Gå til innhold

Tenker du på ABB når folk heter Breivik?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker du på Hitler når du hører "Adolf"?? JA!

Skrevet

Nei, Breivik er et vanlig etternavn her jeg bor. Kjenner flere som heter det.

Skrevet

Gaten over her heter Breivikveien, folka som bor der har ptøvd å skifte navn på gata, mrn har fått blankt nei fra Stavanger kommune. Skulle helst sett det ble fjernet

Skrevet

Nei. Jeg forbinder ikke Breivik-navnet med han. Jeg tenker Behring Breivik i forbindelse med han

Skrevet

Gjorde det i begynnelsen, men ikke så mye nå lenger. Jobber på sykehuset og ser det navnet i papirer og på lister veldig ofte så nå tenker jeg ikke så mye over det lenger.

Skrevet

Nei, det er jo et relativt vanlig etternavn. Og stedsnavn også. Og når jeg ser ABB, så tenker jeg på firmaet og ikke terroristen. Når jeg tenker på terroristen er det Anders Behring Breivik. Tenker det er litt viktig å ikke begynne å stigmatisere folk som har samme etternavn, så derfor er det bevisst at jeg sier hele navnet hans når det snakkes om han. :)

Skrevet

Nei, tenker på ene læreren vi hadde på videregående.

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Nei. langt i fra. Breivik er et vanlig navn, Anders er et vanlig navn og som det blir sagt her, ABB er et firma.

Skrevet

Nei, for det er et helt vanlig etternavn.

Første jeg tenker på er faktisk tidligere håndballtrener Marit Breivik.

Skrevet

Nei det gjør jeg visst ikke. Møtte en Breivik her en dag, og jeg tenkte ikke et sekund på hvem han deler navn med. Det er veldig mange mennesker, og flere steder som har navnet, og de bør fortsette å hete det. Hvorfor gi tosken mer makt enn vi behøver? Skal han virkelig få eie det navnet?

Skrevet

Ja, tanken streifer meg. Men samtidig vet jeg om flere familier(ikke samme slekta)som heter det. Er nok et vanlig navn.

Syns ikke folk som heter det burde føle noe på det. Marit Breivik(tidl. landslagstrener i håndball) er en positiv assosiasjon til navnet.

Gjest Heartbroken
Skrevet

Heldigvis ikke. Og når jeg ser ABB tenker jeg på firmaet.

Skrevet

Ja, kjenner ingen som har det etternavnet. Så når jeg hører det, tenker jeg på ABB med en gang. desverre...

Skrevet

Nei

Gjest Tullmusa83
Skrevet

Er et veldig vannlig etternavn der jeg kommer fra så nei

Skrevet

Jeg kjenner ei kjempeherlig jente ved navn breivik. Så jeg må nok ha hele navnet hsns før jeg orker å ofre han en tanke. Når jeg ser ABB tenker jeg på firma.

Skrevet
Gaten over her heter Breivikveien, folka som bor der har ptøvd å skifte navn på gata, mrn har fått blankt nei fra Stavanger kommune. Skulle helst sett det ble fjernet

Kjenner 2 stk som bor i breivik veien på storhaug. Ingen av dem har sagt noe om det, tenker ikke på det når jeg hører det gatenavnet, annerledes med et navn på en person!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...