Gå til innhold

Noen som har erfaring med anti depressive/angst dempende tabletter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min har gått på angstdempende tabletter siden i fjor høst. Det har hjulpet han veldig. Han hadde en ulykke som gjorde at han utviklet angst. Og han/vi har fått god hjelp. I samråd med legen ble han enig om å slutte på de nå i sommer. Han måtte trappe ned over en lenger periode, seks uker, og tok sin siste tablett for litt over en uke siden.

Jegvhar merket den siste uken at han har vert litt annerledes. Han blir fort irritert, sur, og vil helst ikke gjøre noen ting. Når han kommer hjem fra jobb sitter han stort sett på sofaen.

Vi har det godt på alle måter, utenom dette. han er flink med barna,mflink med meg og forholdet, men denne uken har vert helt forferdelig. Jeg har ikke sagt noe, men ventet på at han skal si noe om dette selv. Igår kveld fortalte han meg hvordan han har hatt det denne uken og at han tar det som et nederlag at han kroppen ikke har takket å slutte på disse tablettene.

Han må snakke med legen igjen på mandag, da han vil begynne på igjen på tabletter.

Det jeg lurer på er om han havner like langt nedi kjelleren en gang til, som han gjorde da han begynte på disse tablettene i fjor. Det tok noen uker for kroppen og vende seg til tablettene, og da gikkbhan helt til bunns før det begynte å virke. Må vi nå gjennom den tiden en gang til, siden han har vert borte fra de ltt over en uke? Det tror jeg ikke at jeg takler.

Kan noen hjelpe meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som kan hjelpe meg?

Skrevet

Det tror jeg nok ikke, uten at jeg er helt sikker.

Jeg brukte anti dep. i min ungdom, som jeg kutta tvert når jeg følte meg bedre, da havna jeg lenger ned i kjelleren enn noen gang, men når jeg da starta på nytt kom den positive effekten med det samme, så håper det blir slik for din mann. Jeg har brukt i voksen alder også, men da vært voksen nok til å ikke kutte rett av, men trappe ned.

Synes mannen din er flink som tar ansvar. Som trappet ned, og som innser at det nok var for tidlig. Han får hjelp.hos legen og det er kjempebra. Ønsker masse lykke til videre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...