Gå til innhold

spennede tilbehør til kylling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte å lage kylling i helga, men trenger tips til tilbehør annet enn chips, ris og salat... Damer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du vil ha en spennende kylling vil jeg på det sterkeste anbefale å prøve denne: http://www.prior.no/...1997-12610.html :P

Det er blitt en favoritt her! Vi pleier å ha potetbåter og en god salat som tilbehør.

Skrevet

Hvordan tilberede desse da?

Skrevet

Skjær noen grønnsaker litt smått. Løk, paprika og gulrot passer f.eks bra, men ta det du har. Stek det litt i olje i panna til det blir litt mykt og gyllent. Samtidig har du satt couscous eller biltur til svekking (trenger ikke kor, bare helle på kokende vann og salt). Så blander du de grønnsaken i couscousen - maten er servert. Godt til kylling, og da gjerne litt rømme elle lignende i tillegg.

Skrevet
Skjær noen grønnsaker litt smått. Løk, paprika og gulrot passer f.eks bra, men ta det du har. Stek det litt i olje i panna til det blir litt mykt og gyllent. Samtidig har du satt couscous eller biltur til svekking (trenger ikke kor, bare helle på kokende vann og salt). Så blander du de grønnsaken i couscousen - maten er servert. Godt til kylling, og da gjerne litt rømme elle lignende i tillegg.
Hvordan setter man biltur til svelling da? hehe :)

Og råstekte poteter, eller bakte poteter er også godt :)

Skrevet

"biltur til svekking" ble jo litt morsomt da, litt av en middag ;)

Vi lager en fløtesaus av og til, det er veldig godt.

Kutt kyllingen i strimler og stek i pannen med salt og pepper, legg til side

Kutt grønnsaker du liker i biter/strimler og stek i pannen, vi bruker gjerne paprika, løk, squash og sopp.

Bland grønnsaker og kylling i en stor panne eller gryte og tilsett matfløte, varmt vann med et par buljongterninger og litt soyasaus. Krydre med salt, pepper og ingefær.

Server med pasta og litt godt brød.

Skrevet

dette er en av våre favoritter:

kyllingfilet med bacon, sopp, løk, fløtesaus og båtpoteter/småpoteter. DET er godt det;) har gjerne litt salat til også om vi er i rette humøret;)

Til båtpotene er mandelpoteter best synes jeg. Partypoteter som er bittesmå er også veldig godt. som regel av slaget amandine eller anoe. lag en "marinade" av olje, salt, pepper og andre krydder/urter du liker, hiv i en brødpose sammen med potetene og vend om slik at alt blir dekt av marinaden. Stekes i forvarmet ovn på 225grader i ca 25min. (kommer an på ovn og str på potetbitene)

Tilbehører steker jeg på slutten av steketiden til potetene og fileten og dekker med alu.folie så det holder seg varmt. Baconet steker jeg helt til slutt mens fileten hviler og legger et par skiver bacon oppå fileten når jeg serverer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...