mamman t go`gutta Skrevet 25. august 2012 #1 Skrevet 25. august 2012 Sønnen i huset har hatt barnebursdag, med gutta i klassen. Av 14 som var bedt kom det 4 gutter!! Fy flate jeg er så skuffet over enkelte foreldre. Det er innmari dårlig klassemiljø i denne klassen, hvor "elite foreldrene" har dannet sin egen klikk. ( de går i 2. klasse ) Jeg tenkte for og gjøre noe samlende for guttene, så skulle vi be alle sammen... jommen sa jeg smør. Noen av foreldrene kom med rene løgner om hvorfor barnet ikke kunne komme... vi bor på en liten plass, så det er ikke vanskelig å bli avslørt her... Nå er jeg bare skuffet!!
☆☆☆ Skrevet 25. august 2012 #2 Skrevet 25. august 2012 Så kjipt Husker en bursdag med to gjester da jeg ble åtte (bursdag i sommerferien), det gikk inn på meg..
lavendula Skrevet 25. august 2012 #3 Skrevet 25. august 2012 Så kjipt! Men jammen gla 4 kom, da. Er det rart det blir mobbing, tenker jeg noen ganger, når foreldre har sånne type holdninger. Er sikker på at barn får med seg MYE mer enn det som blir uttalt høyt.
lille sprelle Skrevet 25. august 2012 #4 Skrevet 25. august 2012 Det er derfor jeg alltid ber om tilbakemelding (su), så jeg vet hvor mange som kommer. Vi har ikke et slikt miljø du beskriver. Det virker som om det er et veldig inkluderende miljø i barnehagen.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2012 #5 Skrevet 25. august 2012 Hadde dere barnebursdag i dag? En lørdag? Uansett lurt å be om tilbakemelding.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2012 #6 Skrevet 25. august 2012 Hadde dere barnebursdag i dag? En lørdag? Uansett lurt å be om tilbakemelding. Er da vanlig å ha barnebursdag på en lørdag... Utrolig dårlig gjort å ikke komme! Verst er de som ikke gidder å gi beskjed en gang... Voksne folk som oppfører seg som om de skulle ha gått på ungdomsskulen er grusomme!!
Kathrine. Skrevet 25. august 2012 #8 Skrevet 25. august 2012 Skjønner godt at du er skuffa, men visst 4 kom og dei tilsammen var 5 (eller om dei var 4 og) så kan det jo bli vellykka. Får fokusere på det positive (det gjør du sikkert også overfor barnet)
MaRiAnNe_85 Skrevet 25. august 2012 #9 Skrevet 25. august 2012 Huff.. Bra at det iaf kom 4 stykker. Får vondt i mammahjertet.. Selv om jenta mi bestandig har vært så heldig å hatt mange gjester i bursdagen sin så er jeg ufattelig stressa hver bursdag som kommer. Blir nok ikke bedre med tiden heller... Har jo 4 stykker!! Men som de andre sier, skriv at du ønsker tilbakemelding. Kanskje du kan supplementere med noen av venners barn f. Eks neste gang om det skulle bli få. Håper gutten din fikk en fin dag likevel om det bare var 4 som kunne komme:)
Mandalas Skrevet 25. august 2012 #10 Skrevet 25. august 2012 Hadde dere barnebursdag i dag? En lørdag? Haha, hva skal det bety? De fleste barnebursdager er da enten på lørdag eller søndag og her virker de veldig jevnt fordelt. Så utrolig kjedelig situasjon for dere Det må være veldig leit at det er et sånt dårlig miljø i klassen allerede i 2.klasse.
Gjest Mine ♥ ♥ ♥ Skrevet 25. august 2012 #11 Skrevet 25. august 2012 Ja hva var det med lørdag? Det er jo helt normalt å ha det på en lørdag! Kjempe trist for sønnen din får så vondt inni meg når jeg hører sånt
Anonym bruker Skrevet 25. august 2012 #12 Skrevet 25. august 2012 Oi, noe sånt har jeg aldri opplevd. Har fire barn i alderen 3 til 11 år og har aldri opplevd at mer enn to stykker har manglet i en bursdag. Her virker det som foreldrene i både barnehage og skole er opptatt av at alle skal inkluderes og man anstrenger seg litt for at barna skal få vært med på disse sosiale tingene hjemme hos hverandre, heldigvis. Kanskje dere må jobbe litt med foreldrenettverket i klassen? Har to skolebarn selv og i begge klassene er foreldrenettverk et tema på foreldermøter o.l., hvor viktig det er at vi foreldre kjenner hverandre litt og tar litt ansvar for miljøet og hverandres barn. Det går an å invitere politiet til å holde foredrag på skolen om dette, det foredraget som har blitt holdt på skolen her er veldig bra. Virkelig til ettertanke.
Gjest Morn du Skrevet 25. august 2012 #13 Skrevet 25. august 2012 Pleier å skrive at de skal gi beskjed om de kommer eller ikke jeg, og har jeg ikke hørt noe til dagen før, ringer jeg og hører om barnet kommer. Nå høres det ut som at dere har et litt større problem enn at ungene glemmer å vise invitasjonen til foreldrene. #12 sitt forslag høres fornuftig ut.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2012 #14 Skrevet 25. august 2012 Sønnen i huset har hatt barnebursdag, med gutta i klassen. Av 14 som var bedt kom det 4 gutter!! Fy flate jeg er så skuffet over enkelte foreldre. Det er innmari dårlig klassemiljø i denne klassen, hvor "elite foreldrene" har dannet sin egen klikk. ( de går i 2. klasse ) Jeg tenkte for og gjøre noe samlende for guttene, så skulle vi be alle sammen... jommen sa jeg smør. Noen av foreldrene kom med rene løgner om hvorfor barnet ikke kunne komme... vi bor på en liten plass, så det er ikke vanskelig å bli avslørt her... Nå er jeg bare skuffet!! Ja,jeg synes det er helt tragisk at det skal være slik.Her var min sønn invitert til en i barnehagen som var yngre og jeg vet ikke hvem foreldrene er. Men jeg mener at noe av det viktigeste er å priotere barneselskaper når det er med dem i barnehagen eller skolen for det gjør det lettere at en kan prøve å unngå f.eks mobbing etc. Så vi reiste bort,og da jeg hentet gutten,spurde jeg moren hvordan det hadde gått,og hun sa:Din sønn var den ENESTE som kom,og da fikk jeg vondt! Inbydelsen fikk vi 1 UKE før bursdagen og de som sa fra hadde ringt kvelden før og sagt de skulle bort eller på ferie............... Mine barn går i alle barnebursdagene vi får til(vil da ikke klare det viss vi er allrede borte på ferie eller er noe ekstremt viktig som er planlagt for lenge siden. Dette er ene og alene foreldrene si skyld, de må føle ansvar og ikke vise hvordan mobbing skal gjøres........
boblulf Skrevet 25. august 2012 #15 Skrevet 25. august 2012 Som andre skriver så var det jo hyggelig med dei 4 som kom. Men frykteleg dårleg gjort av dei andre. Har vore med på noko liknande, men det var heldigvis dei som ungen var mest i lag med som kom, så det gjorde i grunn ingenting
Madolyn Skrevet 25. august 2012 #16 Skrevet 25. august 2012 Nå er ikke gutten min så gammel ennå, men jeg hadde definitivt hatt en s.u. dato i innbydelsen. I tillegg hadde jeg ringt alle foreldrene som ikke hadde svart et par kvelder før, for å høre om barnet kom eller ikke. Når jeg tenker meg om så leser jeg ofte om invitasjoner som blir borte i garderobeskap, glemt i sekken osv, så det lureste er vel å sendeinvitasjonene i posten?
ducatifru Skrevet 25. august 2012 #17 Skrevet 25. august 2012 Er ikke det ganske vanlig da? Hadde dere barnebursdag i dag? En lørdag? Uansett lurt å be om tilbakemelding.
mamman t go`gutta Skrevet 25. august 2012 Forfatter #18 Skrevet 25. august 2012 Tusen takk for mange svar. Vi hadde svarfrist på innbydelsen, men det vanlige her er at man sier ifrfa at man ikke kommer. Hører man ikke noe så "betyr" det at man kommer. Men uansett, det var tre som sa ifra at de ikke kom bare en time før bursdagen kom. Hvertfall fire av de som sa det ikke passet, fordi se skulle bort, har rett og slett jugd. Som tidligere nevnt, så bor vi på en liten plass, så flere av mine veninner har sett at de har vært hjemme i dag. Men dette er alle barn av de "flotte" foreldrene, som tydeligvis ikke ønsker at barna deres omgår oss vanlige. ( De har også uteblitt i andre bursdager ) Det er altså så dårlig miljø i dette trinnet, at jeg blir helt fortvilet. Jeg har to skolebarn til, og på deres trinn er det et utrolig godt miljø. Alle er med alle, og alle foreldrene er koselige. Skal ta det opp med skolen, fordi jeg ser at lærerene ikke har jobbet spesielt hardt for et godt klassemiljø. De går jo bare i 2. klasse, hvordan skal dette ende da? Men sånn forøvrig, så hadde gutten en helt grei bursdag. Var et par gutter han etterlyste, men var ellers fornøyd. Så det er meg det har gått mest innpå da. HI
Anonym bruker Skrevet 25. august 2012 #19 Skrevet 25. august 2012 Nei her er det ikke vanlig å ha det på en lørdag. Ukedagene eller søndag ettermiddag er vanlig. Da kan folk få gjort noe i helgene og i tillegg ha tid til barnebursdag. Men vi sier i fra om vi kommer eller ikke uansett om det står at de vil ha tilbakemelding eller ikke.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2012 #20 Skrevet 25. august 2012 Vi har aldri opplevd noe lignende, og vi bor også på en liten plass. Her er det også vanlig å bare be om tilbakemelding fra de som IKKE kommer. Hører man ingenting, regner man med at de kommer. Noen har bursdager på lørdag, men her er ukedager vanligst. Barna har korte skoledager og skolebuss, så det vanlige er at bursdagsbarnets mor eller far (eller begge) slutter tidlig på jobb/tar en fridag og så tar alle skolebussen hjem til bursdagsbarnet og feiring. Altså bursdag i stedet for SFO. Hentes da av foreldrene sine etter vanlig arbeidstid en gang, man er ikke så nøye på hentetidspunktet. Men lurer på noe jeg: Hvorfor kaller du enkelte av foreldrene for "eliteforeldre" som ikke ønsker å omgås dere "vanlige"? Hva konkret er det som utgjør forskjellen? Hvorfor tror du at de føler seg bedre enn dere? Eller er det innerst inne du som sliter litt med at du føler deg mindreverdig i forhold til dem? Hva er det snakk om her? Innflyttere kontra bygdefolk? Høytlønnede kontra lavtlønnede? Høy utdanning kontra lav utdanning? Veloppdragne kontra ville barn? (Håper inderlig ikke det er penger, for det er fullt mulig å lage kjempemorsomme barneselskap på lavbudsjett!) For det må jo være NOE som har utløst det som faktisk virker som en konflikt i klassemiljøet deres? Og kan det tenkes at noe av ansvaret faktisk er hos DERE eller sønnen deres? Bare tenk på det: Hvis de lyver for å slippe å dra på bursdag til gutten deres må det jo være noe som gjør at det ikke frister? Mine barn har også protestert mot å dra i selskap til enkelte barn som de var redde for, pga at disse ungene var rett og slett slitsomt aktive og ofte innblandet i konflikter og krangel. Da har jeg faktisk tvunget dem avgårde likevel, fordi jeg kjenner foreldrene og vet at de er stødige folk som vil sørge for at selskapet blir hyggelig - og det har de også gjort. Men hvis jeg hadde følt meg i tvil om at foreldrene ville takle en skokk med unger i tillegg til sine egne villbasser, derimot... Dersom ett eller annet med det hjemmet "skurret", enten pga rykter eller ting man selv har sett. Da ville jeg straks ha vært litt mer skeptisk og kanskje latt ungen være hjemme i stedet.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2012 #22 Skrevet 25. august 2012 Huff, sånn var det hos oss også en gang. Neste gang det var bursdag og jeg hentet barnet mitt der så sa jeg: "Så hyggelig at det kom noen i bursdagen deres da. Hos oss kom to stykker og ingen hadde sagt fra om at de ikke kom." i påhør av flere foreldre. Det var forresten et tegn på at alt ikke var som det skulle i klassen, og mitt barn ble utestengt fra alt av moro og lek på skolen viste det seg. Så jeg ville snakket med skolen, og undersøkt NøYE om det foregår mobbing eller utestengning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå