Anonym bruker Skrevet 24. august 2012 #1 Skrevet 24. august 2012 Han er 2 mnd og sover fint lite på dagtid. Har om jeg er heldig 2 x 30 minutter. Pluss noen ti-minutters dupper i armene mine (våker som regel når jeg legger han ned. ) Om vi er ute og triller så kjempevræler han hele tiden, desperat etter å komme opp i armene mine. Så derfor er vi lite ute. Blir det bedre etterhvert? Er jo koselig å trille sammen med venninner, men akkurat nå er det bare pes for oss begge..
♥ Løvemamma ♥ Skrevet 24. august 2012 #2 Skrevet 24. august 2012 bæresjal, http://www2.tettinntil.no/ er kan du nok få en del tips. Ellers kan jeg varmt anbefale Manduca bæresele, ergoselen er nokså lik og begge har korrekt bærestilling for de små, husk nyfødtinnlegg. (Manduca har dette integrert, usikker på Ergo) Bær kos deg å ha armene fri samtidig. Gull vært, jeg bærer min lille på 2,5år ennå hvis det trengs så er veldig gla i min Manduca.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2012 #3 Skrevet 24. august 2012 Her ble det ikke bedre før han var 7-8mnd og satt i sportsvogn. Kunne sikkert byttet til sportsvogn lenge før, men jeg ville ikke. Han elsker å se på ting, og at vi snakker om ting. Nå elsker han vognen og trilleturer. Han er egentlig litt for stor til det, men kan fint sitte lenge i vogna før han kommer på at han har ben. (Han er 2,5 nå) Det som hjalp liiiitt her var å bygge opp bagvognen litt, sånn at han så hva som skjedde. Hadde emmaljunga, og den har ryggstøtte under, den ble litt bratt, så lagde den mindre flat ved hjelp av dyne. Tror og a det kan være lurt å få han til å sove mer en 30min x2 om dagen. Har du prøvd å legge han i vugge\sprinkelseng og at han kan sove litt der? Hvertfall en god og lang lur i løpet av dagen, så kan han heller ha en liten lur et par ganger i vogn. Så har du jo div bæreseler og sjal som kanskje kan være noe. Da er han jo nær deg hele tiden, og du får kommet deg ut av huset.
Hybelkanina Skrevet 24. august 2012 #4 Skrevet 24. august 2012 Høres kjent ut. Min første var slik. Helt håpløst og jeg prøvde alt. Til slutt var det bare å gi opp, skulle vi ut på noe måtte jeg bruke bæresjal. Da sov han som en stein, men måtte altså inntil meg for å klare å sove. Samme var det hjemme, han sovnet på fanget, og våknet så fort jeg la ham ned. Det ble bedre, men han var 5 mnd før vi hadde vår første skikkelige trilletur som både han og jeg synes var ok. Når barselgruppa skulle på trilletur måtte jeg bare gi opp og bli hjemme.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2012 #5 Skrevet 24. august 2012 Hørtes veldig kjent ut. Min likte heller ikke trilleturer og sov fint lite på dagtid. Når han ble større begynte vi å legge ham inne på soverommet sitt til hovedblundene sine og da tok sovinga seg opp. Men før det så var kun nærhet som gjaldt. han krevde å bli bært overalt og jeg fikk ikke engang laget meg mat på kjøkkenet uten hylskriking fra baby. Etterhvert kjøpte vi oss manduca, og den har vært gull verdt! Angrer på at vi ikke kjøpte den tidligere. Nå venter vi nr 2 og har kjøpt et bæresjal også, tenker at bæresjalene er bedre for nyfødte fordi de er mer stødig og holder barnet bedre på plass, så kan vi gå over til Manducaen etterhvert. Forresten ble det også bedre med soving i vogna når vi gikk over til sportsdel. Tror det hadde både med alderen (ca. 7 mnd) og at han fikk mer utsikt. Før dette og spesielt de første månedene var det bare hyling i vogna.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2012 #6 Skrevet 24. august 2012 Min første også haaatet vogna! Om jeg skulle ut med vogn måtte jeg først få henne til å sovne i fanget mitt, og så kunne jeg kaaanskje klare å lirke henne ned uten at hun våknet. Husker ikke helt hvor lenge det varte, men det ble iallefall bedre da hun ble stor nok til å kunne sitte litt. Ergoselen var også kjekk å ha. Lykke til...;-)
Iselilja Skrevet 24. august 2012 #7 Skrevet 24. august 2012 Mine har heller ikke vært vognbarn. Anbefaler Caboo close baby carrier, omtrent som et sjal men enklere å bruke. Minsten på 7 uker elsker å sitte i den. Roer seg med en gang og sover som en sten. Du kan amme med barnet i den også. http://www.caboo.info/
Anonym bruker Skrevet 24. august 2012 #8 Skrevet 24. august 2012 Han er 2 mnd og sover fint lite på dagtid. Har om jeg er heldig 2 x 30 minutter. Pluss noen ti-minutters dupper i armene mine (våker som regel når jeg legger han ned. ) Om vi er ute og triller så kjempevræler han hele tiden, desperat etter å komme opp i armene mine. Så derfor er vi lite ute. Blir det bedre etterhvert? Er jo koselig å trille sammen med venninner, men akkurat nå er det bare pes for oss begge.. Dette er som min baby var! Kan på det varmeste anbefale: -Gå til manuellterapaut. -Legge babyen på et mykere underlag(f.eks på en babydyne oppå pute i sofaen, legge en dyne over madrassen o.l)både i vogn og ellers. -Bæresjal/sele, jeg bruker manduca og babybjørn(avklart med man.terapauten-vet mange bærere har sterke meninger om bb sele.Har så og si alltid en med på tur. Noen ganger går vi heller med manducaen, uten vogn. Etter behandling gikk babyen fra å nesten ikke sove, til flere timers soving tilsammen på dagen(må ammes litt osv.innimellom og er selfølgelig endel våken enda, men kan ikke sammenlignes!)
Lykke26 Skrevet 24. august 2012 #9 Skrevet 24. august 2012 Manuellterapaut!!! Min jente var akkurat slik, sov nesten ingenting på dagen, hatet vogn og stellebordet... viste seg at hun hadde en låsning i nakken som gjorde at det var vondt for henne å ligge flatt. Etter den timen hos Manuellterapauten løste alt seg!!
Mamma til tre gutter Skrevet 24. august 2012 #10 Skrevet 24. august 2012 Min er helt lik.. Dagen er et mas å til å sovne og bruker litt tid på kvelden for natta men når han først sovner sover han 9 timer.. Men på dagen håpløst... Men tviler på at det er låsninger da ville han ikkje ha sove så godt på natta.. Og er vi på trilletur sover han når eg går men våkner med en gang vi stoppet.. Eg ser han er trøtt og vil sove men det er ett eller annet som gjer at han ikkje vil sove.. Må legge han i senge vår og amme han i søvn og lure meg ut da kan han sove et par timer men våkner ofte flere ganger... Rett og slett slitsomt...
Anonym bruker Skrevet 24. august 2012 #11 Skrevet 24. august 2012 Takk for svar og gode råd! Skal absolutt teste ut mykt underlag, og bruke mei-taien vi har mer. Dere som har hatt babyer med låsning, hvordan var de som nyfødte? Babyen min sov veeeldig godt de første ukene, men nå i de siste ukene har det endret seg. HI
Anonym bruker Skrevet 24. august 2012 #12 Skrevet 24. august 2012 # 8 igjen. Babyen sov relativt greit i starten. Var endel våken også, men fornøyd. Sov også i vogna på tur i de første ukene. Ble værre fra 2-3 mnd alder. Vi skal ha flere behandlinger. Situasjonen nå/før behandling: Kan ha plutselige skriketokter hvor han er utrøstelig. Vil helst sove på fang. "Sitter" veldig oppreist på fanget, og vil så mye som mulig opp. Dvs. helst sitte med rett rygg. Kan være vanskelig å holde eller favne i armkroken. Han sover lite og urolig, våkner lett. Tendens til bananfasong. Noen gulper mye. Vær spesielt oppmerksom ved keisersnitt, bruk av tang eller tøff fødsel o.l. Bruke meiteien høres veldig lurt ut! Lykke til!
Lykke26 Skrevet 25. august 2012 #13 Skrevet 25. august 2012 Mamma til 3 gutter: Snuppa mi sov som en stein på natten! Det fordi hun var helt utslitt når natta kom mente Manuellterapauten... Va derfor jeg ikke dro å sjekket før, hun sov jo tross alt om natten:/ Mine kjennetegn: Sov med hodet bøyd bakover, bananform Tatt med vakuum under fødselen Fikk ikke til ammingen Hatet vogn, stellebordet, bading Irritabel og viste ubehag når man skiftet bærestillig, løftet henne opp osv. Jeg ville uansett tatt turen, etter safe then sorry liksom:)
Lykke26 Skrevet 25. august 2012 #14 Skrevet 25. august 2012 Og ja, bare korte lurer på dagen om vi var heldig!!
Soveposen Skrevet 25. august 2012 #15 Skrevet 25. august 2012 Han er 2 mnd og sover fint lite på dagtid. Har om jeg er heldig 2 x 30 minutter. Pluss noen ti-minutters dupper i armene mine (våker som regel når jeg legger han ned. ) Om vi er ute og triller så kjempevræler han hele tiden, desperat etter å komme opp i armene mine. Så derfor er vi lite ute. Blir det bedre etterhvert? Er jo koselig å trille sammen med venninner, men akkurat nå er det bare pes for oss begge.. Sånn var jenta mi også! Det var umulig å komme seg ut de fire første må edene - da var det nok for mor, så jeg tok henne med til kiropraktor - og VIPS så sovna hun i vogna, nå elsker hun den (7mnd). Kanskje vert et forsøk? Hun hadde visst en skjevstilling i nakke og bekken - og med den plagen var det typisk at ungen hatet å sove i vognen (sa kiropraktor).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå