Gå til innhold

Dere som har vært til modningsakupunktur

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 38 nå og akupunktøren skal sette flere nåler heretter som visstnok skal kunne sette igang fødsel.

Hun skal også sette strøm på disse.

Dere som har vært med på dette, har noen opplevd at fødsel har kommet igang etter en slik behandling?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke fått strøm i nålene noen gang.

Slik jeg har forstått, så er ikke meningen å starte fødsel før termin, men at fødselen skal bli lettere... Jeg fikk nåler fra uke 36/37, fødselen starta to dager etter termin, og var myyye lettere en første, som endte i haste ks.. Så jeg anbefaler akupunktur til de jeg kjenner :)

Skrevet

Alt som gjøres frem til termindato skal være modningsakupunktur, altså som skal gjøre mor bedre forberedt på fødselen.

Det skal IKKE settes nåler for å sette i gang fødselen før termindato hvis det ikke allerede er bestemt av lege at fødselen bør settes i gang før termin.

Men fra termindato kan man absolutt sette i gang fødsel, noe som også kan gjøres med strøm på nålene (selv om det ikke er nødvendig). Det er ulike teknikker som kan sette i gang fødsel, men hovedpunktene er de samme.

- akupunktør

Skrevet

Jeg fikk modningsakupunktur:

- satt i gang 1 uke på overtid med NULL modning

- Da riene begynte kom de med 4 min mellom, og ungen var ute på 6 tmer

Jeg har med trua på at de gjør fødselen lettere, og skal ta det denne gangen også :)

Skrevet

Jeg fikk modningsakupunktur, jeg ble satt igang en uke over termin.. fikk styrtblødning og hadde tydelig ingen virkning av akupunktur. Dessuten hadde jeg høyt blodtrykk og begynnende svangerskapsforgiftning.. noe hun ikke sjekket.. kan være veldig farlig med akupunktur når situasjonen er sånn i kroppen. så ingen god erfaring..

Skrevet

Mine to første kom 2 uker over termin og fødslene varte i hhv 46 og 11 timer.

Med tredjemann gikk jeg til akupunktur i uke 36 og på ny i uke 38. Dagen etter andre time gikk vannet og babyen var født 3 timer etterpå. Har så absolutt troen på modningsakupunktur!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...