Gå til innhold

Barnevakt over natt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har et spørsmål om lønn for barnevakt.

Jeg er 17 år jente som har masse efaring med barnevakt, har vært barnevakt fra jeg var 11 år.

Nå sitter jeg barnevakt for 4 barn (2 famlilier) hjemme hos meg. Jeg har gitt de mat og lagt de. De blir henta rundt 1 i morra (Søndag) sånn at i morra må jeg da gi det frokost og lunsj.

Det er to brødre på 2 og 6 år og 2 søstre på 3 og 6 år.

Jeg lurte på hvor mye penger jeg skal be om for dette. ?

håper på fort svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes at du bør få minst 1000 kr for dette. Mye arbeid, ennå i ditt eget hjem.

Skrevet

ja er litt usikker, det er jo litt lettere i mitt eget hjem, men jeg gir de jo min mat og låner min seng :)

Skrevet

Jeg går ut fra at du får dette betalt "under bordet" og dermed ikke trenger å trekke fra skatt. Jeg ville da vurdert:

-kostnader til mat? Hvor mange måltider får de hos deg og hva koster dette deg ekstra?

-hvor mange timer er de hos deg, og sover de hele natten igjennom eller må du beregne å være våken på natten?

Jeg tenker kanskje 50 kr timen pr barn, forutsatt at de som oftest sover natten igjennom pluss alle dine utgifter, også dersom du stiller med sengetøy og senger som må vaskes/byttes på.

Hvilken sum kommer du til hvis du regner på dette?

Tror det er mye verdt for foreldrene å kunne ha en barnevakt som tar barnene hjem til seg og har de frem til lunsj på søndag, skikkelig luksus!!

Skrevet

jeg er spent og vil gjerne ha oppdatering på hvor mye du får! :) henger meg på hun over her; Luksuuus! :))

Skrevet

Hvorfor har dere ikke avtalt pris på forhånd? Må være mye greiere enn å "kjekle" om det etterpå... :-)

Skrevet

Jeg passet et barn i 3 døgn. Alt av mat ble dekt og han var i barnehage på dagen, mens jeg var på jobb. Jeg fikk 1000 kroner døgnet. Dette var avtalt på forhånd.

4 barn er heldagsjobb. 500 kroner pr barn synes jeg er en grei pris.

Skrevet

takk for svara :)

jeg har fått betalt fra den ene familien (2 jenter) fikk 800 kr, synes det er litt lite :s

skal få betalt fra den andre familien i morra, sier ifra her :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...