. Tror aldri i livet min mann hadde fått til å sove videre hvis lillegutt her hadde hatt vondt, uansett om vi visste hva det var.

Syns mannen din er egoistisk og uansvarlig!

Skrevet

Og du har fått barn med denne mannen fordi......?

Skrevet

Jeg blir nok blandt mange oppfattet som veldig "streng" med tanke på hvor mye jeg krever at min mann engasjerer seg i barna våre og husarbeid m.m., men dette hadde ikke engang JEG reagert på.

Så lenge ikke barnet er så sykt at det er snakk om sykehusinnleggelse eller lignende, eller at barnet er i så store smerter at det har behov for en forelder til å trøste mens den andre kjører, ser jeg IKKE behovet for at mannen din skal stå opp nå.

Hvorfor trengte du ham? Hva skulle du "bruke" ham til?

Selv om man ikke gjør alt med barnet sammen, betyr ikke det at den ene bryr seg mindre enn den andre.

(Det med brystbetennelsen blir en helt annen sak.)

Skrevet
Skjønner i grunnen ikke disse som svarer at hun vel bare kan gjøre både det ene og det andre alene..... Man er da to om barnet (i hennes og mitt tilfelle) og da forventer jeg at når det er noe spesielt så tar begge ansvar. Om det er noe med lillegutt - hva som helst utover "normalen" - så bryr vi oss begge to, både jeg og pappa. Tror aldri i livet min mann hadde fått til å sove videre hvis lillegutt her hadde hatt vondt, uansett om vi visste hva det var. Syns mannen din er egoistisk og uansvarlig!

Altså, er jeg våken så tar jeg unga til legen hvis det er noe, siden jeg har lappen og ikke har telefonskrekk eller sosial angst. Er mannen våken tar han ungene. Skjønner IKKE hvorfor begge foreldrene må være med på alt hele tiden og hele huset må på hodet bare fordi man skal kjøre med barnet til legen. Siden Hi skriver at det verken var akutt eller farlig.

Skrevet

Utrolig at ingen har skrevet det enda, men....

Hiv han på hue og ræva ut av huset! :P

Du glemte å skrive "fy faen" først... Hehe

Skrevet

Syns at du er litt dramatisk. Du klarer vel å ringe legevakten selv?

Og når du selv sier at det kunne egentlig vente til dagen etterpå, så skjønner jeg godt at mannen din reagerte på den måten.

Skrevet

Jo, HI. På dette området er han egoistisk og lite omtenksom synes jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...