Anonym bruker Skrevet 25. august 2012 #1 Skrevet 25. august 2012 Leser her nå at mangel på trassalder er grunn til bekymring. Men trass er vel så mangt? Jeg har en herlig liten gutt på 5,5 år. Jeg har vært helt alene med han siden han var 1 år. Jeg vil vel si at han ikke har trasset. Men han viser jo at han har vilje. Men han godtar ting lett når han bare får en forklaring på hvorfor ting er sånn, eller hvorfor jeg sier nei f. eks. Vi snakker godt sammen, å han kan husker forklaringene mine lenge, å kan selv komme på hvorfor han fikk nei sist f. eks. Han er bestemt og sta. Men han har aldri ligget på gulvet å hylt på butikken fordi jeg her sagt nei. Jeg har alltid kunne ta han med på lekenutikken fordi han vil kikke. Men jeg sier på forhånd at vi skal ikke kjøpe noe. Han kan allikevel spør i butikken, men da holder det med et enkelt nei, du husker hva jeg sa. Så er det ok. Han kan si åååhhh... Men stort sett ikke noe mer. Han får ikke alt han peker på, å vi har regler. Usikker virker han heller ikke. I det siste kan han innimellom snu på hælen og si hm bestemt, sette nesa i været å rusle på rommet sitt om han ikke er enig. Men det stopper der. Vi krangler så og si aldri. Føler vi snakker veldig godt sammen. Bare han får forklaringer på hvorfor ting er som de er, eller jeg sier som jeg gjør. Høres dette ut som noe jeg burde bekymre meg for? Eller er de småtingene trass nok? Huff... Alt man skal bekymre seg for.. Nå er han jo "bare" 5,5 år, så det kan vel komme enda da..
Anonym bruker Skrevet 25. august 2012 #2 Skrevet 25. august 2012 "Det kan vel komme enda...." Ja, det kommer nok garantert. Har også en slik gutt du beskriver....eller hadde. 6,5 år nå, og har snudd fullstendig Det at du er alene med han kan også være en "fordel" i den forstand at han får all oppmerksomheten din.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå