Anonym bruker Skrevet 25. august 2012 #1 Skrevet 25. august 2012 Vi venter baby i april, og gutten vår blir tre år i mai. Lurer på hvordan vi skal gjøre det med smokkeslutt når vi nå snart får en baby som mest sannsynlig kommer til å bruke smokk. Hvis gutten vår ikke er avvent før babyen kommer, ser jeg for meg at det går lang tid før vi får avvent han. Hvis vi avvenner han før babyen kommer tenker jeg at vi må gjøre dette i god tid slik at han glemmer sin egen glede ved smokken. Dessuten vil jo han føle at det er urettferdig at han bare får bruke smokk om natten, mens babyen får bruke den hele døgnet. Gutten vår er blitt mer knyttet til smokken nå etter ferie og barnehagestart, men vi er fast bestemt på at smokken bare er til soving. I tillegg får han ofte buke den i 5-10 minutter når jeg drar fra han i barnehagen. Hvordan har dere andre med to-tre års mellomrom gjort dette? Han skal også flytte fra spinkelseng til juniorseng i løpet av vinteren. Kanskje det er lurt å ta smokkeslutt før skifte av seng? Han blir jo straks litt mer mobil i en juniorseng.
Gjest Mammantil2prinser Skrevet 25. august 2012 #2 Skrevet 25. august 2012 Jeg har en gutt på 2år, han er veldig glad i smokken sin. Men nå har vi satt ned foten, å igår og hele dag pluss nettene har han vert smokkfri Reker med han snart glemmer hele smokken Vi venter ny borger i nov.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2012 #3 Skrevet 25. august 2012 Hvordan har det gått uten smokk da? Mye grining? Sånn jeg har oppfattet det er treårsalderen en god tid for både smokkeslutt og bleislutt, men det passer dårlig sammen med en liten baby som bruker smokk og får mye oppmerksomhet rundt bleieskift. Synes det er litt fælt å ta fra han smokken, men det må vel gjøres... Ikke bare, bare å bli stor gutt.
LuksusLiv Skrevet 25. august 2012 #4 Skrevet 25. august 2012 Nå har ikke jeg 2-3 år mellom barna mine, men svarer allikevel. Jeg ville sluttet nå, i morgen passer kanskje enda bedre. Ikke noe å vente med. Det beste er at han har glemt at han selv brukte smokk når babyen kommer. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå