Anonym bruker Skrevet 24. august 2012 #1 Skrevet 24. august 2012 Vi har nettopp kjøpt oss hus! Et skikkelig fint drømmehus. Dette har vi snakt om lenge, har gledd oss til flytting, osv, Men alt har gått så fort føler jeg! Nå sitter jeg her i stua på drømmehuset mitt, og føler ikke glede i det hele tatt. Er bare trist! Savner så sårt huset vi hadde før. Det gamle slitte upraktiske huset som låg langt utafor sentrum. Som vi ikke kunne vente å flytte fra! Har flyttet en god del ganger før, og har alltid vært i ekstase i begynnelsen. Men nå er bare alt slitsomt. Vil bare skru tiden tilbake og la alt være som før vi kjøpte huset.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2012 #2 Skrevet 24. august 2012 Kanskje du er som meg og ikke er så veldig glad i forandringer? Vi bor i en liten leilighet som vi gleder oss til å flytte fra og sparer til egenkapital. Men nå som vi har begynt å kikke på større leiligheter kjenner jeg at jeg egentlig blir litt skremt. Det er så nytt og "farlig"
Anonym bruker Skrevet 24. august 2012 #3 Skrevet 24. august 2012 Kan det skyldes at du nå ikke har noe å drømme om lenger som føles trist? Altså, er det drømmen du savner? Sånn følte jeg det ihvertfall når jeg flyttet inn i nytt hus for to år siden. det var akkurat som om huset ikke var mitt, selv om det på mange måter var et slikt hus jeg hadde drømt om. Etterhvert gikk det opp for meg at jeg ikke hadde noen husdrøm lenger. Så... da måtte jeg skape meg en ny måte å drømme på.. og for meg handlet det om innredning slik at vi som familie kunne få det hjemmekoselig her, og dessuten å ikke gjøre alt på en gang, slik at huset vokser og gror med oss som familie. Det er ikke så viktig å ha alt på stell. Det er mye jeg ønsker meg, som det liksom ikke haster så mye med. Jeg mangler litt garderobeskap, og irriterer meg over at ganske mye oppbevares i kasser fremdeles, men det er på et eller annet merkelig vis litt godt å irritere seg også:-) Vet ikke om du kjente deg igjen i dette:-)
Sillylilly Skrevet 24. august 2012 #4 Skrevet 24. august 2012 Nå aner jeg jo ikke noe om bakgrunnen - men det kan jo være flere ting som gjør at det ikke er så fint - - Kanskje har du sett for deg at alt skal bli MYE bedre bare dere flytter. Og det kan være litt av en nedtur når gresset ikke er særlig grønnere på den andre siden. - Det er slitsomt å flytte! Jeg har også flyttet mye, og det er mer og mer slitsomt (en har jo flere og flere ting). Visste du at å bytte jobb, flytte og samlivsbrudd er topp tre av mest stressende situasjoner?(har jeg lest) - Kanskje du sørger over tapet av det gamle huset? Minnene derfra? Kan kanskje høres rart ut, men det kan være vanskelig å forlate noe som har vært en stor del av livet. Det at det har gått fort har kanskje også gjort overgangen litt for brå? - Du vil komme til å elske det nye huset, tipper jeg. Når ting er i orden og dere har fått bodd dere inn. Så vil det også få sin sjarm!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå