Gå til innhold

Hvem kan jeg sende klage på helsesøster til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvem klage til visst jeg ikke liker måten helsesøster behandler meg på?

Hun behandler meg som jeg skulle vert stokk dum!

Hun kommer med ting som :

Klarer du å ringe å bestille legetime til sønnen din,eller skal jeg gjøre det for deg?

Er det andre som styrer pengene for deg,eller gjør du det selv?

Klarer å du å søke barnehageplass eller skal jeg gjøre det?

Også hadde jeg avbestillt en time hos helsesøster fordi jeg skulle til fysioterapaut,fikk ikke taki hun men fikk ny time av en annen på helsestasjonen.

Når jeg kommer til den nye timen så sier hun at hun hadde blitt såå beskymret når jeg hadde avbestillt timen og hun hadde lurt på om det gikk bra med oss.

Hun hadde vert så beskymret at hun hadde tenkt å ringe bare for å gjøre om det gikk bra med oss!

Det er da helt naturlig å avbestille en time uten at helsesøster skal begynne å misstenke at noe er galt!!

Nå er jeg så drittlei av hennes nedlatende holdning å finner meg ikke i å bli behandlet sånn mer!

Er det noen jeg klage videre til?

Eller er det mulig å bytte helsesøster?

Det skal ikke vere sånn at jeg gruer meg til å gå på helsestasjonen fordi hun alltid skal vere nedlatende mot meg! :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Nei du skal ikke finne deg i å bli behandlet slik! (så fremst du ikke trenger hjelpen hun tilbyr da..?) Du skal ha mulighet til å bytte helsesøster om du ikke har god kjemi med den du har. Der er vel sikkert en hs som er leder på deres helsestasjon, er slik her hvertfall, vil tro hun er nærmeste å klage til.. Ellers blir det barn og unge tjenesten i kommunen din.

Endret av 2 hjertegull :)
Skrevet

Tror kanskje bare jeg ville byttet helsesøster i stillhet, for det høres ut som hun er bekymret for dine evner (sikkert uten grunn). Og det kan være lite som skal til før hun sender melding til Barnevernet.

En annen mulighet kan være å ta kontrollene hos fastlegen.

Skrevet

Nei jeg klarer fint og bestille legetime og søke barnehageplass,ingen fare for det :)

På stedet jeg bodde før så var helsesøster kjempe fornøyd og behandlet med respekt som med alle andre.

å jeg må da kunne avbestille en time uten at hun blir beskrymret!

Finnes da masse gode forklaringer på hvorfor jeg må avbestille en time,så sånn reaksjon jeg fikk av hun vil jeg ikke ha.

Skrevet

Det er jeg enig i, men reaksjonen hennes og det hun sier tyder på at hun er bekymret. Urettmessig selvsagt, men det er det du må forholde deg til.

Hvis du klager vil hun også formidle bekymringen videre til lederen for helsestasjonen, og lederen for helsestasjonen vil også bli bekymret. Du kommer ikke til å bli trodd.

Skrevet

Leder for helsestasjonen/helseavdelingen eller hva det nå heter i din kommune er rette instans.

Skrevet

Du kan jo snakke med hennes leder. Du kan også raportere avvik til fylkeslegen. Men du kan jo spørre henne rett ut!

Hvorfor er du så bekymra for meg? Hvorfor stiller du meg desse spørsmålene? Jeg føler det er rart, jeg føler meg litt støtt, og hpåer at du har forståelse for det.

Du kan videre si at du ikke har tillitt til henne pga disse tingene og si at du fra nå av søker oppfølging fra en annen helesøster.

Skrevet

Du tar det opp med henne først, og melder det deretter videre til leder for helsestasjonen dersom det ikke hjelper.

Siden du greier alt mulig selv er det jo litt pussig at du ikke klarte å finne ut av dette selv....

Skrevet

Den siste kommentaren var veldig unødvendig!

