Gå til innhold

Hvordan hadde dere reagert? Gå videre med dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Møtte gamle kjente i dag, hvor de lever i en fryktelig bosituasjon. De har så liten inntekt og fem barn og forsørge, at de ikke eier eget hjem. Kommunen hjelper ikke til og de sa selv at "de har det helt jævlig, så jævlig som det går an å få det til".

Ene barnet deres på 6år var til stede og hørte på alt det elendige foreldrene sa om situasjonen. De kunne fortelle at foreldrene deler soverom med to barn, og at om det skulle brenne, er det ikke rømingsvei - noe som betyr at de kommer til å brenne inne!

Dette hørte barnet på! Jeg ble helt forskrekket!! Nesten så jeg har lyst å gjøre noe, men hva?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan for lite om dette jeg. Men du kan jo høre om de har søkt om bostøtte og andre typer tilskudd man kan få gjennom nav. Så kan du evt. kjøpe noen pakker med kondomer.

Skrevet

Er det virkelig sååå ille å ikke eie et eget hjem? Vi leier også, der det så forferdelig?

Skrevet
Er det virkelig sååå ille å ikke eie et eget hjem? Vi leier også, der det så forferdelig?

Nå var det kanskje standarden på hjemme som var hovedproblemet.

Skrevet

Hvorfor har foreldrene så liten inntekt? Hvor mye er liten inntekt?

Hva er det som gjør bosituasjonen så frytelig? Trangt? fuktskader? sopp? Andre ting?

Hvorfor får de ikke hjelp av kommunen?

Og hvorfor i huleste legger de ut om bekymringene sine foran barna?

Skrevet

Jeg skulle gjerne likt å vist svarene på alle disse spørsmålene selv.

Jeg vet bare at det har prøvd i flere år å gjøre hva de kan, få hjelp av kommunen o.l.

Men det som bekymrer meg er barnas situasjon, og hvor redde de må være for alt mulig når de hører hvor "jævlig" de har det, "om vi brenner inner- så dør vi", og lignende foreldrene sier..

Nesten så jeg syntes det var barnemishandling å la barnet høre alt dette.. :/

Men jeg kjenner de knapt og bor over en times tid unna dem. Møtte de bare tilfeldig. Så jeg vet ikke mer...

HI

Skrevet

uff, stakkars lille barn:( Jeg heller nesten til en bekymringsmelding. Når foreldrene har så liten evne til å skjerme barna må de jo være helt fra seg av bekymring! Barna altså...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...