Anonym bruker Skrevet 24. august 2012 #4 Skrevet 24. august 2012 Tenker du på Hitler når du hører "Adolf"?? JA!
Anonym bruker Skrevet 24. august 2012 #6 Skrevet 24. august 2012 Nei, Breivik er et vanlig etternavn her jeg bor. Kjenner flere som heter det.
3 nøtter til Askepott Skrevet 24. august 2012 #7 Skrevet 24. august 2012 Gaten over her heter Breivikveien, folka som bor der har ptøvd å skifte navn på gata, mrn har fått blankt nei fra Stavanger kommune. Skulle helst sett det ble fjernet
Teline Skrevet 24. august 2012 #8 Skrevet 24. august 2012 Nei. Jeg forbinder ikke Breivik-navnet med han. Jeg tenker Behring Breivik i forbindelse med han
❤lille stjerne❤ Skrevet 24. august 2012 #10 Skrevet 24. august 2012 Gjorde det i begynnelsen, men ikke så mye nå lenger. Jobber på sykehuset og ser det navnet i papirer og på lister veldig ofte så nå tenker jeg ikke så mye over det lenger.
Cimorene Skrevet 24. august 2012 #11 Skrevet 24. august 2012 Nei, det er jo et relativt vanlig etternavn. Og stedsnavn også. Og når jeg ser ABB, så tenker jeg på firmaet og ikke terroristen. Når jeg tenker på terroristen er det Anders Behring Breivik. Tenker det er litt viktig å ikke begynne å stigmatisere folk som har samme etternavn, så derfor er det bevisst at jeg sier hele navnet hans når det snakkes om han.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2012 #12 Skrevet 24. august 2012 Nei, tenker på ene læreren vi hadde på videregående.
Gjest ronja røverdatter Skrevet 24. august 2012 #13 Skrevet 24. august 2012 Nei. langt i fra. Breivik er et vanlig navn, Anders er et vanlig navn og som det blir sagt her, ABB er et firma.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 24. august 2012 #15 Skrevet 24. august 2012 Nei, for det er et helt vanlig etternavn. Første jeg tenker på er faktisk tidligere håndballtrener Marit Breivik.
Musemorbr / Skrevet 24. august 2012 #17 Skrevet 24. august 2012 Nei det gjør jeg visst ikke. Møtte en Breivik her en dag, og jeg tenkte ikke et sekund på hvem han deler navn med. Det er veldig mange mennesker, og flere steder som har navnet, og de bør fortsette å hete det. Hvorfor gi tosken mer makt enn vi behøver? Skal han virkelig få eie det navnet?
Anonym bruker Skrevet 24. august 2012 #18 Skrevet 24. august 2012 Ja, tanken streifer meg. Men samtidig vet jeg om flere familier(ikke samme slekta)som heter det. Er nok et vanlig navn. Syns ikke folk som heter det burde føle noe på det. Marit Breivik(tidl. landslagstrener i håndball) er en positiv assosiasjon til navnet.
Gjest Heartbroken Skrevet 24. august 2012 #20 Skrevet 24. august 2012 Heldigvis ikke. Og når jeg ser ABB tenker jeg på firmaet.
Von Hertelhofen Skrevet 24. august 2012 #21 Skrevet 24. august 2012 Ja, kjenner ingen som har det etternavnet. Så når jeg hører det, tenker jeg på ABB med en gang. desverre...
Gjest Tullmusa83 Skrevet 24. august 2012 #23 Skrevet 24. august 2012 Er et veldig vannlig etternavn der jeg kommer fra så nei
Vårbarnet med to små Skrevet 24. august 2012 #24 Skrevet 24. august 2012 Jeg kjenner ei kjempeherlig jente ved navn breivik. Så jeg må nok ha hele navnet hsns før jeg orker å ofre han en tanke. Når jeg ser ABB tenker jeg på firma.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2012 #25 Skrevet 24. august 2012 Gaten over her heter Breivikveien, folka som bor der har ptøvd å skifte navn på gata, mrn har fått blankt nei fra Stavanger kommune. Skulle helst sett det ble fjernet Kjenner 2 stk som bor i breivik veien på storhaug. Ingen av dem har sagt noe om det, tenker ikke på det når jeg hører det gatenavnet, annerledes med et navn på en person!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå