Anonym bruker Skrevet 26. august 2012 #1 Skrevet 26. august 2012 http://softflora.digitalkampanje.no/matpakker-fra-andre-deler-av-verden/?utm_campaign=Digitalt_bilag&utm_source=klikk&utm_medium=matpakker-fra-andre-deler-av-verden Hahaha ikke sjangs i havet at jeg hadde stått opp i grålysningen og laga rosa griseris med fiffige eggesnupperiller til 3 morragretne jenter. Nå synes jeg prestasjonspresset må tas ned en åtte-ti hakk.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2012 #2 Skrevet 26. august 2012 Hva med å lage deilig sitrongressuppe eller den berømte kyllingsuppen Tom Kha Gai? Lag suppen og ha den i termos – enklere blir det ikke. Eh jo. Brødskive med leverpostei ER enklere. Garantert. Jeg stiller gjerne opp til kappkoking med bloggfofatteren. Hun lager sitrongressuppe og jeg smører en skive. Så får vi se hvem som er ferdig først.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2012 #3 Skrevet 26. august 2012 Her går det i brødskiver, og frukt + en liten håndfull druer/bær... Han er veldig fornøyd med matpakken Enkelt, rask og sunt. Lavkarbo funker bra for meg om skal NED i vekt, ungene mine skal vokse og tåler veldig godt å spise noen fullkorns skiver ila dagen
Anonym bruker Skrevet 26. august 2012 #4 Skrevet 26. august 2012 Siden NÅR ble det normalt at "alle" barn har med seg store bokser med allskens krimskrams. Er de virkelig blitt sÅÅ kresne for tiden? Nei, nÅr mine barn skal begynne pÅ skolen skal de fader meg fÅ brødskiver med "vanlig" pÅlegg.. De fÅr heller fÅ "god" mat nÅr de er hjemme.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2012 #5 Skrevet 26. august 2012 Det er trist å se når et barn åpner matboksen og den består av kjeks og kaker.
Gjest peacock Skrevet 26. august 2012 #6 Skrevet 26. august 2012 http://softflora.digitalkampanje.no/matpakker-fra-andre-deler-av-verden/?utm_campaign=Digitalt_bilag&utm_source=klikk&utm_medium=matpakker-fra-andre-deler-av-verden Hahaha ikke sjangs i havet at jeg hadde stått opp i grålysningen og laga rosa griseris med fiffige eggesnupperiller til 3 morragretne jenter. Nå synes jeg prestasjonspresset må tas ned en åtte-ti hakk. Hmm, synes du er en dårlig mor jeg, som ikke står å lager lunsj kl 5 hver morgen. Hva skal det bli av barna dine når de blir store??? ;-) Men den med ris i matpakken er vist ikke helt god da - noe med at man må være litt forsiktig i forhold til bakterier i kalde ris.
bobbelfru Skrevet 26. august 2012 #7 Skrevet 26. august 2012 Men jeg kunne godt tenke meg å lage sånne risfigurer, tror dere at det er noe i risen ? for at de skal holde formen?
Serepta Skrevet 26. august 2012 #8 Skrevet 26. august 2012 Haha jeg er så enig. Det er jo noe feil når maten må se ut som et tivoli for at ungene skal gidde spise.
soleia Skrevet 26. august 2012 #9 Skrevet 26. august 2012 (endret) Einig med deg! Ja til sunne matpakkar med middagsrestar eller godt brød, pålegg, grønnsaker og gjerne bær, men nei til at ungane ikkje vil ete mat med mindre den ser ut som ein teiknefilm, og halvparten har gått i søpla som avskjær. Endret 26. august 2012 av soleia
Versailles Skrevet 26. august 2012 #10 Skrevet 26. august 2012 Det som irriterer meg med sånne fantasifulle forslag, er at forfatteren regner med at barna våre er mindre intelligente. At bare paprikaen eller tomaten ser morsom ut, så blir den spist. Nei, den blir ikke det. Liker man ikke tomat, så spiser man den ikke uansett om den er formet som Donald Duck.
bobbelfru Skrevet 26. august 2012 #11 Skrevet 26. august 2012 Er ganske sikke på at dette ikke er slike de får vær dag, men sånn inemellom. Har både japanske og kinesike unger i skolen men aldri sett sliker kreaksjoner. https://www.facebook.com/#!/groups/268119879866659/
Anonym bruker Skrevet 26. august 2012 #12 Skrevet 26. august 2012 Siden NÅR ble det normalt at "alle" barn har med seg store bokser med allskens krimskrams. Er de virkelig blitt sÅÅ kresne for tiden? Nei, nÅr mine barn skal begynne pÅ skolen skal de fader meg fÅ brødskiver med "vanlig" pÅlegg.. De fÅr heller fÅ "god" mat nÅr de er hjemme. Det har aldri vært normalt, men det er en trend rundt matpakke-design, på samme måten som vi har hatt det på baking og interiør f.eks. Hobby for mødre med god tid. Jobber i bokhandel, og det er helt klart en trend til at det har kommet flere bøker om kreativ matpakkelaging i det siste. Noe av det går på sunnhet og variasjon, men mye av det går på utseende og kunstferdig utorming også. Bladde i én av de nye bøkene. Under seksjonen "Dette må du alltid ha i kjøkkenskapet" hadde forfatteren listet opp ting som granateple. Ja klart det, hvordan skal man få laget matpakke til barna om man ikke har granateple, liksom?
Anonym bruker Skrevet 26. august 2012 #13 Skrevet 26. august 2012 Det som irriterer meg med sånne fantasifulle forslag, er at forfatteren regner med at barna våre er mindre intelligente. At bare paprikaen eller tomaten ser morsom ut, så blir den spist. Nei, den blir ikke det. Liker man ikke tomat, så spiser man den ikke uansett om den er formet som Donald Duck. Mine barn synes da helt åpenbart at ting som ser litt morsomme ut virker mer fristende enn ting som ikke gjør det, uten at de er mindre intelligente. Hvorfor krangler barn i selskap om hvem som skal få marsipanrosen på en bløtkake? Den er ikke fordi den er så fantastisk god. Hvis det er noe de ikke liker, så spiser de det kanskje ikke likevel. Men jeg har ingen problemer med å tro at det kan være lettere å få en unge til å spise noe som er helt greit, men ikke kjempegodt, hvis det er formet på en artig måte.
Gjest vinterbrud Skrevet 26. august 2012 #14 Skrevet 26. august 2012 Dette var flotte matpakker! Min jente får med seg to skiver med fårepølse og salatblad,eller leverpostei.Men hun hadde storkost seg med de flotte matpakken med grisen laget av ris.
Serepta Skrevet 26. august 2012 #15 Skrevet 26. august 2012 Det som irriterer meg med sånne fantasifulle forslag, er at forfatteren regner med at barna våre er mindre intelligente. At bare paprikaen eller tomaten ser morsom ut, så blir den spist. Nei, den blir ikke det. Liker man ikke tomat, så spiser man den ikke uansett om den er formet som Donald Duck. Mine barn synes da helt åpenbart at ting som ser litt morsomme ut virker mer fristende enn ting som ikke gjør det, uten at de er mindre intelligente. Hvorfor krangler barn i selskap om hvem som skal få marsipanrosen på en bløtkake? Den er ikke fordi den er så fantastisk god. Hvis det er noe de ikke liker, så spiser de det kanskje ikke likevel. Men jeg har ingen problemer med å tro at det kan være lettere å få en unge til å spise noe som er helt greit, men ikke kjempegodt, hvis det er formet på en artig måte. Joda, her også krangler de om marsipanrosen. Og en av dem vinner jo, men blir den spist ? Nix - fordi de ikke liker marsipan selv om den ser fint ut.
Versailles Skrevet 26. august 2012 #16 Skrevet 26. august 2012 Hvis det er noe de ikke liker, så spiser de det kanskje ikke likevel. Og her er poenget mitt. Det andre du nevner har ingenting med det jeg sa. Liker man ikke noe, spiser man det ikke uansett hvordan det ser ut. Selvfølgelig er det lettere å få barn til å spise om maten er pent presentert, det gjelder vel voksne også. Men uansett spiser man ikke noe man ikke liker.
Velvet Belly Skrevet 26. august 2012 #17 Skrevet 26. august 2012 http://softflora.digitalkampanje.no/matpakker-fra-andre-deler-av-verden/?utm_campaign=Digitalt_bilag&utm_source=klikk&utm_medium=matpakker-fra-andre-deler-av-verden Hahaha ikke sjangs i havet at jeg hadde stått opp i grålysningen og laga rosa griseris med fiffige eggesnupperiller til 3 morragretne jenter. Nå synes jeg prestasjonspresset må tas ned en åtte-ti hakk. Hmm, synes du er en dårlig mor jeg, som ikke står å lager lunsj kl 5 hver morgen. Hva skal det bli av barna dine når de blir store??? ;-) Men den med ris i matpakken er vist ikke helt god da - noe med at man må være litt forsiktig i forhold til bakterier i kalde ris. Jepp, skummelt med kald ris http://www.nhs.uk/chq/Pages/can-reheating-rice-cause-food-poisoning.aspx?CategoryID=51&SubCategoryID=215
stearin Skrevet 26. august 2012 #18 Skrevet 26. august 2012 Ingrediensene var da interessante for meg (smaker fra andre land), tzatziki i pitabrød med noe annet vil jeg prøve. Gyros også. Men å forme det som Hello Kitty eller andre figurer??? Nei, det orker jeg ikke. Jeg elsker å lage matpakke til jenta mi, og legger en del tid og energi i akkurat det. Nesten blitt til en liten hobby. Og til gjengjeld er matpakken spist opp når hun kommer hjem, og jeg vet hun har hatt en god lunsj.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå