Gå til innhold

ta på bleie igjen?

Anbefalte innlegg

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Gutten er 5 og vi har slutta med bleie for lenge siden (uten at det hjalp nevneverdig). Nå i sommer bestemte svigermor at han skulle slutte med nattbleie. greit nok, det gikk i 2 uker og nå tisser han seg ut hver natt (og dag).

Vi skal snart på ferie og sove på hotell....jeg har sånne kladder til å ha i senga som jeg tenkte å bruke de første dagene. men om han tisser seg ut hver natt så må vi jo vaske sengetøyet før de kommer å skifter, så det ikke stinker....kan bli litt styrete på ferie...

Så hva tenker dere? Er det ok å ta på bleie for dette? Han vil garantert si selv at det er greit...

Videoannonse
Annonse
Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet (endret)

Når han selv mener det er greit så burde det være greit.

Mi på 2 år sluttet med bleie i vår, men da vi skulle kjøre 60 mil hjem satte jeg på henne bleie og forklarte det med at når vi skulle kjøre så langt var det ikke alltid så lett å stoppe for å tisse do så da kunne vi ha bleien på. Det var sannheten og det godtok hun.

Hadde bleien på når vi kjørte nedover og oppover igjen, og det gikk ikke utover det at hun har sluttet med bleie.

Jeg tror at når man forklarer unntakene og hvorfor man gjør som man gjør så skjønner barn mer enn man tror, og når gutten også er enig så tenker jeg at da er saken grei :)

Goood ferie!!

Endret av Lykke Fryd ♥
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ja sånn gjorde jeg med datteren min også. Men da var hun 3, ikke 5... Ikke stilig å måtte på do nåmedengang midt på e18, he he.

Han kunne gått med bleie hele døgnet han, han er bare lat, og livredd for å gå glipp av noe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...