Jeg ville byttet helsesøster uten å gjøre så mye mer med det ettersom hun virket beskymret.

Skrevet
Hvem klage til visst jeg ikke liker måten helsesøster behandler meg på? Hun behandler meg som jeg skulle vert stokk dum! Hun kommer med ting som : Klarer du å ringe å bestille legetime til sønnen din,eller skal jeg gjøre det for deg? Er det andre som styrer pengene for deg,eller gjør du det selv? Klarer å du å søke barnehageplass eller skal jeg gjøre det? Også hadde jeg avbestillt en time hos helsesøster fordi jeg skulle til fysioterapaut,fikk ikke taki hun men fikk ny time av en annen på helsestasjonen. Når jeg kommer til den nye timen så sier hun at hun hadde blitt såå beskymret når jeg hadde avbestillt timen og hun hadde lurt på om det gikk bra med oss. Hun hadde vert så beskymret at hun hadde tenkt å ringe bare for å gjøre om det gikk bra med oss! Det er da helt naturlig å avbestille en time uten at helsesøster skal begynne å misstenke at noe er galt!! Nå er jeg så drittlei av hennes nedlatende holdning å finner meg ikke i å bli behandlet sånn mer! Er det noen jeg klage videre til? Eller er det mulig å bytte helsesøster? Det skal ikke vere sånn at jeg gruer meg til å gå på helsestasjonen fordi hun alltid skal vere nedlatende mot meg! :(
Hvem klage til visst jeg ikke liker måten helsesøster behandler meg på? Hun behandler meg som jeg skulle vert stokk dum! Hun kommer med ting som : Klarer du å ringe å bestille legetime til sønnen din,eller skal jeg gjøre det for deg? Er det andre som styrer pengene for deg,eller gjør du det selv? Klarer å du å søke barnehageplass eller skal jeg gjøre det? Også hadde jeg avbestillt en time hos helsesøster fordi jeg skulle til fysioterapaut,fikk ikke taki hun men fikk ny time av en annen på helsestasjonen. Når jeg kommer til den nye timen så sier hun at hun hadde blitt såå beskymret når jeg hadde avbestillt timen og hun hadde lurt på om det gikk bra med oss. Hun hadde vert så beskymret at hun hadde tenkt å ringe bare for å gjøre om det gikk bra med oss! Det er da helt naturlig å avbestille en time uten at helsesøster skal begynne å misstenke at noe er galt!! Nå er jeg så drittlei av hennes nedlatende holdning å finner meg ikke i å bli behandlet sånn mer! Er det noen jeg klage videre til? Eller er det mulig å bytte helsesøster? Det skal ikke vere sånn at jeg gruer meg til å gå på helsestasjonen fordi hun alltid skal vere nedlatende mot meg! :(

Er du veldig ung? Er du et barn som er blitt mor?

Jeg er voksen, jeg var voksen når jeg fikk barn, og om noen hadde oppført seg sånn mot meg hadde jeg tatt det direkte med vedkommende. Jeg ser på det som helt usannsynlig at det skulle ha skjedd.

Det at du ikke har tatt det opp med vedkommende, det at du ikke har peiling på hvem du skal kontakte ved å raportere helsesøster tyder på at du er temmelig clueless.

Da jeg studerte var vi flere som bodde i samme kollektiv, var mange som i voksen alder ringte hjem til mor for å få mor til å ordne tannlege timer, frisør timer, betale mobilregninger og andre faste utgifter (dete var før nettbankenstid)

Det er ting man må llære seg, å fungere som et voksent selvstendig menneske.Om du er veldig ung, så er det temmelig naturlig at hun spør deg desse tingene.Kanskje hun tror at din mor har gjort det for deg, frem til temmelig nylig.

Om du ikke setter pris på det, så kan du jo si det til dama.

Skrevet
Er du veldig ung? Er du et barn som er blitt mor? Jeg er voksen, jeg var voksen når jeg fikk barn, og om noen hadde oppført seg sånn mot meg hadde jeg tatt det direkte med vedkommende. Jeg ser på det som helt usannsynlig at det skulle ha skjedd. Det at du ikke har tatt det opp med vedkommende, det at du ikke har peiling på hvem du skal kontakte ved å raportere helsesøster tyder på at du er temmelig clueless. Da jeg studerte var vi flere som bodde i samme kollektiv, var mange som i voksen alder ringte hjem til mor for å få mor til å ordne tannlege timer, frisør timer, betale mobilregninger og andre faste utgifter (dete var før nettbankenstid) Det er ting man må llære seg, å fungere som et voksent selvstendig menneske.Om du er veldig ung, så er det temmelig naturlig at hun spør deg desse tingene.Kanskje hun tror at din mor har gjort det for deg, frem til temmelig nylig. Om du ikke setter pris på det, så kan du jo si det til dama.

Hvorfor må hun nødvendigvis være ung mor fordi hun er usikker på hvem hun skal si ifra til? Man Må ikke være ung mor selvom man er usikker!

Blir rett og slett irritert på dere som mener at man må være ung dersom man ikke tør å si ifra osv!

Hilsen ei som også var "voksen" når hun fikk barn!

Skrevet

Har da ikke sagt at jeg har greie på alt mulig!

Sa bare at enkle ting som legetime og barnehageplass er ikke noe jeg trenger hjelp til.

Jeg er 25 år så er ikke akkurat så veldig ung heller.

Skrevet

Skulle tro vi hadde samme helsesøster. Helsesøster her i kommunen behandler alle, uansett alder på foreldre, som tiåringer. Jeg ble så lei av den nedlatende tonen, at jeg fikk time hos fastlege for å ta de nødvendige kontroller.

Anbefaler deg å gjøre det samme, evt høre med f.eks fastlege om den har noen gode råd ifh til helsesøster.

Skrevet

Visst jeg heller kan gå til fastlege så vil jeg heller det.

Har en flink og grei lege som tar meg på alvor.

Men må jeg ta det opp med helsesøsteren jeg nå at jeg vil bytte?

Eller kan jeg ta det opp med sjefen på helsestasjonen?

Skrevet

Jeg sa ifra at jeg ville ta kontrollene hos fastlegen, men snakket med fastlegen på forhånd for å høre om det var greit, både å ta kontrollene hos legen og det med å gi beskjed til helsestasjonen.

Skrevet

Jeg var 21 da jeg fikk min første og utlending i tillegg. Fikk skikkelig nedlatende kommentarer fra (barnløs og gammel peppermø) helsesøster. Synes det burde ha vært et krav at jordmødre og helsesøstre hadde barn selv eller gått kurs i forståelse for hvordan det er å være mor. Siden det var flere helsesøstre på stasjonen, fikk jeg byttet. På spørsmål om hvorfor svarte jeg at det er min mor som skal behandle meg som barnet sitt, ikke ei sur fremmed kjerring.

Skrevet

Hvem klage til visst jeg ikke liker måten helsesøster behandler meg på?

Hun behandler meg som jeg skulle vert stokk dum!

Hun kommer med ting som :

Klarer du å ringe å bestille legetime til sønnen din,eller skal jeg gjøre det for deg?

Er det andre som styrer pengene for deg,eller gjør du det selv?

Klarer å du å søke barnehageplass eller skal jeg gjøre det?

Også hadde jeg avbestillt en time hos helsesøster fordi jeg skulle til fysioterapaut,fikk ikke taki hun men fikk ny time av en annen på helsestasjonen.

Når jeg kommer til den nye timen så sier hun at hun hadde blitt såå beskymret når jeg hadde avbestillt timen og hun hadde lurt på om det gikk bra med oss.

Hun hadde vert så beskymret at hun hadde tenkt å ringe bare for å gjøre om det gikk bra med oss!

