Gå til innhold

Hvor får jeg tak i venner?? Noen tips??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går å handler i butikken bare for å være litt sosial :-(

Er ganske deprimerende å tenke på at jeg ikke har et liv :-(

Tips mottas med stor takknemlighet !

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke helt jeg! Foreldre i bhg kanskje, treningsstudioet eller noe liknende.

Har selv flyttet til et lite sted og jeg så ikke for meg at det skulle bli så vanskelig å bli kjent med noen her.

Er selv fra Oslo og der er det noe helt annet, der er de fleste mye mer åpne og det er ikke vanskelig å komme i kontakt.

Skrevet
www.aktivitetsvenner.no

Tusen takk :-)

Skrevet
Vet ikke helt jeg! Foreldre i bhg kanskje, treningsstudioet eller noe liknende. Har selv flyttet til et lite sted og jeg så ikke for meg at det skulle bli så vanskelig å bli kjent med noen her. Er selv fra Oslo og der er det noe helt annet, der er de fleste mye mer åpne og det er ikke vanskelig å komme i kontakt.

Nei, er jammen ikke lett...

Lykke til :-)

HI

Skrevet

Aleneforeningen arrangerer mye forskjellig :)

Skrevet

Skrevet

Engasjer deg i noe! Enten i styre og stell hvis barna dine er med på aktiviteter, eller bli med på en aktivitet selv. Bedriftslag (hvis dere har det), Turistforeningen, sjakklubb, bare fantasien og interessene setter grenser :)

Skrevet

Tusen takk. Skal sjekke ut :-)

Men helledussen så søt baby du har i magen da :-) :-)

HI

Skrevet
Engasjer deg i noe! Enten i styre og stell hvis barna dine er med på aktiviteter, eller bli med på en aktivitet selv. Bedriftslag (hvis dere har det), Turistforeningen, sjakklubb, bare fantasien og interessene setter grenser :)

Takk :-) :-)

Skrevet

ikke meningen å kuppe tråden, men har du en link til aleneforeningen? ble nysjerrig på hva det er :)

og til hi, vet det er flere her som har skrevet litt om seg selv og hørt om det er noen i samme området som er intr i å finne på noe, bli kjent, så det kan jo også være noe :)

Skrevet
ikke meningen å kuppe tråden, men har du en link til aleneforeningen? ble nysjerrig på hva det er :) og til hi, vet det er flere her som har skrevet litt om seg selv og hørt om det er noen i samme området som er intr i å finne på noe, bli kjent, så det kan jo også være noe :)

http://www.aleneforeldreforeningen.no/

Ja, skal tenke på det :-)

HI

Skrevet
Hvor bor du da?

I Bergen :-) Og du?? :-)

Skrevet

Bare et tips: Hvis du velger engasjere deg - veien, ikke vær for "desperat" vennesøkende. Vær snill og hyggelig og trivelig på arrangementer, og se tiden litt ann. Etter noen uker/måneder (kommer litt ann på hvor ofte dere treffes) kan du jo foreslå kafetur før eller etter planlagte møter. Etterhvert kan du arrangere fest, hvis du har mulighet til det. Mitt poeng er bare at du må etablere deg i gjengen først, og ta insj selv til arrangement innad i foreningen, etterhvert kommer du til å bli knyttet til en gjeng, og da kan du begynne å ta insj litt mer privat :)

(er min erfaring, iallefall. Hvis gruppa er supersosial kan det jo være du blir inkludert fra dag en, men de fleste steder tar det litt tid å bli inkludert i den innerste harde kjerne. )

Skrevet
Bare et tips: Hvis du velger engasjere deg - veien, ikke vær for "desperat" vennesøkende. Vær snill og hyggelig og trivelig på arrangementer, og se tiden litt ann. Etter noen uker/måneder (kommer litt ann på hvor ofte dere treffes) kan du jo foreslå kafetur før eller etter planlagte møter. Etterhvert kan du arrangere fest, hvis du har mulighet til det. Mitt poeng er bare at du må etablere deg i gjengen først, og ta insj selv til arrangement innad i foreningen, etterhvert kommer du til å bli knyttet til en gjeng, og da kan du begynne å ta insj litt mer privat :) (er min erfaring, iallefall. Hvis gruppa er supersosial kan det jo være du blir inkludert fra dag en, men de fleste steder tar det litt tid å bli inkludert i den innerste harde kjerne. )

Det var et veldig godt tips!!

Og det skal jeg ta med meg !!

HI !

Skrevet

Meld deg som støttekontakt.

Du kan sjølv være med å velge kven du vil være støttekontakt til. Alder, kjønn, handicap osv. Deg gjorde iallefall eg.

Eg har vore støttekontakt til ei som eg anser som venn. Etter at eg flytta har vi fortsatt kontakt pr. tlf.

Skrevet

Ja det er synd at det skal vere så vanskeleg. Kanskje viss det er noko du er interessert i eller brenner for. Enklare viss ein i utgangspunktet veit at ein har noko til felles. Forresten, eg bur i Bergen og har alltid plass til nye venner!

Skrevet

Ja det er synd at det skal vere så vanskeleg. Kanskje viss det er noko du er interessert i eller brenner for. Enklare viss ein i utgangspunktet veit at ein har noko til felles. Forresten, eg bur i Bergen og har alltid plass til nye venner!

Er det ditt første barn? Har du eldre barn er et supertips å melde seg frivillig som foreldrerepresentant i barnehage eller på barneskole.

Hvis det er ditt første, så vil jeg anbefale en del typiske baby-aktiviteter: "Babysang" eller "Musikk ved livets begynnelse" o.l. Arrangeres også ofte på mindre steder. Gjerne i regi av kirken eller den lokale menigheten, men ikke la det skremme deg selv om du er sterkt ikke-troende :-) Det er åpent for alle, og poenget er å kose seg sammen med babyen og artige barnesanger. Og å treffe andre foreldre og skravle!

Babysvømming er fint! Eller bare vanlig svømming for mor, hvis du har mulighet. Ofte drar folk til svømmehallen til faste tider, og etterhvert kommer du i prat med folk i garderoben. Samme gjelder all trening, men svømming er lettest når man er gravid.

Meld deg på et kurs.

Meld deg inn i velforening, bostyre e.l. hvis dere har det. Delta på dugnader og fellesarrangementer. Hjelp til hvis det trengs.

Hva med jobben? Og mannen din? Har han noen venner i nærheten med kjærester du føler du har noe til felles med? Be dem på besøk?

Skrevet
Hvor bor du da?

I Bergen :-) Og du?? :-)

Bor også i Bergen , har mann og 1 barn. Har venner men alltids velkommen flere :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...