Gå til innhold

Jeg har kort lunte om dagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, til dere som er alene med barn. Av mange grunner som ikke trengs å ramses opp, men som er tatt hånd om er jeg veldig sliten om dagen.

Føler meg sliten i kropp og sjel.

Har en datter på 6 år. Og jeg kjenner meg så trist fordi jeg har så kort lunte om dagen. Når hun ikke hører på meg og jeg må gjenta meg selv 3 ganger så sprekker jeg og blir sint. Sender henne på rommet eller kjefter på henne.

Det er så trist og i dag begynte jeg å gråte. Gikk til henne og forklarte at jeg er lei meg fordi jeg kjefter på henne fordi jeg ikke ønsker det.

Og at mamma blir veldig sliten av at hun ikke hører etter.

Vet at om jeg ikke hadde de bekymringer jeg har og de arbeidsoppgaver jeg strever med som jeg ikke kan gjøre noe med akuratt nå ville jeg ha vært en tryggere og roligere mamma.

Noen som føler seg igjen, noen gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :)

Kjenner meg tidvis igjen i det du beskriver.....Har selv hatt perioder på jobb/privat som gjør at stressnivået tærer ned alle tolmodighetslagrene. For det første du er IKKE en dårlig mor. Alle foreldre har tøffe perioder der man ikke nødvendigvis er supermamma/pappa som kan bruke alle pedagogiske tips og triks i enhver sammenheng.

Når det er sagt er det viktig å gjøre noe for å komme ut av situasjonen du er i, dvs de bakenforliggende årsakene til at du er sliten, slik at denne dynamikken mellom din datter og deg ikke vedvarer.

Har du hjelp til barnepass? Kanskje du kan få litt avlastning (1-2 dager) for å hente deg litt inn, og samtidig legge en slagplan for endring?

Det kan også hjelpe å snakke med noen, en venninne/ din mor?

Lykke Lykke til!

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg kjenner meg igjen i dette ja. Tror det er veldig bra å forklare at du er sliten og ikke minst hvorfor du er sliten. Barn forstår ofte mye mer enn vi tror. Jeg er utdannet pedagog, og vi lærer at det er mye enklere å få barn til å høre etter, hvis man forklarer hvorfor de skal gjøre som de får beskjed om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...