Anonym bruker Skrevet 25. august 2012 #1 Skrevet 25. august 2012 Ene ungen som bor i nabolaget har ødelagt en ting som koster rundt 1000 kroner å få nytt! Skal nok klare å få det ordnet denne gangen uten så mye kostnader, men denne ungen har ødelagt andre ting også. har hele tiden tenkt at han er bare 4 år og gjøre det ikke med vilje, men i det siste så har mine unger sagt at han gjør det faktisk med vilje.. Hva skal jeg si til foreldrene? Vil ikke ha noen surheter i nabolaget heller, men ungene er utrolig frustrert når han baer kommer og ødelegger. Han er også begynt å være sur og vrang når han er på besøk, og mener at jeg ikke bestemmer over han. Da sier jeg at her er det mine regler som gjelder, og da blir han ofte sur og drar hjem. Kan ikke nekte han å komme på besøk heller, for ene barnet mitt liker så godt å leke med han. Hva hadde dere gjort?
Anonym bruker Skrevet 25. august 2012 #3 Skrevet 25. august 2012 kan de ikke leke hos han i steden? Joda, de er ofte hos han og leker, men de vil jo leke her også.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2012 #4 Skrevet 25. august 2012 Hva har han ødelagt da? Synes det er stor forskjell på en leke som er blitt ødelagt under lek og dersom han har ødelagt en "voksenting" - altså noe som ikke skal lekes med
Gjest Mine ♥ ♥ ♥ Skrevet 25. august 2012 #5 Skrevet 25. august 2012 Når han kommer så ta bort alt som er av verdi, ds og sånne ting. Stå på ditt når det kommer til regler hos dere. Vi har noen sånne på besøk vi og, skjønner ikke hva slags oppdragelse de får hjemme!
Musemorbr / Skrevet 25. august 2012 #6 Skrevet 25. august 2012 Du må naturligvis informere foreldrene hans om det, hver eneste gang han ødelegger noe. Har du ikke gjort det før, bør du fortelle det hele nå. De må få muligheten til å velge å gjøre noe, både med tanke på å erstatte det ødelagte, men i aller høyeste grad også det å snakke med barnet sitt om dette for å kunne forebygge fremtidig dårlig oppførsel. Det er også ganske sansynlig at deres innboforsikring dekker skade barnet gjør hos andre. Å ikke si noe, fører virkelig ikke til noe godt da de ikke får muligheten til å endre dette og gutten bare kan fortsette hos dere og kanskje også hos andre.
Gjest ronja røverdatter Skrevet 25. august 2012 #7 Skrevet 25. august 2012 Hva jeg ville ha gjort, kommer an på hva han har ødelagt og hvordan det skjedde.
valkyrien Skrevet 25. august 2012 #8 Skrevet 25. august 2012 Hvis dyre ting ble ødlagt med vilje så hadde jeg krevd at guttens foreldre skulle erstatte det. Hvis han fortsetter med å ødelegge ting, så ville jeg ikke tillatt at han fikk komme på besøk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå