Gå til innhold

Nabobarn på besøk..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av det andre nabobarninnlegget så lager et til ;)

Vi har flyttet til et nytt nabolag! Har bodd her i litt over en måned, og omtrent daglig er det barn på besøk. I det gamle nabolaget bodde det bare ungdommer og eldre, så dette er en ny problemstilling for oss.

Det er jo koslig at barna er så populære, men kan jeg feks si at de enten må være ute eller på rommet? Jeg orker bare ikke 6-8 unger springende gjennom huset hver eneste dag!! (Har selv barn i alderen 4, 6 og 8 og når alle de har 1-3 kompiser på besøk blir det litt voldsomt) Eller blir jeg fryktelig upopulær da, evt risikerer at de ikke gidder å besøke barna mine.

Og i begynnelsen når de spurte om mat fikk de jo litt, men etter noen uker måtte jeg begynne å si at de måtte gå hjem å spise, de bor jo rundt om her alle sammen. For de spiser meg faktisk ut av huset.. Og jeg har ikke råd til å fø på halve nabolaget... Dessuten når jeg sier at de må hjem å spise er de visst ikke så sultne likevel!

Så hva gjør dere med "sultne" venner på besøk? Altså, de som blir invitert hjem etter skolen eller på fridager får selvfølgelig mat, men når de bare komme og er ute hagen og leker og så skal de inn å mase etter mat, da ser jeg nei. Er jeg kjip? De får vann når de er tørste.

Ja, som dere ser så trenger jeg litt forskjellige nabo-råd ;)

Videoannonse
Annonse
Gjest Mine ♥ ♥ ♥
Skrevet

Her hadde vi samme "problemet", kjempe kos at de får besøk, men det kan som du sier bli litt mye. Vi sier nå at dem enten får være på rommet eller ute, dette og fordi vi har en pitteliten leilighet så vi får ikke noe pusterom om du skjønner. her får de mat om barna våres skal spise, og de får middag om det er noen som er planlagt skal komme på besøk eller være med hjem fra skolen eller barnehage. Nabobarna går hjem og spiser. Boller og sånt får de om mine barn får.

Skrevet
Her hadde vi samme "problemet", kjempe kos at de får besøk, men det kan som du sier bli litt mye. Vi sier nå at dem enten får være på rommet eller ute, dette og fordi vi har en pitteliten leilighet så vi får ikke noe pusterom om du skjønner. her får de mat om barna våres skal spise, og de får middag om det er noen som er planlagt skal komme på besøk eller være med hjem fra skolen eller barnehage. Nabobarna går hjem og spiser. Boller og sånt får de om mine barn får.

Okei, det er omtrent sånn jeg også tenker :-)

hi

Skrevet

Er det fint vær, må de være ute:) Ellers inne på rommet eller i kjellerstua.

Jeg serverer mat til de som er invitert med hjem etter skole o.l, ellers serverer jeg vann og f.eks frukt, biller, is osv hvis mine barn skal ha. Vanlige måltider får "gjestene" spise hjemme.

Skrevet
Er det fint vær, må de være ute:) Ellers inne på rommet eller i kjellerstua. Jeg serverer mat til de som er invitert med hjem etter skole o.l, ellers serverer jeg vann og f.eks frukt, biller, is osv hvis mine barn skal ha. Vanlige måltider får "gjestene" spise hjemme.

Biller?? Hehe, uff: stakkars barn;)

Gjest Mine ♥ ♥ ♥
Skrevet
Er det fint vær, må de være ute:) Ellers inne på rommet eller i kjellerstua. Jeg serverer mat til de som er invitert med hjem etter skole o.l, ellers serverer jeg vann og f.eks frukt, biller, is osv hvis mine barn skal ha. Vanlige måltider får "gjestene" spise hjemme.

Biller? :o

Skrevet
Biller? :o

Hahaha ja da tenker jeg de slutter å mase om å få mat av meg! :P

Skrevet

Jeg serverer også(selvfølgelig) gjester av barna. Dvs de som er blit med hjem fra barnehage, skole eller annet avtalt besøk. Vi bor i vertikaldelt bolig og nabobarna holder seg mest i hagen vår. Likevel gir jeg ikke mat til de hele tiden, da ville de faktisk ikke spist hjemme nesten hele sommeren.

Steker jeg vafler, byr på is eller noe annet snadder får alle, men lager ikke middag til alle. Regner med foreldrene vil ha dem hjem også avogtil. Spiser vi middag ute på verandaen tar vi gjerne en is til dessert uten å invitere alt av nabobarn også. Syns en må ha lov å kunne ha noe privatliv også. På samme måte går jo ikke mine barn opp på verandaen til andre når de sitter spiser.

Skrevet
Jeg serverer også(selvfølgelig) gjester av barna. Dvs de som er blit med hjem fra barnehage, skole eller annet avtalt besøk. Vi bor i vertikaldelt bolig og nabobarna holder seg mest i hagen vår. Likevel gir jeg ikke mat til de hele tiden, da ville de faktisk ikke spist hjemme nesten hele sommeren. Steker jeg vafler, byr på is eller noe annet snadder får alle, men lager ikke middag til alle. Regner med foreldrene vil ha dem hjem også avogtil. Spiser vi middag ute på verandaen tar vi gjerne en is til dessert uten å invitere alt av nabobarn også. Syns en må ha lov å kunne ha noe privatliv også. På samme måte går jo ikke mine barn opp på verandaen til andre når de sitter spiser.

Syns egentlig det er ganske frekt av en 9-10 åring å bare gå inn på kjøkkenet og mase om mat. Jeg har alltid sagt til mine barn at man ikke skal mase om å få mat om man bare er på besøk hos naboer. Da kan man gå hjem! Det er lov å spørre om vann, men ikke mer!

Skrevet

Her er det null mat og null godis/is til de som er her og leker, med mindre det er avtalt besøk. Jeg ville ikke like at mine barn fikk masse is hver gang de er på besøk hos andre, dessuten blir det veldig dyrt med en pakke is ut i slengen. De får vann om de er tørst, ellers er det hjem å spise:) Men de kommer likevel, og det ser ut som at flere rundt oss gjør det samme.

Skrevet
Jeg serverer også(selvfølgelig) gjester av barna. Dvs de som er blit med hjem fra barnehage, skole eller annet avtalt besøk. Vi bor i vertikaldelt bolig og nabobarna holder seg mest i hagen vår. Likevel gir jeg ikke mat til de hele tiden, da ville de faktisk ikke spist hjemme nesten hele sommeren. Steker jeg vafler, byr på is eller noe annet snadder får alle, men lager ikke middag til alle. Regner med foreldrene vil ha dem hjem også avogtil. Spiser vi middag ute på verandaen tar vi gjerne en is til dessert uten å invitere alt av nabobarn også. Syns en må ha lov å kunne ha noe privatliv også. På samme måte går jo ikke mine barn opp på verandaen til andre når de sitter spiser.
Syns egentlig det er ganske frekt av en 9-10 åring å bare gå inn på kjøkkenet og mase om mat. Jeg har alltid sagt til mine barn at man ikke skal mase om å få mat om man bare er på besøk hos naboer. Da kan man gå hjem! Det er lov å spørre om vann, men ikke mer!

Syns det er ganske frekt av de andre også: selv om de er yngre. Har ei nabojente på 6 år som maser fryktelig og som også får mitt barn til å mase. Får de vann blir hun snurt siden de ikke får saft eller helst: brus. Maser om is og mat generelt. Hatt innlegg om det her tidligere da det viste seg at hun faktisk spiste middag både her og hjemme. Da hadde hun løyet til meg og sagt hun ikke hadde spist, og hun spiser enorme mengder til et barn å være. Og jeg nekter servere henne mer!

Skrevet

Det jeg føler er mest slitsomt er at de er her! Så krangler de om leker, og tur taking, så må de tørkes i rompa, så er det noen som har tisset seg ut, så faller de og må ha plaster, eller jeg må springe etter en hel haug med unger, skal du sykle må du ha hjelm. Så er de tørste og så er de sultne, så lurer de på et og hint. Blir sprø av å ha så mange unger å forholde meg til hele veien.

Når det bare er mine to, så blir det mye indre styr, det funker ikke sånn at de underholder hverandre og greier seg mye bedre selv. Det er nemlig ikke slik at de leker fint på plassen, det er alltid noen som styrer med noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...