Anonym bruker Skrevet 23. august 2012 #1 Skrevet 23. august 2012 Vanlig aktivitet, jobben veksler mellom aktiv og stillesittende. Hvor mange kalorier trenger man da, og hvor mye er max dersom man vil gå ned i vekt (om man ser bort fra trening) ? Jeg spiser mellom 1300 og 1600 kalorier hver dag, men går fader ikke ned i vekt. Why ???
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 23. august 2012 #2 Skrevet 23. august 2012 Hvor mye veier du og hvor høy er du ?
Anonym bruker Skrevet 23. august 2012 #3 Skrevet 23. august 2012 Kremt. Altfor mye... Har meldt meg inn på vektklubben, og der anbefales jeg 1720 kalorier daglig og da er det regnet med en vektnedgang på 1 kg per uke, uten trening. Har brukt vektklubben og vært helt nøyaktig med alt som puttes i munnen siden ca 10 juli. Har så langt bare gått ned 1,5 kg... Siden dette ikke har gitt resultater, har jeg redusert ytterligere på kaloriene, men vil ikke så lavt at kroppen går i "krisemodus" Er 158 høy og veier nå 83 kg.
gale damen Skrevet 23. august 2012 #4 Skrevet 23. august 2012 Prøv å øke proteinmengden. Dersom du unngår glutamat, og øker andeler protein til ca 30 på bekostning av karbohydrater, kan det tenkes at du ser resultater. Dersom du ikke trener bør du ut å gå minst en halvtime hver dag :-)
L-8 Skrevet 23. august 2012 #5 Skrevet 23. august 2012 Igjen: sparemodus, sparebluss eller som du sier det krisemodus eksisterer ikke reelt sett, og er noe vi overvektige kvinner har funnet opp for å unnskylde overvekten vår. I de fleste tilfeller er "sparemodus" et resultat av at en faktisk spiser mer enn en tror.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2012 #6 Skrevet 24. august 2012 Kremt. Altfor mye... Har meldt meg inn på vektklubben, og der anbefales jeg 1720 kalorier daglig og da er det regnet med en vektnedgang på 1 kg per uke, uten trening. Har brukt vektklubben og vært helt nøyaktig med alt som puttes i munnen siden ca 10 juli. Har så langt bare gått ned 1,5 kg... Siden dette ikke har gitt resultater, har jeg redusert ytterligere på kaloriene, men vil ikke så lavt at kroppen går i "krisemodus" Er 158 høy og veier nå 83 kg. 1720 kcak for en person på 158 som ikke trener spessielt mye høres høyt ut selv om du veier en del for mye.Uten trening kan det hende det er der du bør ligge for å holde vekten stabil, i hvertfall når du er nede i normalvekt. 1600 kcal om dagen vil jeg tro gir deg en rolig vektnedgang. Om du senker det til 1300 og heller har en dag i uka da du tillater deg å spise mer (det gjør det mye enklere for meg å holde ut) vil jeg heller tro du kan gå ned 0,5 til 1 kg pr uke. øker du aktivitetsnivået ditt vesentlig kan du gå ned mer, men det skal en del til for at det skal monne. En times joggetur 5 dager i uka kan du regne med at gir deg omtrent 0,5 kg ekstra vekttap i uka så sant det ikke fører til at du spiser mer. Ut fra hva du skriver vil jeg tippe at du er litt mindre aktiv enn du tror.
Major HotLips Houlihan Skrevet 24. august 2012 #7 Skrevet 24. august 2012 En gjennomsnittlig kvinner trenger 2000 kcal hver dag. Jeg er omtrent like høy som deg og veide like mye da jeg begynte å slanke meg. Jeg hadde som mål på vektklubben å gåned 25 kilo på 25 uker og fikk anbefalt 1800 kcal hver dag. Vektnedgangen gikk sakte i begynnelsen og fikk ikke ordentlig fart på seg før jeg kom i form og begynte å ta skikkelig i på trening. Trente styrke 2x i uken og kondisjon 1 gang i uken, de andre dagene gikk jeg tur eller syklet en tur. Så jeg anbefaler deg å komme deg på trening og holde deg i aktivitet for å få fart på slankingen
Anonym bruker Skrevet 24. august 2012 #8 Skrevet 24. august 2012 Syns også 1720 kalorier hørtes litt mye ut, men rart du ikke går ned når du spiser mellom 1300 og 1600 kalorier. Hvor nøyaktig er du på å telle kalorier? Jeg er 165 cm høy, og veide 66 kg da jeg meldte meg inn i vektklubben. Når jeg nå omsider hadde bestemt meg for å bli kvitt de ekstra kiloene som hadde sneket seg på gjennom årene, ville jeg ned raskt, og hadde som mål å gå ned 7 kg på 12 uker. Da fikk jeg "tildelt" 1300 kalorier per dag, om jeg ikke trente. Trening ble det lite av, og det var et par-tre uker da det ikke var forandring på vekta. Jeg holdt meg imidlertid superstrengt til kaloriinntaket, og gikk ned alle kiloene og litt til på tilmålt tid.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2012 #9 Skrevet 24. august 2012 Så rart... jeg er 162 og veide 80 kg da jeg ble med i vektklubben. Er litt i aktivitet, men alt for lite. Fikk anbefalt 1300 for å klare å gå ned i vekt. Dette sliter jeg veeeeldig med, ligger rundt 1400 - 1500 om dagen nå. prøver å trene så mye som mulig for å gå ned
Anonym bruker Skrevet 24. august 2012 #10 Skrevet 24. august 2012 høres ut som du bør øke inntaket. har lært at om du spiser under 1400 ckal om dagen kan man faktisk gå opp i vekt.. så hold deg på 1600 hvis du også har gått ned noe til nå så stagnerer man ofte litt før vekttapet begynner igjen.. kroppen trenger tid til å bli vant til ny vekt.
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 24. august 2012 #11 Skrevet 24. august 2012 http://www.kalorikalkulator.no/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå