Gå til innhold

Et barn med far og et barn med donor??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Min herlige datter er 6 år. Jeg har lenge ønsket meg et barn til og for å slippe å gå igjennom dette med delt omsorg og den problemantikk det innebærer å ikke ha barnet sitt 100% har jeg i flere år tenkt over et donor barn.

 

Jeg er klar over at dette også kan by på problemstillinger og disse er nøye tenkt igjennom.

 

Det jeg lurer på er om det er noen andre der ute som har donor barn men også barn fra før eller etter med en pappa dere har vært sammen med.

 

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! :) jeg har ei datter som blir 5 når før min jente nr 2 blir født. Nr 1 er fra et tidligere forhold, nr 2 med donor! Hvordan det vil bli gjenstår enda og ser, alle rundt oss tar det iallfall helt fint, hvordan barnet tar det vil tiden vise! Men det tar jeg med godt mot! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Tusen takk for at du svarte. Nå ble jeg så glad, spent og nysgjerrig.

Håper der er i orden om jeg spør deg om flere spørsmål?

 

Hvor startet din prosess og hvor lang tid tok den?

Hvilken klinikk var du ved, og vurderte du flere

Hvor mange forsøk har du prøvd, og hva er din alder?

 

Jeg er så trist for dette har vært min plan i flere år, men så kom barnefaren uventet tilbake i mitt liv etter 2 år brudd. Vi valgte å prøve på nytt og han hadde avsluttet det som var viktigs for han, business. Og var inneforstått med at jeg ville ha et barn til noe han ville hjelpe til med uansett om vi var sammen eller ei. Dette var bare et triks, nå 3 år etter vil han ikke ha flere barn. Jeg føler meg sveket, og jeg vet at denne drømmen kan jeg ikke la gå fra meg, og sitte igjen med stor anger og liten familie. Jeg vil at min datter skal ha et søsken.

 

Hva råder du meg til for å komme i gang?

 

Er det flere forum som dreier seg om dette du anbefaler, og jeg skulle gjerne like å lese om de som alt har fått donorbarn og deres videre liv.

 

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg er 40 år, og har også ei jente fra før, hun blir nesten 5 år når min donorbaby blir født. Hun gleder seg veldig til å bli storesøster!

 

Jeg kjenner meg dessverre altfor godt igjen ang. det du skriver om å føle seg sveket, og angrer bittert på de årene jeg kastet bort på mannen som er far til min datter.

Da jeg gikk fra ham, hadde jeg allerede bestemt meg for å prøve å få flere barn vha donor, selv om jeg av praktiske årsaker ventet en stund før jeg satte i gang.

 

Jeg hadde 4 inseminasjonsforsøk i Danmark, ved to ulike klinikker, før jeg begynte å undersøke ivf. Da først fikk jeg info om hormonprøver, og disse viste at mine odds for å bli gravid med egne egg ikke var særlig gode. Jeg ble gravid på første forsøk med både egg- og sæddonor :-)

 

Det er mye informasjon på nettsidene til de ulike klinikkene, og flere tråder her ang. hvordan man kommer i gang, skal se om jeg får dyttet opp noen. Jeg er ikke så ofte her inne lengre, men titter innom av og til, så du må bare spørre i vei.

ønsker deg masse lykke til, det er en spennende reise du er i ferd med å legge ut på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk , det er så godt å høre at det er flere der ute.

Hvordan tenker dere på fremtiden om hva dere skal

Si til barnet for at det skal være til beste for barnets liv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å si sannheten, dvs. være åpen om både egg- og sæddonor. Vil ikke risikere at barnet skal føle at det er noe "feil" ved måten det har blitt til, at det er noe vi ikke prater om. Vurderer faktisk å be de snakke om det i barnehagen, men får se når vi kommer så langt. Tar i alle fall ikke sjansen på å vente til barnet er i tenårene og plutselig finner ut at det er blitt til vha donor.

Har tenkt å ta det enkelt fra starten av; mamma ønsket seg så veldig en baby, men hadde ikke kjæreste, så derfor fikk jeg hjelp fra doktoren slik at du kom inn i magen min.

 

Den kommende storesøster har for øvrig spurt når babyen skal til pappa. Da jeg sa den ikke skulle det, lurte hun på hvorfor, og da sa jeg at pappa ikke vil ha flere babyer. Så lurte hun på om den skulle til farmor og farfar? Nei, tror ikke de heller vil ha flere babyer, men mormor og morfar vil! Etterpå har hun ikke spurt noe mer om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen

Tusen takk, dette var virkelig godt å lese.

Ærlighet er viktig og slik tenker jeg også . Om

Du har noen linker eller tråder du vil anbefale

Tar jeg gjerne i mot. Det varmer inni meg nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...