Musemorbr / Skrevet 24. august 2012 #1 Skrevet 24. august 2012 Hva går det egentlig ut på? Siden vi bor langt ute på landet, har vi ikke det her, men jeg skulle likevel gjerne ha visst hva det handler om. Hva betaler dere, og binder man seg opp på noe, eller kan man komme bare en dag, i et par timer, også om man ikke tilhører området? Leder i bhg her har faktisk flere ganger invitert oss opp for å leke når de er ute, noe vi også benyttet oss av en gang, men ikke gjør igjen da de andre ansatte virket som de så det som frekt og ikke trodde på at vi hadde blitt invitert. Leder var ikke der selv akkurat da, og de var direkte sure da jeg sa at han ikke skulle gå der i år. Tenker på om vi kanskje skal sjekke ut sånn åpen bhg når vi er på familiebesøk i en naboby, hvis det er lov da.
me_87 Skrevet 24. august 2012 #2 Skrevet 24. august 2012 Åpen barnehage er da for alle uansett om du ikke tilhører kommunen. Det er ikke bindene og du kan komme å gå som du vil,men helst ikke mellom 11 og halv 12 for da er det samlingsstund med synging å sånt. Men du 11 og etter halv 12 så kan du komme og gå som du vil. Det koster 30 per barn hvertfall her jeg bor. Det går ut på å gi barn som ikke har fått barnehageplass en mulighet til å omgåes andre barn Jeg har selv sett at barna blir tryggere og tøffere av å gå i åpen barnehage så det blir jo greo barnehagetrening
mrsrogaland. Skrevet 24. august 2012 #3 Skrevet 24. august 2012 30 kr for en dag. Du binder deg ikke til noe. Her kan du være hele dagen uansett klokkeslett. Det er babymassasje for de små, mat og drikke, cafe en gang i uken, babysang, og lekerom for de som er litt større. På babysang synger vi, danser, regler&rim, blåser såpebobler og tar mye på kroppene til babyene. Rolig musikk og leker bruker også. Her er det ei dame som leder babysang. Hun lager et opplegg før man kommer, også gjennomfører vi det. Etter det kan du enten gå hjem eller sitte å skravle med de andre mødrene. Det er veldig hyggelig, ingen forpliktelser, og man blir tatt godt i mot.
Lettie Skrevet 24. august 2012 #4 Skrevet 24. august 2012 Her kan man komme uansett kl-slett, i åpningstiden så klart. Har aldri betalt noe (?). Får lunsj og er litt forkskjellig opplegg. Fint sted å møte nye venner både for foreldre og barn.
L-8 Skrevet 24. august 2012 #5 Skrevet 24. august 2012 Her hvor jeg bor har vi flere åpne barnehager. Koster ingenting, men man betaler litt for kaffe eller mat. Møte andre barn og foreldre i permisjon, noen ganger opplegg, andre ganger fri lek. Samlingsstund med sang og sånt. Et tilbud vi har benyttet mye!
Musemorbr / Skrevet 25. august 2012 Forfatter #6 Skrevet 25. august 2012 Takk dere. Vi kommer sikkert til å droppe inn en dag vi er i den byen. Det høres jo koselig ut.
me_87 Skrevet 25. august 2012 #7 Skrevet 25. august 2012 Det er visst forskjellig fra hver barnehage for her må vi ta med mat selv men drikke som kaffi og å te er gratis. Her er det heller ikke babymassasje eller noe lekerom,men veldig koselig uansett Her er de minste babyene i åpen barnehage 5 mnder så alderen på barna som går der varierer veldig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå