Cat.68 Skrevet 24. august 2012 #1 Skrevet 24. august 2012 Ikke rart jeg har kronisk vondt i nakke og skuldre. Men hvordan få dem på plass.?? Jeg spenner de tydelig helt ubevisst, og gir meg kronisk smerter. Gi meg gode avslappingsøvelser og bevvistgjørelser for å huske å trekke dem ned
2 hjertegull :) Skrevet 25. august 2012 #2 Skrevet 25. august 2012 Besøk en osteopat eller manuell terapaut for å få de på plass, og så får du råd der om hvordan holde dem nede. God bedring
Gjest sug lut Skrevet 25. august 2012 #3 Skrevet 25. august 2012 Yoga - hadde det bare ikke vært så gudsjammerlig kjedelig.
3 er nok! Skrevet 25. august 2012 #4 Skrevet 25. august 2012 Jeg har samme problem som deg og har tidligere brukt avslapningsmusikk der en stemme forteller deg hva du skal gjøre med kroppen. Har brukt øretelefoner og liggi i senga. Tar ca 30 minutter. Men hvem har tid til sånt med to små barn..?
Mamma_til_2 Skrevet 25. august 2012 #5 Skrevet 25. august 2012 1- la mannen el ta barna en liten stung 15-30 min, legg deg på gulvet på en yoga matte el sett på en cd/mp3. ipod med lyder ala havet, jungelen, slapp av, lukk øynene, ha de lukket gjennom hele seansen, bynn og kjenne det hodet jobb deg nedover helt i tærne og slipp stresset ut av lilletåa, så "strekker" du langsomt hendene ned mot tærne ( mens du ligger på rygg) du skal ikke løfte dem bare strekk litt slik du ligger, så setter du deg opp med bena under deg og strekker lett langsomt på nakke fra side til side rulle den, så armene over hodet strekk lett og langsomt ryggen fra side til side så legger du deg med på rygg igjen og hent ny energi fra tærne og opp til hodet Eller du kan ta ett energy yoga kurs, funker bra, men har du låsninger ol så må du få de låst opp hos manuellterapaut el. Lykke til.
mgel Skrevet 25. august 2012 #6 Skrevet 25. august 2012 Vær oppmerksom på å puste med magen! God pust hjelper mot det meste, og er noe du kan konsentrere deg om hvor enn du er
Mamma_til_2 Skrevet 25. august 2012 #7 Skrevet 25. august 2012 Ja det glemte jeg, du må puste helt ned i magen sakte
Cat.68 Skrevet 25. august 2012 Forfatter #8 Skrevet 25. august 2012 Takk for råd, Yoga er dessverre ikke anbefalt til meg pga at jeg er veldig hypomobil, jeg får så veldig overstrekk på leddene med yoga. Osteopat kan jo være en ide
prekæs Skrevet 25. august 2012 #9 Skrevet 25. august 2012 Ta deg en lang tur i skog og mark. Pust ut og kjenn på lukta av skog. Slapper aldri mer av enn etter en tur i marka:)
marsve Skrevet 25. august 2012 #10 Skrevet 25. august 2012 Tur i skogen med staver. Skogen gir deg ro, mens kjapp gange med staver varmer opp alle involverte muskler. Strekk deg, ta en dusj og pust med magen.
Cat.68 Skrevet 25. august 2012 Forfatter #11 Skrevet 25. august 2012 Ta deg en lang tur i skog og mark. Pust ut og kjenn på lukta av skog. Slapper aldri mer av enn etter en tur i marka:) Det gjør jeg ofte. Den beste plassen i verlden for skuldre under ørene er hytten vårres på fjellet. Dessverre kan jeg ikke bu der men vi er der så ofte som overhodet mulig. Trener gjør jeg også ofte pga behkreven, men disse skuldrene virker å ha fastnat rett under ørene likevel. Har nettopp kommet hjem fra 1 mnd behandlingsreise til Tyrkia, der var skuldrene plassert akkurat der dem skulle. etter 1 uke hjemme hadde dem fastnt under ørene igjenn. grrrrrrrr.
Mamma_til_2 Skrevet 25. august 2012 #12 Skrevet 25. august 2012 Er det mye stressfaktorer hjemme? kanskje du burde prate med mannen din om litt omstrukturering? ikke glem og puste helt ned i tærne
Cat.68 Skrevet 25. august 2012 Forfatter #13 Skrevet 25. august 2012 Er det mye stressfaktorer hjemme? kanskje du burde prate med mannen din om litt omstrukturering? ikke glem og puste helt ned i tærne Egentlig ikke?? Synes ikke vi stresser så mye. Virker heller som det er en skikkelig dårlig uvane jeg lagt meg til med. Er som om skuldrene blitt vant med å skal være der, og plasserer seg der på egen hånd. Trekker dem ned, puster godt med magen og alt det der når jeg kommer på det, men så fort jeg ikke fokuserer trekker dem seg opp igjenn. Så jeg tenker det er bevisstgjøring som skal til for å bryte mønstret. Skal prøv å bli flinkere til å legge inn bevisste pauser i hverdagen, samt oppsøke osteopat. Det var nok et godt råd.
what a drittkjerring Skrevet 25. august 2012 #14 Skrevet 25. august 2012 Hva med en god,gammeldags massasje? Be mannen kan deg litt ekstra hardt:) hjelper ikke mot kompliserte plager ol..men godt er det i hvertfall! Ellers, mange fine tips her da sånn bølgeskvulp og peisknatringmusikk finner du forresten på Youtube.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå