Gå til innhold

Jeg er så lei av å ha rosacea :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det påvirker virelig hverdagen min.

Jeg begynner på skolen på mandag, noe jeg egentlig så fram til. Men pga denne ``lidelsen`` gruer jeg meg. har egentlig ikke lyst til å gå ut, jeg ser helt jævlig ut.

Ikke kan jeg skjule det på noen måte heller da jeg reagerer veldig på sminke.

(det kan være pga. rosaceaen)

Øynene også sliter jeg veldig med. er rØd rundt og de klØr og klØr.

er virkelig vondt.

Har lest litt på nettet og der står det at rosacea kan påvirke Øynene.

Har tenkt å bestille legetime etterhvert (har akuratt byttet fastlege, så den nye trer i kraft fra 1.9 )

Har tenkt til å be om henvisning til hudlege, og prØve å få igang en behandling.

Men trur dere det er lurt at jeg får en henvisning til en Øyelege også, så kanskje jeg blir kvitt det Øyeproblemet. ? (tilfelle det tar lang tid fØr jeg kan få behandlig for rosacean ? )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

<p>Hva er rosacea? Aldri hørt om. Åssen utarter det seg?</p>

<h1 class="ipsType_pagetitle">

</h1>

Skrevet

Jeg har det.

skikkelig plagsomt ja, følte meg ikke akkorat vakker nei :(

Fikk antibiotika av legen, skal tas i 50 dager. Etter bare noen dager merket jeg forandring, og nå er jeg helt fin i ansiktet :)

Trengte ikke noe hudlege, fastlegen fikser det ;)

Håper det ordner seg for deg også

Skrevet

prøvd Rozex salve? Den er få salver som hjelper, reseptbelagt, men det får du fra legen. Hva med mineral-makeup? i.d eller sheer cover? skal i utgp ikke irritere.

Skrevet
Jeg har det. skikkelig plagsomt ja, følte meg ikke akkorat vakker nei :( Fikk antibiotika av legen, skal tas i 50 dager. Etter bare noen dager merket jeg forandring, og nå er jeg helt fin i ansiktet :) Trengte ikke noe hudlege, fastlegen fikser det ;) Håper det ordner seg for deg også

Takk for svar.

Nå ble jeg noen kilo lettere ;)

Da skal jeg høre om jeg kan få antibiotikakur . Håper virkelig det hjelper. Gjør det ikke det, må jeg ty til andre metoder. Laser etc. Håper virkelig jeg slipper det.

Var du VELDIG rød? Jeg er i absolutt hele ansiktet :/

Også om du dusjer, er i sola osv. merker du ingenting lenger ?

Skrevet

Rosacea skal jo behandles. Det skal vel egentlig holdes i sjakk så mye som mulig for å hindre at det går i øyene og nesen. Altså at det går sånn inn i nesen at det oppstår sånn boblenese. Jeg har rosacea selv, men har fått behandling, og tar nå lase en gang i året for å holde det under kontroll. Bar du vært å lest på rosacea foreningen ? www.rosacea.org ? Har du prøvd grønn fuktighetskrem ? De har på apoteket med forskjellige grader grønnfarge. For øyene så kan det være at du må til øyelege, men det kommer jo an på hvor angrepet du er på øyene, men det avgjør jo legen om han vil henvise deg dit. Det er en skikkelig børke ting å ha... Men det forsvinner ikke av seg selv. Så gå å hør med legen hvilke alternativer som han anbefaler å prøve. Men best er det å komme til hudlegen.

Skrevet
prøvd Rozex salve? Den er få salver som hjelper, reseptbelagt, men det får du fra legen. Hva med mineral-makeup? i.d eller sheer cover? skal i utgp ikke irritere.

Har fått tips om den salva før, så har skrevet den opp.

Skal høre om jeg kan få resept på den å.

Mineral makeup har jeg ikke prøvd, har tenkt til å gjøre det.

Har VELDIG følsom hud, reagerer tilogmed på uparfymerte renseprodukter fra apoteket.

Hvor får jeg kjøpt det? Vil helst ikke bestille på nett.

Skrevet
Jeg har det. skikkelig plagsomt ja, følte meg ikke akkorat vakker nei :( Fikk antibiotika av legen, skal tas i 50 dager. Etter bare noen dager merket jeg forandring, og nå er jeg helt fin i ansiktet :) Trengte ikke noe hudlege, fastlegen fikser det ;) Håper det ordner seg for deg også
Takk for svar. Nå ble jeg noen kilo lettere ;) Da skal jeg høre om jeg kan få antibiotikakur . Håper virkelig det hjelper. Gjør det ikke det, må jeg ty til andre metoder. Laser etc. Håper virkelig jeg slipper det. Var du VELDIG rød? Jeg er i absolutt hele ansiktet :/ Også om du dusjer, er i sola osv. merker du ingenting lenger ?

Nå er jeg ikke ferdig med antibiotikaen enda, så vet jo ikke hvordan det blir etterpå, men Nå merker jeg ingen ting :)

jeg var ikke så plaget rundt øynene, var bare i dårlige perioder jeg merket litt der. Ellers var jeg rød stort sett over hele ansiktet.

men det gikk jo veldig i perioder, av og til var det ikke så ille og av og til så jeg ikke ut.

Skrevet
Rosacea skal jo behandles. Det skal vel egentlig holdes i sjakk så mye som mulig for å hindre at det går i øyene og nesen. Altså at det går sånn inn i nesen at det oppstår sånn boblenese. Jeg har rosacea selv, men har fått behandling, og tar nå lase en gang i året for å holde det under kontroll. Bar du vært å lest på rosacea foreningen ? www.rosacea.org ? Har du prøvd grønn fuktighetskrem ? De har på apoteket med forskjellige grader grønnfarge. For øyene så kan det være at du må til øyelege, men det kommer jo an på hvor angrepet du er på øyene, men det avgjør jo legen om han vil henvise deg dit. Det er en skikkelig børke ting å ha... Men det forsvinner ikke av seg selv. Så gå å hør med legen hvilke alternativer som han anbefaler å prøve. Men best er det å komme til hudlegen.

Var å kjøpte en grønn fuktighetskrem i dag. Den skjulte ingenting for meg hvertfall... Har brukt rimelig mye penger nå, på produkter som ikke har virket. Så får bare komme meg til legen.

Har ikke vært innom den sida før, forresten engelsk kunnskapene er ikke het på topp her i gården :P

Har vært innom mange andre sider om rosacea. Fått lest en del om det. ( Har ikke fått bekreftet at det er rosacea jeg har, da jeg ikke har vært hos legen med det ennå. Men jeg egentlig rimelig sikker, da alle symptomer stemmer.)

Mulig jeg kan få antibiotika kur, også laserbehandling en gang iblandt. Gjør virkelig alt for å bli kvitt det...

Skrevet
Takk for svar. Nå ble jeg noen kilo lettere ;) Da skal jeg høre om jeg kan få antibiotikakur . Håper virkelig det hjelper. Gjør det ikke det, må jeg ty til andre metoder. Laser etc. Håper virkelig jeg slipper det. Var du VELDIG rød? Jeg er i absolutt hele ansiktet :/ Også om du dusjer, er i sola osv. merker du ingenting lenger ?
Nå er jeg ikke ferdig med antibiotikaen enda, så vet jo ikke hvordan det blir etterpå, men Nå merker jeg ingen ting :) jeg var ikke så plaget rundt øynene, var bare i dårlige perioder jeg merket litt der. Ellers var jeg rød stort sett over hele ansiktet. men det gikk jo veldig i perioder, av og til var det ikke så ille og av og til så jeg ikke ut.

Håper det ikke kommer tilbake etter du har slutta med antibiotikaen da :)

Er hvertfall utrolig slitsomt når det påvirker øynene. Så blir nok en tur til øyelegen å.

Skrevet
lykke til, håper du også blir bra :)

Takk det samme :)

Skrevet

IKKE bruk mineralsminke! Det er mange med ømfintlig hud som reagerer på det, og reaksjonene er lite pene.. Mange tror mineralsminke er helt trygt.

Grønne pigment nøytraliserer rødhet, kjøpte du en som var grønn nok da? Har de ikke testere på sånt på apotekene?

Mvh makeupartist

Skrevet
IKKE bruk mineralsminke! Det er mange med ømfintlig hud som reagerer på det, og reaksjonene er lite pene.. Mange tror mineralsminke er helt trygt. Grønne pigment nøytraliserer rødhet, kjøpte du en som var grønn nok da? Har de ikke testere på sånt på apotekene? Mvh makeupartist

Jeg kjøpte den her :

http://www.apotek1.no/produkter/la-roche-posay-rosaliac-uv-rich-mot-rodme-40ml-903549p

Den er vel kanskje ikke grønn nok ?

Visste ikke at det fantes så mye annet jeg. Jeg kan spørre på apoteket neste gang.

Og det med mineral makeupen ; jeg har hørt at de som reagerer på annen sminke, ofte ikke reagerer på mineralsminke. Men har ikke peiling, så hadde vært takknemlig for svar :)

Skrevet

Send en mail til Ann Kristin Stokke. Hun er fagsjef i hudpleiefirmaet Tekon. Hun hevder at noen mineralprodukter kan hjelpe mot rosacea. Problemet er at man som forbruker ikke sitter inne med den type kunnskap selv, så mange gnir inn ansiktet med stoffer som ikke er bra og gjør vondt verre. Spør om hun kan anbefale en foundation for deg :)

Skrevet
Send en mail til Ann Kristin Stokke. Hun er fagsjef i hudpleiefirmaet Tekon. Hun hevder at noen mineralprodukter kan hjelpe mot rosacea. Problemet er at man som forbruker ikke sitter inne med den type kunnskap selv, så mange gnir inn ansiktet med stoffer som ikke er bra og gjør vondt verre. Spør om hun kan anbefale en foundation for deg :)

Hva er mailadressen hennes? :)

Skrevet
Har du prøvd den? Det står at den er fin mot lett rosacea. Vil ikke si at jeg har det, da jeg er ganske plaget :P

Har den hjemme, bruker den på rød hud ja og den virker. Den er ikke behandlende, den bare skjuler rødheten og beroliger huden. Hvis du er ute etter noe for å skjule det røde med er den topp, hvis du skal behandle huden virker den ikke så godt.

Skrevet
Har du prøvd den? Det står at den er fin mot lett rosacea. Vil ikke si at jeg har det, da jeg er ganske plaget :P
Har den hjemme, bruker den på rød hud ja og den virker. Den er ikke behandlende, den bare skjuler rødheten og beroliger huden. Hvis du er ute etter noe for å skjule det røde med er den topp, hvis du skal behandle huden virker den ikke så godt.

Skal bare ha noe å skjule med.

Kur for å behandle det får jeg hos legen :)

Den jeg kjøpte her om dagene funket hvertfall ikke, men kanskje denne gjør det... kan jo prøve :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...