Det er da helt naturlig å avbestille en time uten at helsesøster skal begynne å misstenke at noe er galt!!

Nå er jeg så drittlei av hennes nedlatende holdning å finner meg ikke i å bli behandlet sånn mer!

Er det noen jeg klage videre til?

Eller er det mulig å bytte helsesøster?

Det skal ikke vere sånn at jeg gruer meg til å gå på helsestasjonen fordi hun alltid skal vere nedlatende mot meg! :(

BEKYMRET!!! ikke beskymret! Skriv i alle fall det ordet riktig dersom du skal skrive en klage.

Skrevet

Har ikke tenkt å klage,kommer nok bare til å enten bytte helsesøster eller gå til fastlege istedenfor.

Orker hvertfall ikke mer nedlatende holdning fra hun.

Skrevet

Å fÅr jeg spørsmÅl om hvorfor jeg vil bytte sÅ sier jeg som sant det er,at jeg synes hun snakker til meg pÅ en nedlatende mÅte.

Skrevet

Jeg synes ikke at helsesøster gjør noe direkte galt.

Det som er naturlig er at du er voksen nok til å stå opp for deg selv. Skriv opp på en lapp det du vil si og si på en hyggelig måte at det virker som om hun ikke tror at du kan ta vare på hverken deg selv eller den lille og om det virkelig er tilfelle?

Virker som om hun vil hjelpe deg, selv om du oppfatter det som en ovenifr aned holdning.

Hadde noen sagt sånne ting til meg så hadde jeg gladelig latt dem både ringe leger og melde lille inn i barnehagen... he he, neida, jeg hadde nok bare flirt og sagt at " jo jeg er en vimseguri, men det skal jeg nok fint klare, du trenger ikke å bekymre deg for det" :-)

Skrevet

Jeg leste om en på nettet som ville ta kontrollene hos fastlegen istedenfor og da truet helsestasjonen med å ringe barnevernet fordi de var beskymret.

Så ville vært litt forsiktig med hva du gjør.

Skrevet
Jeg leste om en på nettet som ville ta kontrollene hos fastlegen istedenfor og da truet helsestasjonen med å ringe barnevernet fordi de var beskymret. Så ville vært litt forsiktig med hva du gjør.

Ja. Og? La henne ringe til barnevernet da, jeg hadde nok smilt og ønsket henne lykke til.

Tror at mange her er redd for barnevernet, dere skjønner at barnevernet skal hjelpe, ikke true.

Skrevet

Hehe da får de bare ringe barnevernet!

Jeg vet at jeg er en god mor for sønnen min og de har ingenting å "ta" meg på.

Han legger seg til fast tid,sover i sin egen seng,legger bra på seg og er en blid og fornøyd baby.

Han er treig motorisk men fysioterapauten sa at det ikke var noe å uroe seg for det kom til å gå seg til av seg selv ettersom han er så aktiv.

Så vil de ringe barnevernet fordi jeg foretrekker å ta kontrollene hos fastlegen så må de gjerne gjøre det :)

Jeg har ingenting å frykte :)

Skrevet
Hehe da får de bare ringe barnevernet! Jeg vet at jeg er en god mor for sønnen min og de har ingenting å "ta" meg på. Han legger seg til fast tid,sover i sin egen seng,legger bra på seg og er en blid og fornøyd baby. Han er treig motorisk men fysioterapauten sa at det ikke var noe å uroe seg for det kom til å gå seg til av seg selv ettersom han er så aktiv. Så vil de ringe barnevernet fordi jeg foretrekker å ta kontrollene hos fastlegen så må de gjerne gjøre det :) Jeg har ingenting å frykte :)

Støtter deg i denne, hilsen den andre som går til fastlege istedet for en nedlatende helsesøster:)

Gjest overlord
Skrevet

Voksne mennesker som "klarer selv" tar det opp med den det gjelder før man klager. Riktig "klageinstans" dersom dette ikke fører frem vil være leder for helsestasjonen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...