Anonym bruker Skrevet 25. august 2012 #1 Skrevet 25. august 2012 Og bare så det er sagt: jeg hater ikke katter eller dyr generet. Har katt selv; dog en kastrert "herremann";=) Nabokatten derimo er ikke kastrert og jeg har flere ganger tatt det opp med naboen. Kan ikke lufte noe på verandaen for da tisses det på det. Samme med teltet som sto oppe en natt, sitteputene til utemøblene, stuetepper, badmatter osv.LEI! Idag hengte jeg sengklærne når vi dro på bytur og hadde soveromsvinduet mitt åpent. Dette er i 2 etasje. Kommer hjem, hører en lyd på loftet og der står jammen nabokatten i senga og har tisset/skvettet flere plasser. Senga var en dyr rammemadrass som var ny til forrige helg. Har jeg NOEN rettigheter?
Musemorbr / Skrevet 25. august 2012 #2 Skrevet 25. august 2012 Kan ikke tenke meg annet enn at du får det igjen på innboforsikringa, og er naboen ved sine fulle fem, dekker de egenandelen. Om de nekter vet jeg ikke helt hva som blir rett fremgangsmåte. Forliksrådet kanskje?
Gjest overlord Skrevet 25. august 2012 #3 Skrevet 25. august 2012 Det kan hende de har forsikring som dekker skaden katten deres har forvoldt. Om ikke burde de snarest skaffe seg det siden de velger å holde seg med dyr som potensielt ødelegger andre eiendeler. Jeg ville fortalt i et rolig, ikke-anklagende tone at katten deres dessverre har ødelagt sengen deres og at du håper de kan få ordnet med ny seng så rask som mulig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå