Anonym bruker Skrevet 25. august 2012 #1 Skrevet 25. august 2012 1 klassing, kom plutselig på at etter jeg hadde lagt på rosa bokbind på alle bøkene så burde jeg kanskje ha kjøpt gjennomsiktig slik at hun faktisk ser hvilken bok det er! smarte meg... Hvor kjøper jeg dette? Vanlig bokhandel?
Anonym bruker Skrevet 25. august 2012 #2 Skrevet 25. august 2012 Nei. Skriver utenpå bøkene hva det er og barnets navn
Anonym bruker Skrevet 25. august 2012 #3 Skrevet 25. august 2012 Har aldri hatt gjennomsiktig bokbind. Det er bare å bla om å se hvilken bok det er.... Evt kan du skrive utenpå bokbindet. Gjerne navn og hvilken bok.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 25. august 2012 #4 Skrevet 25. august 2012 Det har vi aldri hatt. Jeg tar på gråpapir på alle bøker og skriver navn på boken både på forsiden og på ryggen. På forsiden skriver jeg med doble bokstaver, altså sånn at det kan fargelegges inni dem. Da kan barna fargelegge der, samt tegne på bøkene (altså på bokbindet) om de vil. Greit å ha noe å drodle på om timene blir kjedelige tenker jeg
Magia Skrevet 25. august 2012 #5 Skrevet 25. august 2012 Det har vi aldri hatt. Jeg tar på gråpapir på alle bøker og skriver navn på boken både på forsiden og på ryggen. På forsiden skriver jeg med doble bokstaver, altså sånn at det kan fargelegges inni dem. Da kan barna fargelegge der, samt tegne på bøkene (altså på bokbindet) om de vil. Greit å ha noe å drodle på om timene blir kjedelige tenker jeg Hmm, en lærer som legger til rette for drodling i timene?
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 25. august 2012 #6 Skrevet 25. august 2012 Hmm, en lærer som legger til rette for drodling i timene? Drodling kan være veldig positivt det Alle er ulike og har ulike læringsstiler. For de som ikke er noe videre auditive av seg, og gjerne i tillegg er veldig energiske, kan det å sitte dønn i ro og høre etter være kjempevanskelig. Da er det mye bedre at de får utløp for litt energi og skifter litt fokus ved å drodle. Det bråker ikke, det skader ikke og de fleste får med seg hva noen sier selv om de drodler.
*Lissi* Skrevet 25. august 2012 #7 Skrevet 25. august 2012 De siste årene har jeg bare lagt gjennomsiktig på ungene sine bøker. De foretrekker det. Kommer til å legge på sønnen min sine også når han får bøker. Han kan ikke lese enda så da er det litt lettere for han å se forskjellen.
Tired mama Skrevet 25. august 2012 #8 Skrevet 25. august 2012 Jeg legger forskjellig papir paa forskjellige boeker, slik at han paa den maaten laerer seg hvilken bok som er hvem...
Tired mama Skrevet 25. august 2012 #9 Skrevet 25. august 2012 Pluss at jeg ogsaa skriver hvilken bok det er utenpaa samt navn
Kamomille Skrevet 25. august 2012 #10 Skrevet 25. august 2012 Til småskolebarna bruker jeg alltid gjennomsiktig bokbind. Her anbefales det av lærerne også. De færreste i 1.klasse kan lese, og gjennomsiktig bokbind gjør det lettere å finne riktig bok:)
Anonym bruker Skrevet 25. august 2012 #11 Skrevet 25. august 2012 Her "foreslår" kontaktlæreren" gjennomsiktig plast på bøkene(for det er plast, det som er gjennomsiktig). Tror han selv elsker det, og elevene tar det ikke som forslag, men som en ordre. Og jeg HATER å legge det på bøkene, for det er litt stiv og glatt plast, og omtrent umulig å få skikkelig! Før gjorde jeg bare slik jeg husker -på med papirbind, og skrev utenpå(på lappen) både navn og hvilken bok det er. I dag er de fleste bøker i samme størrelse, og uansett må elevene lære seg hvordan boken de skal ha, ser ut på toppen i sekken. De kan bare ikke ta opp alle bøkene, for å finne rett bok. Vi lærte oss forskjellene på bøkene utfra tykkelse og litt sånt. Ikke navnet på boka. Du kan spørre meg om hvilken som helst skolebok, og jeg klarer ikke for mitt bare liv å huske ett eneste navn, selv om jeg også har gått på skole i voksen alder. Heller ikke de bøkene husker jeg navnet på. Hva er da galt med unger i dag, om de ikke klarer å huske slikt etterhvert? Snakk om å sy puter.......
Plutselig_gravid Skrevet 25. august 2012 #12 Skrevet 25. august 2012 HATER bokbind i plast. Det kommer ikke inn i mitt hus flere ganger...! Er et herk å legge på. Sist smelte jeg bøkene vegg-i-mellom etter å ha holdt på i x antall timer. Og jeg er egentlig veldig tålmodig. I år ble det gråpair og noe fotballbokbind. Skriver navn utenpå papiret og hvilken bok det er, evt klistrer jeg på merkelapp. Har aldri hatt noe problemer med at han kommer med gale bøker hjem...
chiqita Skrevet 25. august 2012 #13 Skrevet 25. august 2012 Legger gråpapir jeg også! Husker jeg brukte det selv da jeg gikk på skole, syntes det så bra å kunne tegne på papiret
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå