Gå til innhold

Ungene mine hoppa glatt over trassalderen de :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Deilig! Har hørt såå mye om den. "bare vent til han kommer i trassalderen!!" Men den har vi visst unnsluppet. Herlig :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres deilig ut, det. Her ble eldstejenta født med kronisk trassalder ;)

Skrevet

Er hun 20 år da? For "trassalderen" kommer ikke bare rundt 3 år nemlig. De har flere runder før de blir tennåringer. Men, alle er nok ikke like "ille angrepet".

Vet ikke hva som er verst her i huset; 3 åringen , 6 åringen eller mine to tennåringer på 13 og 15 ;)

Skrevet
Deilig! Har hørt såå mye om den. "bare vent til han kommer i trassalderen!!" Men den har vi visst unnsluppet. Herlig :)

Hihi, det sa mine foreldre også og så ble jeg 13 etterfulgt av 3 års sammenhengende fjortistrass. Det var stas, ifølge mamma

;)

Skrevet

Da har dere en unge uten vilje eller en unge som alltid får viljen sin ;) Sunt med trass- man utvikler selvstendighet og sånt :)

Skrevet
Da har dere en unge uten vilje eller en unge som alltid får viljen sin ;) Sunt med trass- man utvikler selvstendighet og sånt :)

Det har også veldig mye med trygghet å gjøre. Det å føle seg hjemme og trygge på seg selv og sin familie. Mange barn med skilte foreldre trasser ikke- og ofte bare hos en av foreldrene!

Skrevet

Herlig da. Premie er sendt til deg i posten!

Skrevet

Søstra mi kom i trassalderen da hun var 6. Og det gikk rett over i tenårstrass.. En herlig tiårsperiode altså....!

Skrevet

Vi var hos bup pga eldste barnet vårt. Da sa de at de var litt bekymret for at yngste barnet var så medgjørlig. Hun trasset aldri, ville aldri ha viljen sin og godtok alt. Det var jo mest sannsynlig pga en bror som krevde mye, men de mente altså at hennes oppførsel ikke var naturlig. Heldigvis kom trassen rundt åtte mnd senere, og deretter fortsatte det. Og jeg må si jeg ble utrolig letta da hun begynte å vise at hun hadde en egen vilje. Selvom det jo var slitsomt ;)

Men, det finnes sikkert trygge og fine barn som aldri trasser også...

Skrevet

Eldste her er åtte, og har vært supersnill hele veien. Typisk ansvarlig storebror.

Andremann fikk sin trassperiode da han fylte seks.

Tredjeman fylte to i juni, og friogbevaremeg sier jeg bare... :)

Skrevet

Selv om trass kan være slitsomt, så syns jeg det er en herlig alder. Tenk å ha så mye vilje i en liten kropp! Noe av grunnen til at jeg jobber på småbarnsavdeling :)

Skrevet

Unger skal jo trasse litt, det er en del av det å utvikle seg. Hadde blitt bekymra om ungene mine ikke trasset. Det hender faktisk at jeg trasser litt selv også, høhø.... :P

Skrevet

Hehe, det måtte jo komme negative kommentarer. Barna får verken alltid viljen eller er uten vilje. De er selvstendige skolebarn begge to :)

Begge har rett og slett alltid vært veldig rolige og bedagelige barn, akkurat som jeg og pappaen var :)

Skrevet

Hadde ikke barna mine trasset ville jeg blitt seriøst bekymret for dem! Trass er kjempeviktig, det er da barna lærer seg å sette grenser for seg selv. Ene barnet vårt er mye mindre trassig enn det de andre er, og trasser aldri når andre er tilstede, i bhg ol, og det ble faktisk tatt opp på en foreldresamtale som noe som bekymret dem. Altså at han alltid bare var så snill, lyd og enkel og aldri trasset osv, så vi måtte jo berolige dem med at han kan være vrang hjemme ;)

Skrevet

Det har også veldig mye med trygghet å gjøre. Det å føle seg hjemme og trygge på seg selv og sin familie. Mange barn med skilte foreldre trasser ikke- og ofte bare hos en av foreldrene!

Jeg og pappaen bor sammen, og vi har gode og trygge barn.

HI

Skrevet

Høres jo behagelig ut. Men blir dere ikke bekymret for hvordan ungene deres skal lære seg å sette grenser overfor venner? Overfor fremtidige kjærester? Og overfor autoriteter som de vil møte senere i livet?

Trassalder kalles jo også selvstendighetsalder fordi det er en måte å frigjøre seg fra foreldrene, skape sin egen identitet og sette sine egne grenser.

Men nå vet jo heller ikke jeg hva du mener med trass da, kanskje vi bare definerer det forskjellig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...