Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 25. august 2012 #1 Skrevet 25. august 2012 Om man går på aap, og blir gravid, får man foreldre penger da? Og blir det da like mye som man får på aap? Kan man gå tilbaketil aap etter endt perm, om man ikke har skaffet seg jobb innen da?
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 25. august 2012 #2 Skrevet 25. august 2012 Jeg og ei venninne sitter å diskuterer det, hun går på aap, og er prøver, jeg skal søke aap nå, men jeg kan ikke noe om dette, siden jeg ikke gikk på aap når jeg gikk gravid, vet man får foreldre penger av aap, men ikke resten.. Hun vurderer nå å utsette prøvingen, pga aap. De mistet for litt tilbake.. Så, noen kloke mennesker som vet? Prøver å lese på NAV, men er noe innviklet for meg tror jeg :-/ Og både jeg og ungene her er syke, så har ikke tid til å lese grundig gjennom DiB/BiM er godt å ha :-p
Mamma_til_2 Skrevet 25. august 2012 #3 Skrevet 25. august 2012 Ja du får foreldrepenger av aap, tror de tar gjennomsnittet av de 3 siste årene inntektsmessig når de da regner ut hvor mye hun får utbet i mnd. Det og få tilbake aap vet jeg ikke noe om, men hun må sikkert gjennom litt med lege og nav, jeg vill vertfall bynt og snakke med nav når det var ca 3-4 mnd igjen av min perm, ting tar did på nav
Anonym bruker Skrevet 25. august 2012 #4 Skrevet 25. august 2012 Man får foreldrepenger av AAP, like mye som man har i AAP hvis man velger 100%. Hvis man har pause fra AAP mindre enn et år (tror det er et år, vet i allefall man er innenfor grensa med den tiden man får 100% foreldrepenger), så kan man søke gjennopptak av AAP, og det skal det mye til å få avslag på.
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 25. august 2012 #5 Skrevet 25. august 2012 Takk for svar Da ser det ut til at de kan fortsette prøvingen uten å stresse med økonomien Hun tok det tungt når hun måtte gå fra jobben (de sa opp 4 persjoner pga penge problemer) fordi de så gjerne ønsker å få barn, men da skal jeg si ifra til henne hva dere har sakt jeg Så kanskje jeg blir "tante" snart
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå