Gå til innhold

Hemoroide? Noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det begynte å klø litt rundt endetarmsåpningen for et par dager siden..

Når jeg kjenner bak der med en finger, er det en bitteliten "tapp" der, nesten som en loten kvise eller noe?

Har ikke hverken slimet eller hatt blod i avføring..

Såeh... Kan dette være en hemoroide, eller noe annet? Er ikke fritt for at det har blitt mye stillesitting i det siste, høygravid og vann i bein og armer....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, høres vel litt ut som en, gjør det ikke?

Jeg fikk også noen på slutten av forrige svangerskap, og de blusset skikkelig opp i løpet av fødselen. Prøv å dytte den inn på innsiden hver gang du er på do. Ellers finns det kremer og salver som kanskje kan hjelpe deg, på apoteket.

Skrevet

Ja, bare at når jeg forsøkte å google det, fikk jeg inntrykk av at drt alltid innebar blod? Kanskje det er på et senere stadie det da..

Hva hjelper det å dytte den inn? Vil den forsvinne av det etterhvert?

Får skaffe meg en krem, ja:) takk for råd! Har også tenkt på at det kan bli verre ila fødsel, og om jeg kan få behandlet den før det hadde det jo vært allright,,,

HI

Skrevet

hemoroide er en åreknute, og hvis den blir klemt inni rumpa slippes trykket og den blir mindre og etterhvert borte.. jeg bruker zink salve på mine(ofte har de ikke produkter på apoteket som er reseptfrie).. får innimellom små akkurat i "fiseringen" og zink fungerer greit. men ikke sitt lenge på do, ikke trykk lenge, for da blir det bare værre..

Skrevet

Jeg fikk det samme for noen dager siden, og jeg er ikke gravid engang :P Har en stillesittende kontorjobb da men aldri hatt hemmoroider før. Det at det alltid blør er ikke tilfelle. Snakket med ei venninne som er sykepleier om det og hun sa det er sjeldent det blør.

Begynte med at det var skikkelig sårt og vondt etter jeg gikk på do og kjente som deg noe rart der bake, nesten slik jeg ikke tørr å kjenne g hvertfall ikke se :P Er utenfor men klør inni også. Jeg kjøpte en krem på apoteket a3 eller noe sånt. Har det fortsatt men tror det er på bedringens vei, ikke vondt lenger. Men om det ikke går over (og du som skal føde også) så kan du få legen din til å skrive ut en resept på noen stikkpiller som skal være effektive.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...