Gå til innhold

ABB dømt til forvaring

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

21 års forvaring er landets strengeste straff så det var en passende straff

Skrevet

Firma dømt til forvaring. Har jeg ALLDRIG hørt om!

Skrevet

Men "ALLDRIG", det har du hørt om?

Skrevet

Alldrig?

Skrevet

Litt teit å spøke om dette kanskje?!

Skrevet

Kjempe bra! Ikke minst fordi han blir låst inne på livstid, men og fordi hadde han blitt dømt utilregnelig så kunne dette ha ført til at hans likesinnede rett og slett hadde klikka, for hvem er det som liker å få sine meninger og seg selv sett på som psyke? Sikker på at det hadde ført til flere terrorhendelser! Og psykiatrien hadde knekt i to her, oppvaskmøte deluxe!

Skrevet

Nå blir det hele 21 år til det skal være ny høring for at han skal få prøve seg på å slippes fri, mot bare 3 år hvis han var utilregnelig. Det ville tatt mye hardere på alle om vi skulle måtte kjøre en runde hvert tredje år.

Skrevet
Nå blir det hele 21 år til det skal være ny høring for at han skal få prøve seg på å slippes fri, mot bare 3 år hvis han var utilregnelig. Det ville tatt mye hardere på alle om vi skulle måtte kjøre en runde hvert tredje år.

Det var vel en minstetid på 10 år - altså at det kan komme en ny høring da?

Skrevet
ALLTID to L'er i alltid og ALDRI to L'er aldri. Grei regel å huske ;)
Skrevet

Jeg tror ikke det automatisk blir ny høring etter minstetiden, men at han fra da av kan søke om å få sin sak behandlet. Jeg tviler likevel på at det vil skje, da det neppe vil være noe som tilsier at det er grunn til det. Uansett blir det en kortere affære enn om man igjen skulle vurdere tilregnelighet. Om han finner Gud, og blir en angrende synder, tror jeg likevel ikke den mannen noen gang slipper ut igjen.

Skrevet

Et fengselsår er bare 10 mnd da så han vil jo være ferdig med sine 21 år om 17,5 år.

langt fra nok straff for alle liv han har tatt, og skaden han har gjort på menneskers sinn (de overlevende og de mennesker som mistet noe) samt det faktum at han har gjort skade for millioner av kroner med denne bomben sin.

Bra han fikk strengeste straff man kan få men det er egentlig helt latterlig at han i hele tatt skal kunne gå rundt som fri mann igjen etter hva han har gjort.

Skulle fått straff som livstid i amerikanske fengsler hvor det faktisk betyr at man må sitte inne resten av livet og ikke kan kose seg med alene rom og data/Internett/spilling også videre for å få dagene til å gå.

Norges fengselsystem/rettssystem og straffer for kriminelle er bare latterlig og det kommer godt fram i denne saken syntes jeg.

Skrevet

Han kommer nok aldri ut igjen. Påtalemyndighetene kommer til å forlenge forvaringen til evig tid. Forvaring er den eneste måten vi kan bli kvitt sånne farlige forbrytere slik at vi slipper å være redd for at han kommer ut i samfunnet igjen.

Skrevet
Et fengselsår er bare 10 mnd da så han vil jo være ferdig med sine 21 år om 17,5 år. langt fra nok straff for alle liv han har tatt, og skaden han har gjort på menneskers sinn (de overlevende og de mennesker som mistet noe) samt det faktum at han har gjort skade for millioner av kroner med denne bomben sin. Bra han fikk strengeste straff man kan få men det er egentlig helt latterlig at han i hele tatt skal kunne gå rundt som fri mann igjen etter hva han har gjort. Skulle fått straff som livstid i amerikanske fengsler hvor det faktisk betyr at man må sitte inne resten av livet og ikke kan kose seg med alene rom og data/Internett/spilling også videre for å få dagene til å gå. Norges fengselsystem/rettssystem og straffer for kriminelle er bare latterlig og det kommer godt fram i denne saken syntes jeg.

å bli dømt til forvaring er noe helt annet enn å bli dømt til ordinær fengelsstraff.

Norge har ikke strengere dom enn 21 år, men det betyr ikke at han er en fri mann etter 17,5 år som du sier (eller egentlig 16,5, siden de trekker fra tiden han har sittet i varetekt). Denne mannen vil nok aldri komme ut igjen.

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet
Et fengselsår er bare 10 mnd da så han vil jo være ferdig med sine 21 år om 17,5 år. langt fra nok straff for alle liv han har tatt, og skaden han har gjort på menneskers sinn (de overlevende og de mennesker som mistet noe) samt det faktum at han har gjort skade for millioner av kroner med denne bomben sin. Bra han fikk strengeste straff man kan få men det er egentlig helt latterlig at han i hele tatt skal kunne gå rundt som fri mann igjen etter hva han har gjort. Skulle fått straff som livstid i amerikanske fengsler hvor det faktisk betyr at man må sitte inne resten av livet og ikke kan kose seg med alene rom og data/Internett/spilling også videre for å få dagene til å gå. Norges fengselsystem/rettssystem og straffer for kriminelle er bare latterlig og det kommer godt fram i denne saken syntes jeg.

Han kan bli sittende lengre enn det. Ved forvaring kan retten etter begjæring fra påtalemyndigheten likevel ved dom forlenge den fastsatte rammen med inntil 5 år av gangen, så i realiteten så kan han bli sittende til han er rundt 75 år

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Det spiller forsåvit ingen rolle om han slipper ut etter soning eller ikke. Dør han ikke bak murene dør han når han kommer ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...