Anonym bruker Skrevet 23. august 2012 #1 Skrevet 23. august 2012 Sønnen vår på 8 er egentlig verdens snilleste gutt, men har de siste månedene blitt mer og mer utagerende. Han viser liten respekt, snakker stygt til oss foreldre, bryter regler osv. Han ble storebror for ikke så lenge siden og det er nok en av forholdene som spiller inn. Trenger noen råd hvis andre har vært i samme situasjon. Gir han masse oppmerksomhet, alenetid med både mor og far, forsøker å rose han masse for positiv oppførsel, men allikevel blir problemet bare større. Er opptatt av å snakke med han etter slike episoder og straff er gjerne inndratt spilletid eller andre goder uten at det hjelper nevneverdig.
Turtelduen Skrevet 4. september 2012 #2 Skrevet 4. september 2012 Hei! Vi sliter med det samme. Han har ikke fått noen ny søsken nå, men han har hatt og det stortrivdes han i. Så nå som han skal få en til om noen mnd så ser jeg for meg at han vil føle litt ansvar igjen. Han har tilogmed fått med brev fra skolen hvor det står hvordan han oppfører seg. Dette var i våres og jeg og min mann har jobbet siden med å få han på "rett kjøl". Jeg er bestemt der jeg må være bestemt. Som feks, gjøre lekser, legge seg på kvelden, ikke se for mye på tv, være lydig. På slike ting rikker jeg meg ikke og hvis han ikke hører tar jeg han med inn på rommet og snakker til han. Hvis han ikke hører da så får han sitte der litt og tenke over hva han sier og gjør. Men jeg tror mye av løsningen for vår gutt er å vise respekt for at han begynner å bli stor og begynner å få egne meninger. Så lenge jeg lar han få lov til å være seg selv uten for mange innvendinger bortsett fra når han bryter våre regler og normer så går hverdagen veldig mye bedre! Tenkte bare å dele med deg hva vi har erfart de siste mnd. Vår sønn er også veldig lett påvirkelig av andre barns oppførsel og skal tøffe seg. Dermed har vi sammen med læreren avtalt at han skal holdes unna en gutt i klassen som tydelig er dårlig "forbilde". Ikke synlig, bare kun ved at de ikke sitter ved siden av hverandre, ikke blir tatt ut i samme gruppe for ekstra undervisning osv. Og jeg føler det hjelper mye!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå