Gå til innhold

Når begynner jentene deres med topp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min som snart fyller ni, sier at nesten alle de andre jentene i klassen (4. klasse) har begynt med topp (altså "forstadiet" til bh), og at vi er nødt til å kjøpe... Jeg ser ikke nødvendigheten av det, siden jenta mi er helt flat, og det er da virkelig nesten alle de andre jentene i klassen også. Er det virkelig sant at nesten alle fjerdeklassingene bruker topp, uavhengig av om de har begynt å få pupper eller ikke?

Jeg mistenker vel egentlig at min datter bare er veldig misunnelig på de som begynner å komme i puberteten, for hun har gang på gang bedt meg se at hun ikke er helt flat lengre, og jeg ser, men kan bare se at hun har like lite pupper som hun alltid har hatt... Er det "in" å ha pupper i 4. klasse nå? Jeg begynte vel selv å få pupper som 10-åring, og syntes at det var dødsflaut, men tidene kan ha forandret seg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I den alderen er det stas å gjøre seg voksnere enn man er.

Skrevet

Jupp, helt vanlig her. Fordi de pedofile ikke skal se niplene til ungene, visstnok. Det er hvertfall grunnen på den kristne privatskolen borti gata.

Forøvrig får ikke min 3.klassing sånt, hva skal hun nå med det? Det er ikke en pupp i sikte.

Venninna mi tror dattra hennes begynner å få pupper, men det er bare fordi jenta er litt lubben at det kan se sånn ut. Så hun Må gå med topp, hun har jo pupper!! (les med ironi)

Skrevet

Nå har jeg gutt da, i 6.klasse, men jeg har venninner med jenter på samme alder.

De har begynt med slike litt trange trøyer og topper under klærne mellom 4. og 5.klasse. Tror de fleste i 6.klasse har det, pupper eller ei.

Spiller det egentlig noen rolle da, det er jo ikke en polstret bh det er snakk om men en topp. Om det er stas med todelt undertøy ser jeg ikke helt problemet, jeg hadde kjøpt det. Det er slike det er snakk om er det ikke?

http://www.hm.com/no...article=97434-C

Eller du kan jo begynne pent og kjøpe noen trøyer isteden, det bruker jentene mine på 3 og 5 under klærne nå på høsten og vinteren...

http://www.hm.com/no...article=02336-A

Gjest Heartbroken
Skrevet

Tidene forandrer seg, ja. Heldigvis! Nå er det ikke flaut å få pupper lenger og det må da bare være positivt?

Min datter begynte å få antydning til bryster rundt tiårsalderen og fikk da topper fra HM o.l. Det hadde ingenting med frykten for pedofile å gjør (!?) men for å slippe kommentarer fra små hormonbomber på samme alder + at hun ikke følte seg vel uten.

Det verste jeg vet er når foreldrenes prinsipper går ut over barnas velvære og selvfølelse. Hvor farlig kan en liten topp være, egentlig?

Skrevet
Tidene forandrer seg, ja. Heldigvis! Nå er det ikke flaut å få pupper lenger og det må da bare være positivt? Min datter begynte å få antydning til bryster rundt tiårsalderen og fikk da topper fra HM o.l. Det hadde ingenting med frykten for pedofile å gjør (!?) men for å slippe kommentarer fra små hormonbomber på samme alder + at hun ikke følte seg vel uten. Det verste jeg vet er når foreldrenes prinsipper går ut over barnas velvære og selvfølelse. Hvor farlig kan en liten topp være, egentlig?

Hehe. Var jeg som skrev det om de pedofile. Min venninne som har barn på denne private skolen mener nemlig at man må dekke seg til der og, ellers kommer de pedofile til å sikle på datteren hennes. Jeg har forsøkt å si at de pedofile ikke nødvendigvis tenner på ALLE barn, på samme måte som hun ikke tenner på ALLE menn, men det går visst ikke helt inn.

Skrevet
Nå har jeg gutt da, i 6.klasse, men jeg har venninner med jenter på samme alder. De har begynt med slike litt trange trøyer og topper under klærne mellom 4. og 5.klasse. Tror de fleste i 6.klasse har det, pupper eller ei. Spiller det egentlig noen rolle da, det er jo ikke en polstret bh det er snakk om men en topp. Om det er stas med todelt undertøy ser jeg ikke helt problemet, jeg hadde kjøpt det. Det er slike det er snakk om er det ikke? http://www.hm.com/no...article=97434-C Eller du kan jo begynne pent og kjøpe noen trøyer isteden, det bruker jentene mine på 3 og 5 under klærne nå på høsten og vinteren... http://www.hm.com/no...article=02336-A

Det er disse som blir brukt her....http://www.hm.com/no...article=97434-B

Da er det bedre med den du linker til. Her flyr de rundt og viser hverandre "bh'n", for det er jo det de kaller det...

Skrevet

Her er det ei i 2. klasse som går med "bh", som ho kaller det.

Jenta mi på seks har bikini, med topp, men det var fordi vi fikk den, og ho så den før meg. Hadde nok ikke kjøpt det selv.

Skrevet

La de holde på ;)

Så deilig at de har et helt avslappet forhold til dette og kan snakke med venninner om det og vise frem.

Husker med skrekk og gru hvordan barneskolen var da jeg var på den alderen, de stakkarene som fikk pupper først gikk krumrygget i store gensere og var dødsflaue.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...