Anonym bruker Skrevet 23. august 2012 #1 Skrevet 23. august 2012 Samboeren hadde hund når han var barn/ungdom. Siden har han hatt lyst på ny hund. Den døde da han var tenåring Jeg har aldri hatt noe dyr i hele mitt liv..... Har en 6 åring som elsker dyr, å snakker om det hele tiden. Han har så mye omsorg å gi! Det lyser av hele gutten når det kommer en hund eller katt forbi. Men han er jo liten enda, å vet jo selvfølgelig ikke hvilket ansvar det er med dyr. Men jeg tror barn har godt av å vokse opp med dyr. Vi er i tenkeboksen fordi vi jobber jo begge 100 %, men vi har fri hver kveld og helg. Så ingen turnusjobb hos oss. Vi er glade i å gå turer, å har plass og økonomi. Vi tenker evt. på rottweiler. Noen med erfaring? Noen som ikke har hatt dyr som barn selv, men fått det som voksen? Det er jo et stort ansvar. Vi har 1 barn nå, planlegger en til om et år eller to.
fersk prøver Skrevet 23. august 2012 #2 Skrevet 23. august 2012 Hos oss er det mannen min som ikke er vokst opp med dyr.. Jeg har hatt nesten alt! Vi har i dag 2 schäfere. Vi har ikke barn selv ennå, men mange med barn rundt oss. Min erfaring med Rottweiler er at de trenger en bestemt hånd, ( dere må vise tidlig hvem som er sjefen) ellers tror jeg ikke det er noen dum familie hund, Men sånn sett lite erfaring med den rasen. men kunne absolutt tenkt meg en selv. Tror man gjerne får det man gjør det til selv.
Hubro :) Skrevet 23. august 2012 #4 Skrevet 23. august 2012 Hvis dere har både tid, økonomi og lyst ser jeg ikke hvorfor ikke dere skal få dere hund. Kanskje lese dere litt opp om hunder og den eventuelle rasen dere vil ha. Rottveilere har jeg kun gode erfaringer med som familiehunder, en herlig rase Har selv en kongepuddel på 14år og en chiuhaua/dvergpuddel-mix på 2år og kunne aldri tenkt meg et liv uten hund. Både jeg og samboeren min er enige om at vi alltid skal ha hund og når vi først har fått oss hund skal den være en del av vår familie så lenge den lever!
lille sprelle Skrevet 23. august 2012 #5 Skrevet 23. august 2012 Det er ikke noe i veien for å få hund, men husk at hund og barn ikke bør være alene i noen særlig grad før barnet blir større. Min erfaring mer rotweiler er at det kan være en ordentlig fin familiehund, men samtidig er det mange som er redde for rasen og dere bør også avtale med familie eller andre om eventuell pass av hunden hvis dere skulle finne på å dra til syden eller noe sånt de nærmeste 12 årene.
Frøken Ubesluttsom Skrevet 23. august 2012 #6 Skrevet 23. august 2012 Jeg har ikke rottwailer sjøl, men den erfaringen jeg har med de er god. Sies at det kan være en vanskelig hund å ha som førstegangshund, fordi den er litt vanskeligere å dressere enn en del andre hunder. Men absoludt en fin familiehund.
Clue Skrevet 23. august 2012 #7 Skrevet 23. august 2012 Rottweilere er først og fremst brukshunder. Får de brukt seg nok, er de også gode familiehunder. Jeg ville ikke kjøpt Rottweiler som førstegangshund. Særlig ikke i en familie der begge jobber 100%, har barn og planlegger flere. Denne rasen krever sitt, og er lett å feile med. Kjøp heller en hund med mindre aktivitetsbehov.
*Novemberprinsesse2013* Skrevet 25. august 2012 #8 Skrevet 25. august 2012 Sjekk ut rasen staffordshire bullterrier... Disse blir kalt nanny dog og er fantastisk flinke med barn :-) de blir ikke så stor heller..
Anonym bruker Skrevet 25. august 2012 #9 Skrevet 25. august 2012 Takk så mye for flere svar! Ja det er også en fin hund! Er i tenkeboksen.. Det er jo mye ansvar, å jeg har aldri eid en hund før. Litt skummelt.
*Novemberprinsesse2013* Skrevet 25. august 2012 #10 Skrevet 25. august 2012 Vi har nettopp fått oss en staffevalp, og ja er mye ansvar og slitsomt med valpe tiden.. Men jeg mener man har så mye igjen for det :-) og ikke minst at barna deres vokser opp med dyr, da får de enn sunn respekt for dyr :-)
Anonym bruker Skrevet 25. august 2012 #11 Skrevet 25. august 2012 Gratulerer med valp! Har dere hatt hund før? Samboer kan ta med seg hunden på jobb den første tiden, for de skal vel ikke være alene da. Men etterhvert kan de være hjemme mens vi er på jobb? Hva er den største utfordringen/forandringen da?
*Novemberprinsesse2013* Skrevet 25. august 2012 #12 Skrevet 25. august 2012 Jo takk for det :-) det har klart endret seg litt, vi har vært nødt å ha hun hjemme på dagtid når vi er på jobb, har vært i ett vikariat nå og har jobbet kortere dager en 7,5 timer. Hun har klart seg overraskende bra alene hjemme.. Har hun da på kjøkkenet så hun ikke kan skade seg på noe, og at hun ikke plager livet av kattene. Hehe.. Litt låst blir man jo, men er mer glede enn noe annet egentlig. Forandringene er jo at du må rett hjem etter jobb, men det har gått bra :-)
*Novemberprinsesse2013* Skrevet 25. august 2012 #13 Skrevet 25. august 2012 Glemte å svare på om vi har hatt hund før, jeg har men ikke han:-)
Anonym bruker Skrevet 25. august 2012 #14 Skrevet 25. august 2012 Ja vi reiser jo rett hjem etter jobb. Hente sønnen, å lage middag Ellers finner vi ikke på så mye sprell som en hund ikke kan være med på. Er jo mye på gåtur i helgene, å da hadde det nok vært kjempegøy for alle å ha med en hund i tillegg. Vi reiser ikke mye. Samt at hvis vi skal ut å reise så har vi noen som gjerne vil passe en evt. hund. Takk for svarene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå