Anonym bruker Skrevet 25. august 2012 #1 Skrevet 25. august 2012 Eller er det litt "risky" når det er så gammelt? http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=36766758&areaId=20204
Anonym bruker Skrevet 25. august 2012 #2 Skrevet 25. august 2012 Hvor langt er det til sentrum? Hvordan er beliggenheten?
Anonym bruker Skrevet 25. august 2012 #3 Skrevet 25. august 2012 5 min å gå til sentrum. Ligger ved siden av et jorde/beite som en kan se på noen av bildene. HI
Anonym bruker Skrevet 25. august 2012 #4 Skrevet 25. august 2012 5 min å gå til sentrum. Ligger ved siden av et jorde/beite som en kan se på noen av bildene. HI #2 her - er ikke fra denne delen av landet - så jeg vet lite om område o.l. Men tenker at dere må se etter hvordan tilstanden er på vinduer, kledning, rør, om huset trekker mye (gulvkaldt o.l) Synes det var høy pris for så gammelt hus i forhold til standaren.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2012 #5 Skrevet 25. august 2012 Det så jo greit ut, men jeg ville gått nøye gjennom en evt rapport og hatt med meg kyndig snekker på visning. Står jo ingenting om hva som er modernisert, er det etterisolert, drenert, når ble det elektriske byttet og hvor moderne er sikringsskap o.l., er røropplegg byttet i huset og hvordan er det med kloakken. Gamle vinduer, trekkfullt, dyrt å holde varmt om vinteren? Bor i et ganske gammelt hus selv, men her er kledningen byttet på hele huset og da isolerte vi samtidig, alle vinduer er byttet, tak er byttet, alt det elektriske er nytt, alt røropplegg er nytt. Da er det ingen fare at det er lenge siden huset ble satt opp. Men nå har kloakken gått her, det er så gamle rør fra huset og til kommunal kloakk at de er laget av sement, de er hullete og lekker. Så dårlig kvalitet at det ikke går an å legge rør i rør. men vi må grave. I tillegg er koblingen midt under garasjen så vi må lage ny kobling fra huset til rør bort til kommunal og dette blir dyrt. Greit å sjekke opp i slike ting før en kjøper noe...
Anonym bruker Skrevet 25. august 2012 #6 Skrevet 25. august 2012 Det er dyrt her vi bor. Bare sjekk linken under, fra samme område: http://www.finn.no/f...14&areaId=20204 HI
Anonym bruker Skrevet 25. august 2012 #7 Skrevet 25. august 2012 Det er dyrt her vi bor. Bare sjekk linken under, fra samme område: http://www.finn.no/f...14&areaId=20204 HI Kan jo ikke sammenligne enebolig med leilighet.
Berta_78 Skrevet 25. august 2012 #8 Skrevet 25. august 2012 Risky og risky.. Ikke så lenge du vet hva du går til! Bor selv i et hus fra 30-tallet. Siden vi flyttet inn for fire år siden har vi revet ut hele kjelleren og tørket den ut med industritørker, drenert, skiftet ut oljefyr med grunnvarme, pusset opp bad, skrapt ned og malt huset og slipt gulv og malt alt inne. Vi må snart ta det elektriske og bytte noen vinduer. Og huset var faktisk i god stand da vi tok over.. det bare dukker opp ting hele tiden, sånn er det med gamle hus. Vi er IKKE snobbete og pusser opp fordi vi trenger det beste, tingene vi har gjort, er naturlig vedlikehold. Plutselig er det råtne bord, og panelet må byttes. Røropplegg varer ca 70 år - det er kanskje ikke byttet siden byggeåret? Regn med å måtte bruke to millioner på å få helt moderne standard. Ikke det at det er nødvendig umiddelbart, men det er en gid benchmark. Er takst + modernisering på 1-3 millioner en forsvarlig pris i området?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå