Anonym bruker Skrevet 23. august 2012 #1 Skrevet 23. august 2012 Har en venninne som konstant skriver på fb at hun er sjåfør, så da regner jeg ikke med at hun tar opp fremmede folk utenfor utesteder etc. Hun tar jo betalt og sa her en dag at hun hadde kjørt inn over 1000 kr på en kveld ila noen timer, og det var jo bare i en og samme by. Er dette ulovlig?
Anonym bruker Skrevet 23. august 2012 #2 Skrevet 23. august 2012 Tja, å gå edru på fest, kjøre venner til byen, gå ut sammen med venner, kjøre venner hjem når byen stenger. Det er ikke pirattaxi, mener jeg, selv om vennene betaler. Men å fiske opp fremmede fra gata, eller spre mobilnr til masse mennesker for å skaffe seg kjøreoppdrag, DET er vel å regne som pirattaxi.
Subwoofer Skrevet 23. august 2012 #3 Skrevet 23. august 2012 Med en gang penger skifter eier, venner eller ukjente, så er det pirattaxi.
Frøken Ubesluttsom Skrevet 23. august 2012 #4 Skrevet 23. august 2012 Jeg kjenner en som blei tatt på fersken når han kjørte pirattaxi, i brevet han fikk fra politiet sto det at defenisjonen på piratkjøring var all kjøring mot vedlegg, som man ikke har lisens for. (Man må jo ha en lisens for å kjøre vanlig taxi) Altså dvs at å kjøre venner å få betalt for det i prinsippet da er pirattaxikjøring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå