Gå til innhold

Utdrikningslag (høy pris)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen er invitert i utrikningslag om noen uker. Problemet er at det koster så utrolig mye (synes jeg). De skal betale litt over 2000 kr på fellesen + at de må betale all drikke og mat til seg selv. Jeg synes dette er utrolig mye penger å bruke på ett døgn. Vi har ikke den beste økonomien.

Jeg har ønsket meg ny vaskemaskin i over et år da den gamle som er over 15 år gammel lekker, men vi har ikke tatt oss råd til å kjøpe ny. Jeg tenker da at det er helt horribelt å bruke ca 3000 kr på et utdrikningslag når pengene kunne vert brukt på så mye annet til hele familien.

Er jeg et grusomt menneske om jeg sier til mannen at jeg ikke vil at han skal dra i utrikningslaget?

Videoannonse
Annonse
Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Dette er alt for mye penger. DU ønsket deg vaskemaskin? Den kommer vel til nytte for hele familien, vi lever ikke på 50-tallet`? Fortell mannfolket at FøRST skal vaskemaskina kjøpes siden familien trenger den. Så kan han bruke pengene på tull og tøys hvis han fortsatt har råd til det. Har aldri hørt om utdrikningslag for 3000 kr! Bryllpsgave kommer gjerne i tillegg, reise, barnevakt osv. Nei, det høres utrolig mye ut.

Gjest Sommerfuggel i vinterland
Skrevet (endret)

1000kr- helt greit

3000kr- ikke fullt så greit

Her holder jeg med deg, hi, dette syns jeg også høres helt horribelt ut. Ihvertfall om økonomien er stram fra før :(

Endret av Sommerfuggel i vinterland
Skrevet

ALT for mye.

Var i utdrikkingslag i sommer, hvor forlover forespeilet oss 1200,- + egen mat og drikke. Det var vi flere som reagerte på, og vi endte opp på 5-800,- + mat og drikke (var noen aktiviteter som kostet, alle var ikke med på alt, og man betalte pr pers).

Vanskelig å nekte mannen din å være med, men jeg vet at ingen her i huset ville godtatt den summen.

Skrevet

2000kr er faktisk veldig mye penger for et utdrikkingslag, spesielt hvis dere ikke har 2000kr dere bare kan "kaste bort" på slike ting..

:D

Skrevet

2000kr er mye for utdrikingslag, men har en følelse at gutter bruker mye mer enn oss jenter..vi tenker veldig mye på penger generelt sett og det gjør ikke gutter.

Har en kompis som reiste på utdrikingslag og det kostet ca 8000kr..det var en helg i berlin...så de har som regel ett annet budsjett enn damer..

Skrevet

:o

Ja jeg blir sjokkert over pengebruk av og til. Er det virkelig ikke mulig å lage utdrikningslag uten at det må koste så mye? Hva mener mannen din da om å bruke så mye penger? Min mann hadde ristet på hodet og sagt til dem at det er uaktuelt å bruke så mye penger på fest.

Fortell mannen din hva du mener, og se om han er enig med deg ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...