Gå til innhold

Jobbing i oppsigelsestid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har jobbet oppsigelsestid etter å ha sagt opp fordi den gamle jobben tok helt "knekken" på dere? Jeg har søkt to jobber, som jeg håper og tror jeg har mulghet til å få en av, men gruer meg noe vanvittig til en evt oppsigelsestid. Det vil bli tøft tror jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er da helt vanlig å jobbe i oppsigelsestiden??

Evt spør du om å få gå tidligere!

Skrevet

Ja, selvfølgelig er det vanlig, men hvis det blir aktuelt sier jeg opp fordi jeg føler meg helt kvalt av alle forpliktelser og alle bekymringer, har jobben med meg til alle døgnets tider hele uka. Derfor ser jeg for meg at det blr tre tøffe måneder å bare gå på vent før jeg kan begynne med noe annet. Har ikke noe tro på at jeg får slutte før.

Skrevet

Hvis du slutter å jobbe fordi jobben gjør deg syk, så er det kanskje noe å ta opp med legen?

Skrevet

Tja, er jo en mulighet, men synes det er urettferdig at samfunnet skal betale sykepenger for meg i tre måneder, fordi jeg ikke takler i min situasjon. Men, mulig det er dumt.

Skrevet

Blir du faktisk syk av jobben, så er ikke det "å ikke takle din situasjon". Men dersom du "bare" er sliten og møkklei, så burde du holde ut.

Men hva med å be om redusert stilling i oppsigelsestiden?

Skrevet

Jeg er ikke bare sliten og møkklei, jeg strever veldig med å legge fra meg jobben, og kjenner at jeg går inn i min egen verden når jeg er hjemme. Det er jo ikke bra i fht mine egen barn. Allikevel er jeg jo ikke syk, jeg er bare fyketlig dårlig til å takle jobbhverdagen min. Det burde jeg klare, andre gjør jo det. Det ville dessverre ikke hjelpe med redusert, det ville snarere tvert i mot blitt mer stress, like mange oppgaver på mindre tid.

Gjest ronja røverdatter
Skrevet (endret)

Oppsigelsestiden er vel vanligvis ikke den morsomste tiden å jobbe, i alle fall om man sier opp fordi man ikke trives i eller takler jobben. Men det dreier seg tross alt bare om 3 måneder og livet er ikke like kult bestandig. Ta det som en lærdom og erfaring som kan være god å ha med seg videre, det kommer tross alt sansynligvis ting senere i livet som er mye verre enn å jobb ut oppsigelsestiden.

Endret av ronja røverdatter
Skrevet (endret)

Slutt med stil er mitt råd.

Og trives du ikke og føler det ikke vil være mulig for deg å fortsette så si opp jo før jo heller. Ikke kom klaskende med noen sykemelding i oppsigelsesperioden, det gir deg ikke noe godt rykte for senere!

Endret av humlesurr
Skrevet

Men du jobber jo nå?

Hva hvis du ikke får en av de andre jobbene?

Du kan jo si opp nå å satse på at du får en annen jobb (ikke veldig lurt), eller jobbe ut oppsigelsestiden om du skulle få en annen jobb.

Hva er du ute etter, en sykmelding? I såfall trenger du vel det nå også om du må fortsette i jobben også.

Skjønte ikke helt jeg... Om det er oppsigelsestiden er det jo en svært kort tid igjen på jobb. Det holder du jo ut, om du allikevel må holde ut om du ikke skulle få en annen jobb nå.

Dessuten er det alltid lurt for cv'en å være flink og pliktoppfyllende også i oppsigelsestiden. Det setter deg i et bedre lys.

Skrevet

Nei, som jeg skrev i et tidligere innlegg er jeg ikke ute etter sykmelding, jeg er ute etter andres erfaringer og opplevelser, bare lufte tankene litt.

Enig i at 3 mnd ikke er lenge, men når man gruer seg til hver eneste dag er det det allikevel.

Sier ikke opp nå, må ha noe annet først, så må jo bare holde ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...