Anonym bruker Skrevet 25. august 2012 #1 Skrevet 25. august 2012 Min mann har sporadisk kontakt med en eks som jeg misliker sterkt. Har aldri vært noen konflikt mellom oss, men hun har gjort et par ting i fortiden som jeg sliter å godta. Har aldri hilst på dama eller snakket med henne personlig - det er kun han som har kontakt med henne på telefon, facebook osv. Han har også vært et par kaffeturer hos henne helt i begynnelsen av vårt forhold for 3 år siden, men der sa jeg stopp. Den andre kontakten nekter han å kutte ut, og de treffes noen ganger på fest, uten at jeg blir sjalu av den grunn. Lurer på hvorfor det er så viktig for ham med denne kontakten? De har kun vært sammen i 5 måneder og har ingen felles barn. Hun har vært singel siden. Han har heller aldri presentert meg for henne eller bidratt til at vi ble kjent. Er det rart av meg å synes det er merkelig å holde på denne kontakten? De snakker sammen et par ganger i uka ca. Blir takknemlig for svar.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2012 #2 Skrevet 25. august 2012 Jeg ville nok kanskje syntes det var litt merkelig at de skal ha kontakt et par ganger i uka. På den andre siden så kan det jo hende forholdet, siden det var så kortvarig, egentlig var mer et vennskap enn noe egentlig ordentlig kjæresteforhold. Men jeg kjenner at jeg nok ikke ville likt det, nei..... Hva sier mannen selv om kontakten de har, da? Forstår han at det er merkelig for deg?
Anonym bruker Skrevet 25. august 2012 #3 Skrevet 25. august 2012 Jeg ville nok kanskje syntes det var litt merkelig at de skal ha kontakt et par ganger i uka. På den andre siden så kan det jo hende forholdet, siden det var så kortvarig, egentlig var mer et vennskap enn noe egentlig ordentlig kjæresteforhold. Men jeg kjenner at jeg nok ikke ville likt det, nei..... Hva sier mannen selv om kontakten de har, da? Forstår han at det er merkelig for deg? Nei, han forstår det ikke og han synes det er urimelig hvis jeg skal kreve at han kutter kontakt med henne. Jeg på min side har ingen kontakt med mine ekser, og tror ikke at min mann ville likt hvis jeg hadde det. HI
Gjest fjernet-medlem-1402 Skrevet 25. august 2012 #4 Skrevet 25. august 2012 Hvis jeg måtte ha godtatt at de skulle ha kontakt hadde jeg hvertfall sagt at jeg ville treffe denne dama slik at jeg kan se kjemien mellom dem. Man ufarliggjør på en måte personen litt når man har truffet de, i stedet for å danne seg bilder i hodet uten å vite noe sikkert. Er i grunnen det jeg reagerer på, at han ikke har introdusert dere tidligere...
Anonym bruker Skrevet 25. august 2012 #5 Skrevet 25. august 2012 Hvis jeg måtte ha godtatt at de skulle ha kontakt hadde jeg hvertfall sagt at jeg ville treffe denne dama slik at jeg kan se kjemien mellom dem. Man ufarliggjør på en måte personen litt når man har truffet de, i stedet for å danne seg bilder i hodet uten å vite noe sikkert. Er i grunnen det jeg reagerer på, at han ikke har introdusert dere tidligere... Har aldri hørt ham si at han ville presentere meg for henne, og hun har heller aldri spurt om å bli kjent. Jeg orker ikke å ta initiativet selv og sende henne melding på facebook eller lignende med spørsmål om å bli kjent, da blir det bare oppfattet som sjalu og rart. HI
Gjest fjernet-medlem-1402 Skrevet 25. august 2012 #6 Skrevet 25. august 2012 Mener ikke at du skal ta kontakt med denne dama, men at mannen din kan introdusere dere ved å for eksempel ta med deg neste gang de skal drikke kaffe, eller be ho hjem til dere en kveld slik som man gjør med andre venner... Hvis ikke du liker den løsningen kan du jo bare si "greit, men da ringer jeg xen min for å dra på kafe/ ta en drink så kan du se selv hvordan det er å være den som sitter hjemme"
Anonym bruker Skrevet 25. august 2012 #7 Skrevet 25. august 2012 Jeg hadde ikke godtatt så mye kontakt. Jeg er ikke kontrollerende ellers, men der går grensa mi. Hvorfor er han avhengig av så mye kontakt med henne?
Anonym bruker Skrevet 25. august 2012 #8 Skrevet 25. august 2012 Jeg hadde ikke godtatt så mye kontakt. Jeg er ikke kontrollerende ellers, men der går grensa mi. Hvorfor er han avhengig av så mye kontakt med henne? Jeg er heller ikke kontrollerende men synes ikke det er normalt å være i hyppig kontakt med en eks man ikke har barn med...
Anonym bruker Skrevet 25. august 2012 #9 Skrevet 25. august 2012 Jeg hadde ikke godtatt så mye kontakt. Jeg er ikke kontrollerende ellers, men der går grensa mi. Hvorfor er han avhengig av så mye kontakt med henne? Jeg er heller ikke kontrollerende men synes ikke det er normalt å være i hyppig kontakt med en eks man ikke har barn med...
Anonym bruker Skrevet 25. august 2012 #10 Skrevet 25. august 2012 Hadde han hatt barn med henne,hadde jeg skjønt det, men det har han ikke, så da synest jeg det virker pussig at han har kontakt med en eks. Si at du vil innvitere henne til dere en dag, for å bli kjent, og se hva mannen din sier. Hvis det ikke er noe mellom de, så kan det ikke være så skummelt for han å la deg få hilse på. Nekter han, så hadde jeg behynt å lure på om de bare var venner..
Gjest tilda med to små <3 Skrevet 25. august 2012 #11 Skrevet 25. august 2012 Jeg ville nok kanskje syntes det var litt merkelig at de skal ha kontakt et par ganger i uka. På den andre siden så kan det jo hende forholdet, siden det var så kortvarig, egentlig var mer et vennskap enn noe egentlig ordentlig kjæresteforhold. Men jeg kjenner at jeg nok ikke ville likt det, nei..... Hva sier mannen selv om kontakten de har, da? Forstår han at det er merkelig for deg? Nei, han forstår det ikke og han synes det er urimelig hvis jeg skal kreve at han kutter kontakt med henne. Jeg på min side har ingen kontakt med mine ekser, og tror ikke at min mann ville likt hvis jeg hadde det. HI Jeg ville sagt noe slikt: "Jeg kommer ikke til å kreve at dere kutter kontakten, men jeg synes det er veldig rart at du, som er kjæresten min, ønsker den kontakten når du vet at den gjør meg trist og ukomfortabel". Da legger du skylden for hele greia over på ham. Da er det ikke du som er en sur kjerring som nekter dem kontakt, men han som ikke er særlig real mot deg og som sårer deg med vilje. Det burde for ham være lett å velge mellom venn og kjæreste!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå