Gjest overlord Skrevet 25. august 2012 #1 Skrevet 25. august 2012 Hva er egentlig det for noe? Og hvorfor mangler jeg et slikt? Kan det kjøpes?
Mø schæl! Skrevet 25. august 2012 #2 Skrevet 25. august 2012 Haha :-)! Selv om jeg forstår hva som menes når man sier "mammahjertet", så er og blir det likevel ett av de dummeste ordene jeg vet om! Vet ikke helt hvorfor, men for min del får jeg egentlig like vondt i hjertet uavhengig om det er bestemor på 99 som sitter ensom og trist på eldrehjemmet, eller om det er datteren på 7 som har opplevd å bli utestengt i friminuttet.
valkyrien Skrevet 25. august 2012 #3 Skrevet 25. august 2012 Det er et klissent ord jeg virkelig ikke fikser... Blæh...
Honningmelon Skrevet 25. august 2012 #4 Skrevet 25. august 2012 Huff, ja, det er et forferdelig uttrykk.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2012 #5 Skrevet 25. august 2012 Har vondt i mammahjertet rett som det er, jeg...
Magia Skrevet 25. august 2012 #6 Skrevet 25. august 2012 Jeg syns på en måte ordet er litt klissete jeg også, og er nok roten til mye dårlig samvittighet hos mødre som ikke nødvendigvis har dette berømte hjertet. Likevel syns jeg det oppsummerer greit noe som jeg måtte brukt veldig mange ord på å forklare. Nemlig at alt føles veldig sterkt i forhold til barnet mitt. Ingenting kan gi meg så dårlig samvittighet, engstelse og medfølelse, men samtidig så mye glede, lykke og pur kjærlighet som barnet mitt. Det er klisjé, jeg veit, men klisjéer oppstår vel når noe er utbredt og snakket mye om?
Anonym bruker Skrevet 25. august 2012 #7 Skrevet 25. august 2012 Har vondt i mammahjertet rett som det er, jeg... Men hvilket hjerte har du vondt i når du er trist over andre enn barna dine...?
mrsrogaland. Skrevet 25. august 2012 #8 Skrevet 25. august 2012 Magia beskrev det ganske rett. Man er ekstra beskyttende overnfor barnet sitt, sammenlignet med andre voksne. Mammahjertet passer på og elsker barna sine av hele seg. Syntes ikke ordet er så fælt..
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 25. august 2012 #9 Skrevet 25. august 2012 Mammahjertet mitt er et hjerte som ligger inni det andre hjertet der jeg en gang i april for 2 år siden plutselig ryddet plass til noen helt andre og langt sterkere følelser enn de jeg allerede hadde. Mammahjertet mitt er et eget lite rom kun for henne jeg er mest glad i, men noen ganger så legger det avleggere i form av små rom som gir plass til andre barn også.
Gjest Heartbroken Skrevet 25. august 2012 #11 Skrevet 25. august 2012 Jeg syns også det er et koselig ord, og de fleste skjønner hva man mener når man bruker det. Men så får jeg ikke neller hvis noen kaller barna sine for prins og prinsesse heller, da syns godt man kan være litt klissete når det gjelder barna våre
Gjest Mentha Skrevet 25. august 2012 #13 Skrevet 25. august 2012 Jeg bruker det når jeg har følelser i forhold til junior, enten de er positive eller negative. Akkurat de følelsene er gjerne sterkere enn andre "vanlige" følelser, og derfor synes jeg det er koselig med et lite "ekstra" hjerte bare for han.
Gjest Visten Skrevet 25. august 2012 #14 Skrevet 25. august 2012 Etter jeg fikk barn har jeg blitt langt mer omsorgsfull ovenfor folk generelt. Å bli mamma har gjort meg temmelig bløt, så jeg antar jeg har et Mammahjerte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå