Von Hertelhofen Skrevet 24. august 2012 #1 Skrevet 24. august 2012 Har ei sta lita frøken som ikke liker å sitte / ligge i vogna si med mindre den er i bevegelse. Så kafebesøk og lignende er ofte et mareritt. Grining i barnevogna, olstring på fanget osv. Jeg får jo ikke fred til å drikke kaffen min Andre (f.eks de i barselgruppen) har babyer som sitter så fint og fornøyd og pusler med sitt i barnevognen. Hva kan jeg gjøre?
Anonym bruker Skrevet 24. august 2012 #2 Skrevet 24. august 2012 La vær å gå på cafe? Evt finn en cafe med lekerom tilgjengelig? Hadde det samme problemet her, det ble bedre når han var 6mnd+ og kunne sitte i en matstol og faktisk få noe å spise han og, da storkoste han seg. Får hun se noe når hun ligger i vogna da? Det hjalp litt her å bygge opp ryggen, slik at han kunne se ut, det funket en stund. Men han likte aldri å bare ligge i vognen da, han måtte se noe. Vi kunne aldri gå på trilleturer der han lå å sov, han måtte nemlig se..
Plutselig_gravid Skrevet 24. august 2012 #3 Skrevet 24. august 2012 haha, kjenner meg igjen:) Min første var likedan. Jeg kunne bare glemme cafeer. Husker jeg var på babytreff noen ganger. De andre babyene lå eller satt så fornøyde på det store teppet og lekte med hver sin leke.... Gutten min var overalt fra 4 mnd alder! De andre mammaene drakk kaffe og preiket, mens jeg sprang rundt som en annen tulling. Han er nå snart 9 år og eier fremdeles ikke ro i kroppen og kafebesøk er fremdeles ikke noe populært
Squirrel79 Skrevet 24. august 2012 #4 Skrevet 24. august 2012 Gikk litt i bølger for vår del. Når han var bitteliten var det ikke noe problem, men når han ble 4 mnd hadde vi samme problem - at han ikke ville ligge eller sitte stille. Vi løste det med at barselgruppa begynte å møte hjemme hos hverandre i stedet. Det var både roligere, koseligere og vi fikk prata sammen mye mer. Nå er han 3,5 år, og vi skal ha barseltreff igjen neste uke. Hjemme hos noen
Anonym bruker Skrevet 24. august 2012 #5 Skrevet 24. august 2012 Har ei sta lita frøken som ikke liker å sitte / ligge i vogna si med mindre den er i bevegelse. Så kafebesøk og lignende er ofte et mareritt. Grining i barnevogna, olstring på fanget osv. Jeg får jo ikke fred til å drikke kaffen min Andre (f.eks de i barselgruppen) har babyer som sitter så fint og fornøyd og pusler med sitt i barnevognen. Hva kan jeg gjøre? Mine barn er nå store ( minste er 4) men de har vært på kafe muligens noe slikt som 10 ganger i livet sitt. Vet ikke om de ville vært fornøyd som babyer jeg så aldri poenget med å gå på kafe og ha ungene sittende å leke i vogna når man kunne heller ta med noe og drikke eller spise og gå et sted barna kunne leke. Og når største var helt liten så måtte ho ha mat hver time på dagen og slet enormt med å finne roen og ta puppen (ho var for tidelig født) så jeg gikk aldri noe sted som helst
lille sprelle Skrevet 24. august 2012 #6 Skrevet 24. august 2012 Selv skjønte jeg aldri poenget med kafe og baby. Det er jo bare styr og tull med barn, mat/drikke osv. Hvor mange hender har man liksom? Vi klarte oss helt fint uten!
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 24. august 2012 #7 Skrevet 24. august 2012 Selv skjønte jeg aldri poenget med kafe og baby. Det er jo bare styr og tull med barn, mat/drikke osv. Hvor mange hender har man liksom? Vi klarte oss helt fint uten! Ikke jeg heller. Jeg er ingen typisk "kjerringemne", og har aldri skjønt poenget med skravling, smalltalk og cafe med venninner. hvilken utbytte har en baby av å sitte på en cafe med matlukt og innestengt luft? Istedet for å gå turer i vogna i frisk luft, bli båret i bæresjal på turer i skogen og generelt være ute? Det er kun mødre (ikke alle, men de som liker å skravle) som har utbytte av å sitte på cafe med baby.
thessi og lillemor Skrevet 24. august 2012 #8 Skrevet 24. august 2012 Samme modell her... Jeg må sprinte bydelen rundt for at hun skal synes det er ok å ligge i vogna. Ikke snakk om å rusle i rolig tempo, det er da altfor kjedelig. Ikke aktuelt å gå i butikker eller på kjøpesenter heller. Her må mor gå i raskt tempo ute i frisk luft. Liten og bestemt personlig trener Det er heller ikke noe stas å sitte på fanget på cafe. Da må jeg evt trave hit og dit i raskt tempo, ikke ideelt kombinert med kaffedrikking. Min er 3 mnd. Storesøster var akkurat lik da hun var baby. Hadde bestilt en rolig koseklump denne gangen, men det ble visst ikke slik
Von Hertelhofen Skrevet 24. august 2012 Forfatter #9 Skrevet 24. august 2012 Ja, skjønner jo at det kan være kjedelig for babyen på kafe. men det virker bare som om "alle" andre har sånne fornøyde - sitte i ro babyer, og da blir jeg så frustrert! Men da er det godt å høre at det ikke bare er min som er slik!
♣ Christiane ♣ Skrevet 24. august 2012 #10 Skrevet 24. august 2012 Her var det nesten omvendt. Hadde et barn som sov lite, ikke ville ligge i vogn, ikke tolererte at andre barn tok i ham på barseltreff uten å gråte. Men, å sitte i vogna og titte på alt rundt seg på cafe, det var stas det, hehe.
mer enn bare mor Skrevet 24. august 2012 #11 Skrevet 24. august 2012 Må si meg enig med lille sprelle, men skjønner jo samtidig at det er kjekt å treffe barselgruppen. Hva med å invitere hjem og lage god kaffe og rundstykker hjemme, så kan barna sprelle på leketeppet?
Iselilja Skrevet 24. august 2012 #12 Skrevet 24. august 2012 Jeg har hatt fire babyer, ingen har trivdes på café. Skjønner dem godt jeg Café kan være superkoselig for voksne, men det er jo ikke akkurat noe en gjør for barnas skyld.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2012 #13 Skrevet 24. august 2012 Jeg har hatt fire babyer, ingen har trivdes på café. Skjønner dem godt jeg Café kan være superkoselig for voksne, men det er jo ikke akkurat noe en gjør for barnas skyld. hehe, enig. Cafe er forresten fordyrende og unødvendig. Det er mye mer koselig å treffes hjemme hos hverandre. Der man slipper å betale trippel pris for mat, ungene har tumleplass og så videre.
Magia Skrevet 24. august 2012 #14 Skrevet 24. august 2012 Føler med deg! Hadde en sånn baby jeg også. Dro på kafé noen ganger for det, men jeg ble bare svett og utslitt av det, så jeg måtte bare droppe det. Var vanskelig å holde kontakt med folk når jeg ikke kunne dra ut på sånne ting, så endte opp med å bli ganske ensom i permisjonen :/
Love my kidz Skrevet 24. august 2012 #15 Skrevet 24. august 2012 Lik erfaring her også. Kaffen ble ofte kald Litt mer seriøst; følte det som et problem at jeg ikke fikk sitte å kose meg med kaffe og skravvel når de andre babyene var rolig. Vi gjorde jo helt like ting med babyene våre, men bare min var totalt misfornøyd. Det rare var..... at han stortrivdes når jeg var ALENE på kafe med ham Var urolig ja, men sutret ikke på samme måten. For å gjøre lang historie kort, så viser det seg at han er autist. Klart han ikke likte seg på slike sosiale ting der jeg ble "annerledes" pga jeg ga ham mindre oppmerksomhet. Han har aldri tålt at jeg prater med andre folk. Den dag i dag drar han i meg hvis jeg stopper opp for bekjente på gata. Jeg sier selvfølgelig ikke at deres unger som er urolige på kafe er autister, men kanskje de ikke liker at oppmerksomheten de er vant til fra dere blir delt med noen?
Anonym bruker Skrevet 24. august 2012 #16 Skrevet 24. august 2012 Føler med deg! Hadde en sånn baby jeg også. Dro på kafé noen ganger for det, men jeg ble bare svett og utslitt av det, så jeg måtte bare droppe det. Var vanskelig å holde kontakt med folk når jeg ikke kunne dra ut på sånne ting, så endte opp med å bli ganske ensom i permisjonen :/ Er det slutt på å dra på besøk til hverandre i 2012? Har inntrykk av at folk ikke lenger vil slippe venner/bekjente inn i sitt hjem, og heller treffes ute?
Love my kidz Skrevet 24. august 2012 #17 Skrevet 24. august 2012 (endret) Er det slutt på å dra på besøk til hverandre i 2012? Har inntrykk av at folk ikke lenger vil slippe venner/bekjente inn i sitt hjem, og heller treffes ute? Vi gjorde vel mye begge deler vi i allefall. Barselgruppen var mest hjemme hos hverandre, men med noen venninner så varierte vi litt, spesielt hvis vi uansett hadde noen ærend i butikker/apotek. Endret 24. august 2012 av Love my son
Magia Skrevet 24. august 2012 #18 Skrevet 24. august 2012 Føler med deg! Hadde en sånn baby jeg også. Dro på kafé noen ganger for det, men jeg ble bare svett og utslitt av det, så jeg måtte bare droppe det. Var vanskelig å holde kontakt med folk når jeg ikke kunne dra ut på sånne ting, så endte opp med å bli ganske ensom i permisjonen :/ Er det slutt på å dra på besøk til hverandre i 2012? Har inntrykk av at folk ikke lenger vil slippe venner/bekjente inn i sitt hjem, og heller treffes ute? Tja, det er kanskje ikke helt slutt på det, men til en viss grad ja. I hvert fall med folk man ikke kjenner veldig godt. Man blir liksom kjent ute et sted, og så etter en stund får man komme hjem. Sært
Gjest Tullmusa83 Skrevet 24. august 2012 #19 Skrevet 24. august 2012 Her hadde vi barseltreffene hjemme hos hverandre. Tok på omgang i gruppa hvem som var vertinne. Kafe med en våken baby som er begynt å leke for seg selv må jo være utrolig kjedelig for baby. Min ville aldri suttet i ro.
2 hjertegull :) Skrevet 24. august 2012 #20 Skrevet 24. august 2012 ''babyen vil ikke sitte i ro på fanget, så jeg får ikke drukket kaffen min'' - finnes det virkelig noen som drikker varm kaffe med baby/barn på fanget? *jøss*
Von Hertelhofen Skrevet 24. august 2012 Forfatter #21 Skrevet 24. august 2012 [quote name=2 hjertegull ' timestamp='1345817179' post='144488164] ''babyen vil ikke sitte i ro på fanget, så jeg får ikke drukket kaffen min'' - finnes det virkelig noen som drikker varm kaffe med baby/barn på fanget? *jøss* Snakk om å gjøre en fjær om til syv høns. Så dumt at jeg ikke kan bli sint på deg....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå